Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades |
A2 |
Aplicar os procesos e protocolos de captación de información necesarios para observar e analizar de forma correcta e propria dun nivel avanzado o comportamento dos usuarios ou consumidores |
A3 |
Ser quen de deseñar un proceso de investigación de carácter empírico demostrando dominio no uso de técnicas de investigación cuantitativas e/ou cualitativas |
A4 |
Ser quen de discriminar a técnica de investigación axeitada ao problema plantexado |
A5 |
Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación |
A6 |
Análisis crítico das sociedades de consumo actuais que permita coñecer a estructuración e o significado social do consumo |
A7 |
Ser quen de xustificar unha axeitada segmentación e selección do público obxectivo |
A8 |
Ter capacidade para traballar críticamente con fontes de datos, metodoloxías e técnicas de investigación científica e ferramentas informáticas proprias da investigación social e de mercados |
A9 |
Ter capacidade para integrar e aplicar as novas tendencias en investigación social e de mercados de xeito rentable e efectivo na empresa, as administracións ou outras organizacións |
A10 |
Ser quen de redactar, presentar e defender documentos e informes de investigación social e de mercados |
A11 |
Coñecer, nun nivel avanzado, os mercados e os consumidores, apreciando a diversidade dos seus enfoques |
B1 |
Posuer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a cotío nun contexto de investigación |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos |
B4 |
Que os estudiantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüedades |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo |
B6 |
Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións |
B7 |
Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora |
B8 |
Ser quen de integrar as NTICs (Novas Tecnoloxías da Información e as Comunicacións) na tarefa profesional e/ou investigadora |
B9 |
Ter capacidade de analizar críticamente tanto o traballo proprio como o dos compañeiros |
B10 |
Ser quen de traballar en equipo eficaz e eficientemente |
B11 |
Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma de Galicia |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma extranxeiro |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da vida |
C6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Identificar e explicar as principais características do enfoque relacional |
AM1 AM2 AM5 AM8
|
BM1 BM2
|
|
Recoñecer as características dos datos relacionais |
AM1 AM2 AM4
|
BM11
|
CM1 CM3 CM6
|
Identificar os distintos tipos de grafos e matrices e as operacións que poden facerse coas mesmas |
AM1 AM2 AM4 AM8
|
BM1 BM2 BM6 BM8
|
CM1
|
Calcular e interpretar as propiedades básicas das redes e dos actores |
AM1 AM2 AM4 AM8
|
BM1 BM2 BM6 BM8
|
|
Describir, calcular e interpretar as medidas de centralidad co programa UCINET |
AM1 AM2 AM4 AM8
|
BM1 BM2 BM8
|
CM3 CM6
|
Aplicar a metodoloxía de redes a un proxecto de investigación concreto |
AM3 AM4 AM6 AM7 AM9 AM10 AM11
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM7 BM8 BM9 BM10
|
CM1 CM2 CM3 CM6 CM8
|
Identificar a natureza espacial do comportamento social |
AM1 AM2 AM5 AM6
|
BM1 BM2
|
|
Desenvolver as técnicas de traballo de campo dirixidas ao mapeado de datos |
AM1 AM2 AM3 AM4 AM7
|
BM2 BM10
|
|
Aplicar as ferramentas de representacion cartografica |
AM1 AM4 AM8
|
BM2 BM8
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introducción ó análise de redes sociais (ARS) |
-As características do enfoque relacional
-Nodos, poblacións, mostras e límites
-Modalidades e niveis de análise
-Relacións |
Tema 2. Representación de redes mediante grafos e matrices |
-Grafos e sociogramas
-Tipos de grafos
-Características e tipos de matrices
-Operacións matemáticas con matrices |
Tema 3. As propiedades básicas das redes e dos actores |
-Conexións
-Tamaño, densidade e grado
-Accesibilidade, reciprocidade e transitividade
-Distancia
-Fluxo,cohesión e influencia |
Tema 4. Centralidade e poder |
-As diferentes caras do poder
-Centralidade de grados, centralidade de cercanía, grado de intermediación, distancias geodésicas, centralidade de fluxo.
-Indice de poder de Banacich |
Tema 5: Prospectiva como metodoloxía: O análise de escenarios |
-Historia e Estudios do Futuro
-Definición, conceptualización e tipos de predicción
-Técnicas e metodoloxías de análisis
-O análisis de escenarios: Definición, historia e utilidade
-Fases da construcción de escenarios
-Incertidumbre e xestión do futuro |
Tema 6: A representación visual do espazo urbano |
- Leccións de cartografía
. Subxectividade e distorsión voluntaria: as convencións de representación
. Os mapas mentais
. Obxectividade e ferramentas de medición: a cartografía histórica
- Unha proposta de historia urbana
. Efectos de escala e lugares da memoria
|
Tema 7: Historia urbana multimedia |
- Os novos formatos e a súa aplicación a ler e representar a historia urbana
- O espazo internet
. Do proxecto multimedia aos visores web
. Un exemplo de produción propia: Ferrol Urban History
- A cartografía histórica e os Sistemas de Información Histórica (HIS)
. Un proxecto: Historia Urbana de Galicia
- A realidade virtual e a realidade real |
Tema 8: A construción do espazo urbano como produción iconográfica |
- Por que a urbe contemporánea nun obradoiro de análise cualitativa?
Identidade e cultura urbana
- Que foi das mercancías?
. Da mercancía a marca
. Existencias esgotadas: consumir identidade
- Que foi das cidades?
. Da desintegración a desmaterializacion |
Tema 9: Deseño Urbano e Comunicación |
- Que foi dos deseñadores?
. Os deseños e o urbanismo
. A comunicación gráfica na cidade
- Que son as marcas-cidade?
. Da lenda do Dorado ao efecto Guggenheim
. Marcas territoriais: nation, city e place branding
. Estratexias na construción da marca cidade
|
Tema 10: Visita guiada a cidade da Coruña |
- Traballo de campo e observación participante
. Identificando problemas de investigación
- Unha proposta de historia urbana
- Marketing, deseño e construción do espazo público |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A4 A6 A8 A9 A11 B3 B6 |
10 |
15 |
25 |
Traballos tutelados |
A3 A7 A10 B2 B7 B10 B11 C1 C2 |
15 |
43 |
58 |
Saídas de campo |
A3 A4 B1 B2 B3 B9 B10 |
15 |
20 |
35 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 A5 B1 B4 B5 B6 B8 B9 C3 C6 C8 |
10 |
20 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral sobre a Análise das Redes Sociais e as máis importantes ferramentas de análise complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
O mesmo cabe dicir para un proxecto de investigacion baseado no cartografiado de datos sociais |
Traballos tutelados |
Consistente na realización dun proxecto de investigación no que deberá aplicaerse a ARS.
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
O mesmo cabe dicir para un proxecto de investigacion baseado no cartografiado de datos sociais |
Saídas de campo |
Visita guiada pola cidade da Coruña destinada a familiarizarse co plano, definir as técnicas e protocolos de investigacion baseadas no uso da cartografia.
Organizacion en grupos para traballar sobre sectores espaciais ou problemas de investigacion diversos |
Prácticas a través de TIC |
Consistente na realización de exercicios prácticos co software UCINET e Egonet para a ARS.
As prácticas a través de TICS constitúe unaha metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
Saídas de campo |
|
Descrición |
As sesións magistrales e as discusións en grupo proporcionarán ao alumno material suficiente para resolver con éxito os traballos. Ao longo do curso facilitaranse datos e fontes de datos para axudar á comprensión dos temas. Se recomenda tamén o uso das tutorías individuais para resolver dúbidas achega de como realizar os exames. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A3 A7 A10 B2 B7 B10 B11 C1 C2 |
A avaliación do curso consistirá na realización de dous traballos de investigación en equipo no que os alumnos deberán aplicar os coñecementos aprendidos o longo do curso.
|
100 |
|
Observacións avaliación |
A calificación final do alumnado estará conformada, por un lado, por un 70% obtido ca entrega de dous traballos nos que deberán aplicar os coñecementos aprendidos na asignatura, e por outro, por un 30% correspondente á asistencia e participación na aula. A suma de ambas ponderacións conformará a nota final do alumnado. Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica se acordará a principio de curso un calendario específico de tutorías compatible ca súa dedicación así como a entrega dos correspondentes traballos a realizar.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Requena Santos, F. (2003). Análisis de redes sociales orígenes, teorías y aplicaciones. Madrid: CIS
Burdek, Bernhard (1994). Diseno, historia, teoria y practica del diseno industrial. Barcelona, Gustavo Gili,
Molina, J.L. (2001). El análisis de redes sociales. Una introducción. Edicions Bellaterra
Delgado, Manuel (1999). El animal publico. Hacia una antropologia de los espacios urbanos. Barcelona: Anagrama
Pons, Anaclet (2013). El desorden digital. Guía para historiadores y humanistas. Madrid: Siglo XXI
Hanneman R (2015). Introduccion a los métodos de análisis de redes sociales. http://revista-redes.rediris.es/webredes/text.htm
Cardesín, José Maria (2017). “Historia urbana multimedia: entre los Sistemas de Información Históricos (HIS) y la realidad virtual”. Ayer. Revista de Historia Contemporánea |
Bibliografía Parte 1 Miklos T. y Tello, M. E. (1998): Planeación prospectiva, México, Limusa Noriega Editores. Tezanos, J. F. (2000): Escenarios del nuevosiglo. Cuarto Foro sobre Tendencias Sociales, Madrid, Editorial Sistema. Pachón, M. L. y Camargo Remolona R. (2004): Una aproximación a los estudios de futuro, Facultad de Administración de Empresas, Universidad Externado de Colombia. Vergara Schmalbach, J. C.; Fontalvo Herrera, T. J.; Maza Ávila, F. (2010): La planeación por escenarios: Revisión de conceptos y propuestas metodológicas, Prospect, Vol. 8, No. 2, 21-29. Yori Conill, L.; Hernández deVelazco, J.; Chumaceiro Hernández, A. (2011): Planificación de escenarios: una herramienta estratégica para el análisis del entorno, Revista Venezolana de Gerencia, Abril-Junio, 274-290. Bibliografía en inglés Becker, H. (1985): “Making Futures Research Useful: The Practitioner’s Opportunity”, Futures Research Quarterly 1:2, 17. Fowles, J. ed. (1978): Handbook of Futures Research, Westport, Connecticut, Greenwood Press. Helmer, o. (1983): Looking Forward: A Guide to Futures Research, London, Sage Publications. Shuman, B. A. (1989): The Library of the Future: Alternative Scenarios for the Information Profession, Englewood, CO, Libraries Unlimited, Inc., 7-8. Wilson, I. H. (1978): “Scenarios”, Fowles, J. ed. Handbook of Futures Research, Westport, Connecticut, 225-248. Outros recursos Parte 2 CD/DVD GLOWCZEWSKI, Barbara: DreamTrackers. Yapa art and knowledge of the Australian desert (CD-ROM), París, UnescoPublishing, 2001. KOOLHAAS,Rem y VAN DER HAAK, Bretje: Lagos Wide& Close. An interactive journey into an exploding city , Amsterdam,Submarine DVD, 2006. ENLACES Hypercities, http://www.hypercities.com MappingDecline, http://mappingdecline.lib.uiowa.edu Spatial HistoryProject, http://web.stanford.edu/group/spatialhistory/cgi-bin/site/index.php Urban HistoryMultimedia Complements http://journals.cambridge.org/fulltext_content/supplementary/UHY/urban/default.htm http://citiesinmotion.iese.edu http://www.merco.info/es/ranking-merco-ciudad http://www.iese.edu/es/claustro-investigacion/centros-investigacion/cgs/cities-motion-strategies/ |
Bibliografía complementaria
|
(). . |
Borgatti, Stephen (2003). Ucinet 6.<www.analytictech.com> [Consulta: 23-04-03]. Borgatti, Stephen & Molina, JoséLuis (2003). "Ethical and Strategic Issues in Organizational SocialNetwork Analysis". The Journal of Applied Behavioral Science,39(03), 16-45. Borgatti,Stephen P.; Molina, José-Luis (2005). "Toward ethical guidelines fornetwork research in organizations", Social Networks Volume 27,Issue 2 , May 2005, Pages 107-117. Lozares, C. (2005). "Basessocio-metodológicas para el Análisis de Redes Sociales", Empiria10, Julio-Diciembre [doc] Lozares, Carlos (2005)."Valores,Campos y Capitales", Número especial de Redes, Revista Hispana para elAnálisis de Redes Sociales. Servei de publicacions, UAB Lozares C., (1996). "La teoría deredes sociales", Papers, nº48. [doc] Lozares C.; Verd J. M.; Martí J.; LópezP. (2003). "Relaciones, redes y discurso: revisión y propuestas en tornoal análisis reticular de datos textuales”. REIS nº 101Enero-Marzo 2003. Pgs.175-200. [doc] Molina, José Luis (2004). "Laciencia de las redes", Apuntes de Ciencia y Tecnología 11,Junio (36-42) [pdf] Wolfe, Alvin W. (1978). TheRise of Network Thinking in Anthropology [pdf] |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Análise Cualitativa/615518014 | Análise Estatístico de Datos 1/615518010 | Deseño Cualitativo/615518013 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|