Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Fundamentos de intelixencia artificial Código 614522003
Titulación
Mestrado Universitario en Bioinformática para Ciencias da Saúde
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Computación
Coordinación
Alonso Betanzos, Maria Amparo
Correo electrónico
amparo.alonso.betanzos@udc.es
Profesorado
Alonso Betanzos, Maria Amparo
Guijarro Berdiñas, Berta M.
Hernandez Pereira, Elena Maria
Correo electrónico
amparo.alonso.betanzos@udc.es
berta.guijarro@udc.es
elena.hernandez@udc.es
Web http://moodle.udc.es
Descrición xeral Nesta materia introducirase ao alumno nos conceptos básicos da intelixencia artificial (IA), dende os comezos ata as actuais técnicas. Preténdese que o alumno coñeza os fundamentos da IA e as técnicas de representación do coñecemento.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título
A2 CE2 - Definir, avaliar e seleccionar a arquitectura e o software máis axeitado para resolver un problema no campo da Bioinformática
A3 CE3 - Analizar , deseñar , desenvolver, implementar , verificar e documentar solucións software eficientes sobre a base dun coñecemento adecuado das teorías, modelos e técnicas actuais no eido da Bioinformática
A4 CE4 - Capacidade para adquirir, obter, formalizar e representar o coñecemento humano nunha forma computable para a resolución de problemas mediante un sistema informático en calquera ámbito de aplicación, particularmente os relacionados con aspectos de computación, percepción e actuación en aplicacións Bioinformáticas
B1 CB6 – Posuír e comprender o coñecemento que fornecen unha base ou oportunidade de orixinalidade no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B6 CG1 - Buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo
B7 CG2 - Manter e estender enfoques teóricos fundados para permitir a introdución i explotación de tecnoloxías novas e avanzadas
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de xeito oral como escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C6 CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver os problemas cos que deben enfrontarse

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecemento e aplicación dos principios fundamentais e técnicas básicas da intelixencia artificial e a súa aplicación práctica. AP2
AP3
AP4
BP1
BP2
BP6
BP7
CP1
CP6

Contidos
Temas Subtemas
1. Introdución 1.1. Una perspectiva histórica
1.2. Aspectos preliminares
1.3. Consideracións xerais
2. Resolucíon de problemas en IA 2.1 Introducción á resolución de problemas en IA
2.2 O concepto de "espacio de estados"
2.3 Características xerais dos procesos de busca
2.4 Métodos de busca puros: anchura e profundidade
2.5 Estratexias de exploración do espazo de estados
3. Representacións estructurais do coñecemento 3.1 Aspectos xerais
3.2 Métodos declarativos de representación
3.3 Métodos procedimentais de representación
3.4 Exemplos e realización dun caso práctico
3.5 Sistemas de produción
4. Razoamento en IA 4.1 Fundamentos de razoamento categórico
4.2 Fundamentos de razoamento baesiano

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio B2 B6 B7 C1 C6 14 40.6 54.6
Traballos tutelados B2 B6 B7 C6 C1 14 39.2 53.2
Sesión maxistral A2 A3 A4 B1 14 28 42
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio - Utilización de técnicas de Intelixencia Artificial Simbólica para resolver problemas.
Traballos tutelados Estudo e desenvolvemento de aplicacións de Intelixencia Artificial en diversos aspectos do contido teórico da asignatura
Sesión maxistral Impartición dos contidos dos diferentes temas da asignatura, fomentando a participación do alumnado na comprensión de exemplos prácticos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Prácticas de laboratorio
Traballos tutelados
Descrición
Será avaliada a asistencia e participación do alumnado que asista ás prácticas de laboratorio

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Sesión maxistral A2 A3 A4 B1 Exame escrito para avaliar os coñecementos da Materia. 30
Prácticas de laboratorio B2 B6 B7 C1 C6 Valorarase a entrega en prazo, así como a asistencia ás horas asignadas á realización de prácticas. 30
Traballos tutelados B2 B6 B7 C6 C1 Entrega de trabajos relativos a las distintas partes de la asignatura 40
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Moret et al. (20015). Fundamentos de inteligencia artificial. Servicio de publicaciones de la UDC (2ª ed, 2ª imp)
José T. Palma, Roque Marín Morales et al. (2008). Inteligencia artificial - Técnicas, métodos y aplicaciones. McGraw Hill (1ª ed.)
Russell & Norvig (2004). Inteligencia artificial: un enfoque moderno. . Pearson (2ª ed)

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Introdución á programación/614522001

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Intelixencia computacional para datos de alta dimensionalidad/614522024
Intelixencia computacional para bioinformática/614522012
Computación de altas prestacións en bioinformática/614522011

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías