Identifying Data 2017/18
Subject (*) Time Series Code 614493009
Study programme
Mestrado Universitario en Técnicas Estadísticas (Plan 2011)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Second Optativa 5
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Matemáticas
Coordinador
Aneiros Perez, German
E-mail
german.aneiros@udc.es
Lecturers
Aneiros Perez, German
E-mail
german.aneiros@udc.es
Web http://eio.usc.es/pub/mte/
General description Preténdese modelizar o comportamento dunha serie de observacións dunha variable tomadas secuencialmente ó longo do tempo. Para iso, utilizaranse modelos estatísticos paramétricos. Estes modelos permitirannos comprender a dinámica da serie, así como predecir os seus futuros valores. A metodoloxóa utilizada será ilustrada a través da súa aplicación a datos reais, para o que se fará uso do paquete estatístico R. O manexo de dito paquete no contexto específico das series de tempo será aprendido ó longo do curso.



Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A2 Capacidade para comprender, formular, formular e resolver aqueles problemas susceptibles de ser abordados a través de modelos da estatística e da investigación operativa.
A6 Realizar inferencias respecto aos parámetros que aparecen no modelo.
A8 Capacidade de identificar e resolver problemas que requiran o uso de técnicas da análise de series de tempo.
A13 Ser capaz de manexar diverso software (en particular R) e interpretar os resultados que proporcionan estes nos correspondentes estudos prácticos.
A15 Fomentar a sensibilidade cara aos principios do pensamento científico, favorecendo as actitudes asociadas ao desenvolvemento dos métodos matemáticos, como: o cuestionamento das ideas intuitivas, a análise crítica das afirmacións, a capacidade de análise e síntese ou a toma de decisións racionais.
B6 Capacidade para iniciar a investigación e para participar en proxectos de investigación que poden culminar na elaboración dunha tese doutoral.
B8 Capacidade de traballo en equipo e de forma autónoma
B10 Capacidade de identificar e resolver problemas
C1 Ser capaz de identificar un problema da vida real.
C2 Dominar a terminoloxía científica-metodolóxica para comprender e interactuar con outros profesionais.
C3 Habilidade para traballar os aspectos metodolóxicos da investigación en colaboración con outros colegas a través do Campus Virtual co foro.
C4 Habilidade para realizar a análise estatística con ordenador.
C5 Escoller o deseño máis axeitado para responder á pregunta de investigación.
C6 Utilizar as técnicas estatísticas máis axeitadas para analizar os datos dunha investigación.
C7 Planificar, analizar e interpretar os resultados dunha investigación considerando tanto os aspectos teóricos coma os metodolóxicos.
C8 Habilidade de xestión administrativa do proceso dunha investigación.
C9 Comunicación e difusión dos resultados das investigacións.
C10 Lectura con xuízo crítico de artigos científicos dende unha perspectiva metodolóxica.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Comprender técnicas da análise de series de tempo AC2
Capacidade crítica sobre as posibilidades e limitacións das técnicas da análise de series de tempo AC15
Capacidade de identificar e resolver problemas que requiran o uso de técnicas da análise de series de tempo AC2
AC6
AC8
Capacidade de manexar software comercial (fundamentalmente o software libre R) para analizar series de tempo AC13
Capacidade para iniciar a investigación e para participar en proxectos de investigación que poden culminar na elaboración dunha tese doutoral. BJ6
Capacidade de traballo en equipo e de forma autónoma BJ8
Capacidade de identificar e resolver problemas BJ10
Ser capaz de identificar un problema da vida real. CJ1
Dominar a terminoloxía científica-metodolóxica para comprender e interactuar con outros profesionais. CJ2
Habilidade para traballar os aspectos metodolóxicos da investigación en colaboración con outros colegas a través do Campus Virtual co foro. CJ3
Habilidade para realizar a análise estatística con ordenador. CJ4
Escoller o deseño máis axeitado para responder á pregunta de investigación. CJ5
Utilizar as técnicas estatísticas máis axeitadas para analizar os datos dunha investigación. CJ6
Planificar, analizar e interpretar os resultados dunha investigación considerando tanto os aspectos teóricos coma os metodolóxicos. CJ7
Habilidade de xestión administrativa do proceso dunha investigación. CJ8
Comunicación e difusión dos resultados das investigacións. CJ9
Lectura con xuízo crítico de artigos científicos dende unha perspectiva metodolóxica. CJ10

Contents
Topic Sub-topic
1. Time series and stochatic processes. Introducción. Os conceptos de proceso estocástico e serie de tempo: Exemplos. Definicións asociadas a un proceso estocástico. A descomposición de Wold.
2. Box-Jenkins models. Introducción. Procesos ARMA: Definición e identificación. Procesos ARIMA: Definición e identificación. Estimación e diagnosis. Selección do modelo e predicción. Aplicación a datos reais. Procesos ARIMA estacionais. Aplicación a datos reais.
3. Additional topics. Análisise de intervención. Valores atípicos. Regresión con series de tempo.

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 A6 A15 B6 B10 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 C10 17 24.99 41.99
Laboratory practice A13 B8 B10 C4 C6 17 24.99 41.99
Multiple-choice questions A2 A6 C6 2 0 2
Problem solving A13 B10 C4 C6 2 0 2
Long answer / essay questions A2 A13 A15 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C10 0 25 25
 
Personalized attention 12 0 12
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech O profesor desenrolará na clase os contidos do Temario. Para iso, apoiarase na proxección de transparencias (a súa versión en pdf estrá disponibel on-line).
Laboratory practice O profesor desenrolará na clase distintos tipos de aplicacións a datos reais da teoría previamente exposta. Para iso, introducirá as ferramentas específicas de que dispón o paquete estatístico R. Posteriormente, será o alumno o que desenrole outras aplicacións coa axuda dun ordenador.
Multiple-choice questions Un dos requisitos para aprobar a asignatura será a superación dunha proba de resposta múltiple. Máis información sobre dita proba pode ser vista na la Sección 7: Evaluación.
Problem solving Un dos requisitos para aprobar a asignatura será resolver un problema de carácter práctico. Para iso, será necesaria a utilización do paquete estatístico R (utilizado nas clases prácticas). Máis información sobre este punto pode ser vista na Sección 7: Evaluación.
Long answer / essay questions Un dos requisitos para aprobar a asignatura será a correcta realización e entrega, nas datas indicadas, de prácticas propostas polo profesor. Para iso, será necesaria a utilización do paquete estatístico R (utilizado nas clases prácticas). Máis información sobre este punto pode ser vista na Sección 7: Evaluación.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Guest lecture / keynote speech
Description
Cualquera dúbida que se lle presente ao alumno ó longo das horas presenciais tratará de ser resolta instantáneamente por parte do profesor. Sin embargo, é posible que outras dúbidas surxan unha vez que o estudante profundice na materia no transcurso de horas non presenciais. Neste caso, resulta convinte que o alumno faga uso das tutorías individualizadas.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Multiple-choice questions A2 A6 C6 (Realizarase coa presencia do profesor)

Estará formada por unha proba tipo test de coñecementos teórico-prácticos.
40
Laboratory practice A13 B8 B10 C4 C6 O material que se permitirá utilizar na proba de resposta múltiple (apuntes, bibliografía,…) dependerá do grao de asistencia a clase do alumno. 0
Problem solving A13 B10 C4 C6 (Realizarase coa presencia do profesor)

Consistirá na análise dunha serie de tempo. Para iso, contarase coa axuda do paquete estatístico R (utilizado na clase).
30
Guest lecture / keynote speech A2 A6 A15 B6 B10 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 C9 C10 O material que se permitirá utilizar na proba de resposta múltiple (apuntes, bibliografía,…) dependerá do grao de asistencia a clase do alumno. 0
Long answer / essay questions A2 A13 A15 B10 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C10 (Realizarase sin a presencia do profesor)

Realización e entrega, nas datas indicadas, de prácticas propostas polo profesor. Para iso, contarase coa axuda do paquete estatístico utilizado na clase.
30
 
Assessment comments

A metodoloxía da evaluación é aplicable tanto aos alumnos a tempo completo como aos alumnos a tempo parcial.


Sources of information
Basic Peña, D. (2005). Análisis de Series Temporales.. Alianza Editorial
Cowpertwait, P.S.P. y Metcalfe, A.V. (2009). Introductory Time Series with R.. Springer
Cryer, J.D. y Chan, K-S. (2008). Time Series Analysis. With Applications in R.. Springer (2ª edición)


Complementary Brockwell, P.J. y Davis, R.A. (2002). Introduction to Time Series and Forecasting.. Springer (2ª edición)
González, M. y del Puerto, I.M. (2009). Series Temporales.. Colección manuales uex-60
Shumway, R.H. y Stoffer, D.S. (2006). Time Series Analysis and Its Applications. With R Examples.. Springer (2ª edición)


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Probability Models/614493001
Applied Statistics/614493002

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.