Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades |
A2 |
Aplicar os procesos e protocolos de captación de información necesarios para observar e analizar de forma correcta e propria dun nivel avanzado o comportamento dos usuarios ou consumidores |
A3 |
Ser quen de deseñar un proceso de investigación de carácter empírico demostrando dominio no uso de técnicas de investigación cuantitativas e/ou cualitativas |
A4 |
Ser quen de discriminar a técnica de investigación axeitada ao problema plantexado |
A5 |
Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación |
A6 |
Análisis crítico das sociedades de consumo actuais que permita coñecer a estructuración e o significado social do consumo |
A7 |
Ser quen de xustificar unha axeitada segmentación e selección do público obxectivo |
A9 |
Ter capacidade para integrar e aplicar as novas tendencias en investigación social e de mercados de xeito rentable e efectivo na empresa, as administracións ou outras organizacións |
A10 |
Ser quen de redactar, presentar e defender documentos e informes de investigación social e de mercados |
A11 |
Coñecer, nun nivel avanzado, os mercados e os consumidores, apreciando a diversidade dos seus enfoques |
B1 |
Posuer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a cotío nun contexto de investigación |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos |
B4 |
Que os estudiantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüedades |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo |
B6 |
Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións |
B7 |
Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora |
B8 |
Ser quen de integrar as NTICs (Novas Tecnoloxías da Información e as Comunicacións) na tarefa profesional e/ou investigadora |
B9 |
Ter capacidade de analizar críticamente tanto o traballo proprio como o dos compañeiros |
B10 |
Ser quen de traballar en equipo eficaz e eficientemente |
B11 |
Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Seleccionar un obxecto de estudio dende a perspectiva cualitativa, dimensionalo e xustificalo
|
AM1 AM5 AM6 AM7 AM9 AM11
|
BM1 BM2 BM3 BM7
|
CM4 CM6 CM8
|
Diferenciar entre as diversas estratexias de deseño de investigación cualitativa para seleccionar a mais adecuada e pertinente. |
AM2 AM3 AM4 AM9
|
BM2 BM3 BM4 BM5 BM8
|
CM4 CM6 CM8
|
Deseñar unha investigación cualitativa, empregando sus técnicas mais habituais (entrevista, grupos, Delphi…) con os procedementos adecuados. Ser capaz de presentala oralmente e debatila en grupo. |
AM2 AM3 AM4 AM5 AM9 AM10
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8 BM9 BM10 BM11
|
CM4 CM6 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A METODOLOXÍA DOS DESEÑOS CUALITATIVOS: Os CLÁSICOS E Os EMERXENTES: |
- O debate en torno ao deseño cualitativo
- A flexibilidad do deseño cualitativo
- As metodoloxías cualitativas: da fenomenología á "grounded theory" ou teoría fundamentada
|
CARACTERÍSTICAS E ELEMENTOS DO DESEÑO CUALITATIVO |
- Os elementos do deseño cualitativo: ámbitos temporais, espaciais e tamaño da unidade de análise
- As decisións do deseño: delimitación das unidades, selección e características das unidades de análises
|
AS ESTRATEXIAS DO DESEÑO CUALITATIVO |
- Selección de estratexias de obtención, análises e presentación dos datos
- As fases do deseño
- O deseño nas distintas técnicas cualitativas: entrevista en profundidade, método biográfico, grupo de discusión, estudo de caso o grupo digital
|
CRITERIOS DE AVALIACIÓN E CALIDADE NA INVESTIGACIÓN CUALITATIVA |
- O papel do investigador na investigación cualitativa
- Verificación da fiabilidad e consistencia da información
- Criterios de medición da calidade
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A5 A6 A9 A11 B1 B2 B3 B9 B10 B11 C4 C6 C8 |
8 |
12 |
20 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A7 A10 B5 B6 B7 B8 |
0 |
18.5 |
18.5 |
Lecturas |
A5 A6 A11 B5 B6 |
6 |
0 |
6 |
Presentación oral |
A10 B4 B9 B10 |
10 |
0 |
10 |
Sesión maxistral |
A1 A5 A6 A9 B1 B2 B3 B5 C4 C6 C8 |
16 |
32 |
48 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Levarase a cabo en clase unha discusión dirixida sobre a base das lecturas recomendadas polas profesoras |
Traballos tutelados |
Realizarase un traballo tutelado que consistirá e o deseño dun proxecto de investigación (cualitativa) |
Lecturas |
As profesoras entregarán unha selección de lecturas que terán que ler os/as alumnos/as para o seu posterior debate en clase |
Presentación oral |
O traballo tutelado (deseño dun proxecto de investigación) será presentado oralmente e discutido en clase. |
Sesión maxistral |
As profesoras irán introducindo os diferentes contidos da materia nas clases maxistrais que serán participativas, incentivando ao alumnado ao debate. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Levaranse a cabo tutorías personalizadas, no despacho das profesoras, para apoiar o desenvolvemento dos traballos tutelados. As tutorías serán un complemento ao traballo realizado en clase.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A7 A10 B5 B6 B7 B8 |
Consistirá no deseño dun proxecto de investigación cualitativa (problemática, obxectivos, hipóteses, metodoloxía) |
80 |
Presentación oral |
A10 B4 B9 B10 |
Presentación oral e discusión do proxecto de investigación na aula |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Alonso, L.R. 1988 "Entre el pragmatismo y el pansemiologismo. Notas sobre los usos (y abusos) del enfoque cualitativo en Sociología", REIS, 43, pp.157-173 - Alonso, L.R. 1994 "Sujeto y discurso: el lugar de la entrevista abierta en las prácticas de sociología cualitativa", en JM. Delgado y J. Gutiérrez (coord): Métodos y técnicas cualititativas de investigación en CC.SS. Madrid: Síntesis, pp. 225-240. - Borrás, V. López, P. y Lozares, C. 1999 "La articulación entre lo cuantitativo y lo cualitativo: de las grandes encuentas a la recogida de datos intensiva",QÜESTIIÓ, Quaderns d’Estadística i Investigació Operativa, volum 23, núm 3. Segona època. P. 525-541 - Corbetta, P., & Fraile Maldonado, M. . (2003). Metodología y técnicas de investigación social. Madrid: McGraw-Hill - Denzin, N. K., & Lincoln, Y. S. <. (2011). The
sage handbook of qualitative research (4th ed.). Thousand Oaks: Sage - Delgado, J.M y Gutiérrez, J (coord)1994 (1999 reimp.)Métodos y técnicas cualitativas de investigación en Ciencias Sociales. Madrid :Síntesis - García Ferrando, M., Ibáñez, J., & Alvira Martín, F. (1986). El análisis de la realidad social :Métodos y tecnicas de investigación. Madrid: Alianza. - Gutiérrez, J. 2008. Dinámica del grupo de discusión Madrid :Centro de Investigaciones Sociológicas - Ibáñez,
J. (1985). Del algoritmo al sujeto :Perspectivas de la investigación social.
Madrid: Siglo Veintiuno. - Ibáñez,
J. (1992). Más allá de la sociología :El grupo de discusión: Teoría y
crítica (3ª ed.). Madrid: Siglo XXI. - Jorge Sierra, E. 2003 "Nuevos elementos para la reflexión metodológica en sociología. Del debate cuantitativo/cualitativo al dato complejo"Papers 70, 57-81 - King, G., Verba, S., & Keohane, R. O. (2000). El
diseño de la investigación social :La inferencia científica en los estudios
cualitativos. Madrid: Alianza - Krueger, R. 1991 El grupo de discusión Guía práctica para la investigación aplicada. Madrid : Pirámide. - Lozares, C, Martín, A. López, P. 1998 "El tratamiento multiestratégico en la investigación sociológica", en Papers. 55, 27-43 - Murillo, S 2006. Detectives y camaleones : el grupo de discusión : una propuesta para la investigación cualitativa Madrid : Talasa - Sarabia, B. 1997 Metodología cualitativa en España Madrid :Centro de Investigaciones Sociológicas - Trinidad., A. Carrero,V y Soriano, R 2006. Teoría fundamentada "grounded theory" : la construcción de la teoría a través del análisis interpretacional Madrid :Centro de Investigaciones Sociológicas - Valles Martínez, M. [1997] (2003 reimp.)Técnicas cualitativas de investigación social : reflexión metodológica y práctica profesional Madrid :Síntesis - William, E. 2007. The case study handbook : how to read, discuss, and write persuasively about cases Boston, Mass. :Harvard Business School Press, |
Bibliografía complementaria
|
|
- Coppedge, Michael,2012. Democratization and research methods. New York :Cambridge University Press - Creswell, John W. 1994 Research design : qualitative and quantitative approaches. Thousand Oaks :Sag
- Goulding, Christina. 2002. Grounded theory a practical guide for management, business and market researchers London:SAGE. - Krueger, Richard A.1997 Developing questions for focus groups. London :Sage - Krueger, Richard A.1997 Analyzing & reporting focus group results. London:Sage - Locke, Karen D. 2001. Grounded theory in management research. London, Sage Publications - Morgan, David L. 1997 Planning focus groups / David L. Morgan with Alice U. Scannell. London :Sage - Morgan, David L. 1998. The focus group guidebook. London : Sage - Morse, Janice (ed) 1994. Critical issues in qualitative research methods.London: Sage - Nagy Hesse-Biber, Patricia Leavy (eds). 2006. Emergent methods in social research. Thousand Oaks, California: Sage - Silverman, David. 1993 Interpreting qualitative data : methods for analysing talk, text and interaction. London :Sage - Strauss, A. y Corbin, J. 1990. Basics of Qualitative Research. London: Sage - Wertz,
F. J. (2011). Five ways of doing qualitative analysis : Phenomenological
psychology, grounded theory, discourse analysis, narrative research, and
intuitive inquiry. New York: Guilford Press. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Análise Cualitativa/615518014 |
|
Materias que continúan o temario |
Taller de Análise Cualitativo/615518015 |
|
|