Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento e aplicación das características, funcionalidades e estrutura dos sistemas distribuídos, as redes de computadores e internet, e deseñar e implementar aplicacións baseadas nelas. |
A17
|
|
|
|
A17
|
B1 B3
|
C2 C3 C4 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introducción ás Aplicacións Distribuidas |
O problema da integración de aplicacións
Arquitecturas multicapa
|
Tema 2. Acceso a Datos |
Acceso a base de datos: JDBC
Acceso a datos doutras aplicacións
|
Tema 3. Capa Modelo |
Conceptos xeráis de deseño basado en capas
DAOs e Persistencia
Deseño da API de Casos de Uso
|
Tema 4. Probas de Integración da Capa Modelo |
Concepto de Probas de Integración
Recordatorio da Implementación de Probas de Integración da Capa Modelo con Junit |
Tema 5. Introducción ós Servizos Web |
Integración de Plataforma: Servizos Web
O estilo RPC
O estilo REST
|
Tema 6. Linguaxes de intercambio de datos: XML |
Intercambio de datos entre aplicacións
A linguaxe XML
Introducción ós esquemas XML
Parsing de documentos XML |
Tema 7: Introducción o Deseño e Implementación de Servizos Web REST |
Deseño por capas aplicado á integración de aplicacións
Deseño de servizos REST
Implementación de clientes REST: HTTP
Implementación de servizos REST: Servlets |
Tema 8: Deseño e Implementación de Servizos Web SOAP |
Deseño de servizos web SOAP
Implementación de servizos web SOAP: JAX-WS |
Tema 9: Frameworks para facer interfaces web |
Concepto de Sistema de Plantillas
Concepto de framework dirixido a componentes
Concepto de aplicación AJAX |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A17 B3 C6 |
30 |
40 |
70 |
Prácticas de laboratorio |
A17 B1 B3 C2 C3 |
20 |
30 |
50 |
Traballos tutelados |
A17 B1 B3 C3 C4 |
10 |
20 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases impartidas pólo profesor mediante a proxección de diapositivas. As clases teñen un enfoque práctico, explicando os conceptos teóricos mediante o uso de exemplos sinxelos e casos de estudo. As diapositivas e o código fonte dos exemplos e os casos de estudo están disponibles na páxina Web da asignatura en Campus Virtual |
Prácticas de laboratorio |
Ó longo do cuatrimestre realízase unha práctica (en Java), en grupo, na que o alumno utiliza a maior parte dos coñecementos teóricos de xeito integrado. A práctica realízase en tres iteracións, sendo obrigatoria a entrega das dúas primeiras e opcional a terceira. Na corrección da primeira iteración, o profesor intenta garantir que o alumno enfoca ben a resolución da práctica. Para elo, o profesor tenta detectar erros importantes, e nese caso, orienta o alumno cara a súa resolución. Na segunda iteración o alumno corrixe os erros detectados na primeira e engade as funcionalidades restantes. Na terceira iteración, os alumnos que o desexan realizan as funcionalidades opcionáis que permiten acadar unha mellor calificación |
Traballos tutelados |
Realízase o seguimento a cada grupo da elaboración da práctica da asignatura |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Tutorías para dúbidas específicas.
Presenza do profesor no laboratorio para contestar dudas da práctica. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A17 B1 B3 C2 C3 |
A práctica estructúrase en 3 partes (chamadas iteracións). É obrigatorio presentar as dúas primeiras iteracións, mentres que a terceira é opcional. A corrección de cada iteración realízase mediante unha defensa dos membros do grupo có profesor. A corrección da primeira iteración non leva asociada unha nota, pero a súa entrega é obrigatoria, e debe obrigatoriamente cumprir cos requisitos establecidos no enunciado da práctica para a devandita iteración. O profesor pon a nota da parte obrigatoria da práctica despois da corrección da segunda iteración, e pon a nota da parte opcional despois da corrección da terceira iteración. É necesario obter polo menos un 5 sobre 10 na práctica para que se faga a media coa teoría. O peso da parte opcional da práctica é de 2 puntos sobre 10 |
40 |
Sesión maxistral |
A17 B3 C6 |
O examen será tipo test e pode constar tanto de cuestións directas como de pequenos problemas de deseño que o alumno debe resolver cos conceptos explicados en teoría e que foron usados na parte práctica. É necesario obter polo menos un 4 no exame para que se faga a media coa práctica. |
60 |
Traballos tutelados |
A17 B1 B3 C3 C4 |
Evaluación incluida na parte práctica |
0 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia é necesario obter como mínimo un 4 sobre 10 no exame teórico e un 5 sobre 10 na práctica de laboratorio, e ademáis a media ponderada (60% teoría, 40% práctica) ten que alcanzar o 5 No caso de alumnos matriculados a tempo parcial flexibilizaranse as horas de defensa de prácticas para adaptarse aos horarios laborais dos alumnos, sempre dentro do prazo máximo de entrega fixado para todos os alumnos
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
J. Crupi, D. Alur, D. Malks (2003). Core J2EE Patterns. Prentice-Hall
B. McLaughlin (2006). Java and XML, Third Edition. O'Reilly
Martin Kalin (2009). Java Web Services: Up and Running. O'Reilly
Leonard Richardson, Sam Ruby (2007). RESTFul Web Services. O'Reilly
E. R. Harold, W. S. Means (2004). XML in a Nutshell: A Desktop Quick Reference, Third edition. O'Reilly |
Recursos adicionales:
Tutorial JDBC:http://docs.oracle.com/javase/tutorial/jdbc/index.html. Tutorial Servlets:http://docs.oracle.com/javaee/6/tutorial/doc/bnafd.html. |
Bibliografía complementaria
|
|
E. Gamma, R. Helm, R. Johnson, J. Vlissides, Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software, Addisson-Wesley, 1994.
K. Arnold, J. Gosling, D. Holmes, The Java Programming Language, 4th edition, Addison-Wesley, 2005.
G. Booch, I. Jacobson, J. Rumbaugh, Unified Modeling Language User Guide, 2nd edition, Addison-Wesley, 2005. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Deseño Software/614G01015 | Redes/614G01017 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Programación Avanzada/614G01030 | Integración de Aplicacións/614G01080 |
|
Observacións |
Para facilitar que os alumnos con matrícula a tempo parcial poidan cursar a materia, tódolos materiais teóricos e prácticos da asignatura estarán disponibles en liña na aplicación https://campusvirtual.udc.es |
|