Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A56 |
Capacidade para seleccionar, despregar, integrar e xestionar sistemas de información que satisfagan as necesidades da organización, cos criterios de custo e calidade identificados. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade para deseñar, implementar e despregar servizos software (con énfasis en servicios web) mediante o uso de tecnoloxías modernas e técnicas de diseño estándar, e para xestionar a sua integración en arquitecturas de sistemas de información orientadas a servizos. |
A56
|
B1 B3
|
C3 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Parte I. Introducción |
Tema 1: Introducción as Tecnoloxías de Integración de Aplicacións |
Parte II. Integración de Aplicacións: EAI e ESB |
Tema 2: Introducción a Sistemas de Integración de Aplicacións (EAI) e ESB
Tema 3: Orquestación de Servizos Web |
Parte III. Integración de Aplicacións: Servizos Web REST |
Tema 4: Introducción a Servizos Web REST
Tema 5: Tutorial de JAX-RS
Tema 6: Tutorial de JAX-B
Tema 7: Caso de Estudo
Tema 8: Tutorial Avanzado de JAX-RS |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A56 |
21 |
21 |
42 |
Prácticas a través de TIC |
A56 B1 B3 C3 C6 |
14 |
56 |
70 |
Traballos tutelados |
A56 B1 B3 C3 C6 |
7 |
25 |
32 |
Proba de resposta múltiple |
A56 B3 |
1 |
5 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases impartidas polo profesor mediante a proxección de transparencias. As clases teñen un enfoque totalmente práctico, explicando os conceptos teóricos mediante o uso de exemplos sinxelos e casos de estudo. As transparencias e o código fonte dos exemplos e os casos de estudo están dispoñibles na páxina Web da materia na ferramenta moodle. |
Prácticas a través de TIC |
Ao longo do cuadrimestre realizaranse prácticas en grupo, nas que o alumno utiliza a maior parte dos coñecementos teóricos de maneira integrada. A entrega realízase en varias iteracións. O obxectivo da primeira iteración é intentar garantir que o alumno enfoca ben a resolución do problema proposto. Para elo, o profesor intenta detectar erros importantes, e nese caso, orienta ao alumno hacia a sua resolución. Na segunda iteración o alumno corrixe os erros detectados e engade o resto de funcionalidades. A terceira iteración resérvase para os traballos tutelados.
Para os alumnos con matrícula a tempo parcial, o tamaño da práctica será menor, sin que isto supoña un perxuicio na su calificación. |
Traballos tutelados |
De forma complementaria ás prácticas de laboratorio, propóñense extensións a realizar sobre as mesmas que incluian aspectos non necesariamente explicados directamente nas sesións maxistrais, para que o alumno desenrole a sua capacidade de aprendizaxe de tecnoloxías fronte a novos problemas. |
Proba de resposta múltiple |
Realizarase un exame de tipo test, co obxectivo de comprobar que o alumno asimiliou os conceptos correctamente. O exame tipo test componse dun conxunto de preguntas con varias respostas posibles, das que só unha é correcta. As preguntas non respostadas non puntúan, e as respostadas erróneamente puntúan negativamente. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Presencia do profesor nas clases de laboratorio e traballos tutelados para resolver dúbidas relacionadas coas prácticas da materia e para o seguimento na elaboración das mesmas.
As titorías tamén se establecen como un medio de atención personalizada para a resolución de dúbidas relacionadas coa materia.
En xeral para todos os alumnos, e en particular para o caso de alumnos con matrícula a tempo parcial ou dispensa académica de exención de asistencia, tanto a documentación das sesións maxistrais como a correspondentes ás sesions prácticas estarán accesibles a través da plataforma moodle da Universidade. Adicionalmente, poderán contactar cos profesores da materia de forma presencial a través de titorías ou de forma telemática a través de correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A56 B1 B3 C3 C6 |
A práctica estructúrase en 3 partes (chamadas iteracións). É obrigatorio presentar as dúas primeiras iteracións. A corrección realízase mediante unha defensa dos membros do grupo có profesor. A corrección da primeira iteración non leva asociada unha nota (pero a súa entrega é obrigatoria). Polo contrario, preténdese asegurar que o alumno enfoque ben o desenrolo da práctica. O profesor pon a nota da parte obrigatoria da práctica despois da corrección da segunda iteración, e pon a nota da parte opcional despois da corrección da terceira iteración. É necesario obter polo menos un 5 na práctica para que se faga a media coa calificación obtida para a parte teórica. |
40 |
Traballos tutelados |
A56 B1 B3 C3 C6 |
Evaluación incluida na parte opcional da práctica. |
20 |
Proba de resposta múltiple |
A56 B3 |
Realizarase un exame de tipo test, co obxectivo de comprobar que o alumno asimilou os conceptos correctamente. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia é preciso obtener: - Un mínimo de 5 puntos (sobre 10) na evaluación da práctica.
- Un mínimo 4,5 puntos (sobre 10) no exame tipo test.
- Un mínimo de 5 puntos (sobre 10) na nota final, que se calcula como: 0,40*notaExame + 0,40*notaPractica + 0,20*notaTraballos
Observacións adicionais: - As notas de prácticas e exámes aprobados consérvanse para a convocatoria correspondente á segunda oportunidade (pero NON para o seguinte curso)
- Para o caso de alumnos matriculados a tempo parcial e dispensa académica con exención de asistencia, flexibilizaránse as datas/horarios de defensa das diferentes revisións dos traballos realizados na materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Bill Burke (2013). RESTful java with JAX-RS 2.0. O’Reilly
Leonard Richardson, Sam Ruby (2007). RESTful Web Services. O’Reilly
Poornachandra Sarang, Frank Jennings, Matjaz Juric, Ramesh Loganathan (2007). SOA Approach to Integration: XML, Web services, ESB, and BPEL in real-world SOA projects. Packt Publishing |
Recursos en Internet: - Estándares XML e Servizos Web http://www.w3c.org - Estándares BPEL para fluxos inter-aplicación: http://docs.oasis-open.org/wsbpel/2.0/wsbpel-v2.0.pdf (WS-BPEL 2.0) - Implementación de Referencia de JAX-RS https://jersey.java.net/ |
Bibliografía complementaria
|
Masoud Kalali, Bhakti Mehta (2013). Developing RESTful Services with JAX-RS 2.0, WebSockets, and JSON. Packt Publishing
Gregor Hohpe, Bobby Woolf (2003). Enterprise Integration Patterns: Designing, Building, and Deploying Messaging Solutions. Addison-Wesley Professional
Herbert Schildt (2012). Java 8. Anaya Multimedia
Brett McLaughlin (2006). Java and XML, Third Edition. O’Reilly
Grady Booch, James Rumbaugh, Ivar Jacobson (2005). Unified Modeling Language User Guide, 2nd edition. Addison-Wesley Professional |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Deseño Software/614G01015 | Redes/614G01017 | Internet e sistemas distribuidos/614G01023 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|