Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Explicar o proceso da planificación interpretativa |
AP1 AP2 AP5
|
BM2 BM10 BM12
|
CM5 CM7
|
Determinar a presenza da Interpretación do patrimonio e avaliar a súa efectividade |
AP1 AP2 AP5
|
BM2 BM10 BM12
|
CM5 CM7
|
Interiorizar os principios da xestión do patrimonio e o seu valor e repercusións sociais |
AP1 AP2 AP5
|
BM2 BM10 BM12
|
CM5 CM7
|
Analizar textos e argumentar no ámbito do patrimonio |
AP1 AP2 AP5
|
BM2 BM10 BM12
|
CM5 CM7
|
Identificar as bases da disciplina da Interpretación do Patrimonio |
AP1 AP2 AP5
|
BM2 BM10 BM12
|
CM5 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Cultura, natureza e patrimonio. Memoria e territorio
|
1.1. Conceptos
1.2. Recursos patrimoniais
1.3. Bens de interese cultural e natural |
2. Memoria colectiva, cultura e patrimonio: tres eixes do cambio social. Os proxectos socioculturais
|
2.1. Desenvolvemento socieconómico baseado no patrimonio e o turismo cultural.
2.2. Bases para o deseño de proxectos socioculturais. |
3. Do obxecto patrimonial ao produto turístico
|
3.1. Planificación, xestión e eficacia social.
3.2. Procesos e políticas patrimoniais e turísticas |
4. A Interpretación do Patrimonio como ferramenta de xestión. Os medios interpretativos
|
4.1. Historia e significado.
4.2. Premisas fundamentais
4.3. Clasificación dos medios de IP |
5. A elaboración da mensaxe interpretativa
|
5.1. A Interpretación secuencial e temática. O tópico e o tema.
5.2.A comunicación e a Interpretación. |
6. A planificación interpretativa
|
6.1. Fases na planificación
6.2. O cálculo do potencial interpretativo
6.3. A avaliación
6.4. Boas prácticas en interpretación
|
7. Bens culturais, interpretación e turismo
|
7.1. Desenvolvemento socioeconómico
7.2. Construción de proxectos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A1 A2 A5 B2 B10 B12 C5 C7 |
0 |
15 |
15 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A2 A5 B2 B10 B12 C5 |
0 |
15 |
15 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A5 B2 B10 B12 C5 C7 |
4 |
0 |
4 |
Lecturas |
A1 A2 A5 B2 B10 B12 C5 C7 |
0 |
10 |
10 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A5 B2 B10 B12 C5 C7 |
26 |
0 |
26 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Pódese realizar de xeito presencial ou utilizando as novas tecnoloxías da información e as comunicacións.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Tanto os alumnos presenciais coma os no presenciais desenvolverán este tipo de traballo. |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.
Máis dirixido ao alumnado presencial |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre e espontánea sobre un tema, aínda que xeralmente estarán coordinados por un moderador.
Co alumnado presencial desenvolverase durante a clase e co non presencial a través dos foros de participación obrigatoria |
Lecturas |
Lecturas que debe realizar o estudante a proposta dos textos sinalados polos profesores. Implica un incremento do coñecemento da materia e a formación do espíritu crítico preciso. Considérase imprescindible no contexto en que se desenvolve esta formación.
Establécense uhnas lecturas obrigatorias tanto para os alumnos presenciais como para os non presenciais, tal como se especifica na avaliación. Engádense moitos documentos de lectura na plataforma Moodle, para que estean a disposición do alumnado, pero a súa lectura non é obrigatoria |
Sesión maxistral |
Exposición oral, presencial e/ou apoiada con tecnoloxías da información e as comunicacións, e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Dirixida aos alumnos presenciais.
Para o alumnado non presencial, estas clases sustitúense polas presentacións en power point detalladas sobre os contidos, con consultas a través do correo electrónico ou explicacións con grabacións ou por skype. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Aprendizaxe colaborativa |
Discusión dirixida |
Lecturas |
|
Descrición |
As clases impartiranse durante dúas semanas de forma presencial e atenderase aos alumnos on line. Resolveranse dúbidas cando sexa preciso, mesmo despois desas datas.
O ensino desta materia combinará os seguintes métodos:
Modalidade presencial
- Clases expositivas por parte dos profesores nas que se tratará de fomentar a participación do alumnado
- Exercicios prácticos para desenvolver de xeito individual ou en grupo na clase
- Lectura e análise de textos
- Estudio de casos
- Saída de campo
- Incremento das horas de dedicación ao alumno para asesoralo nos puntos anteriores.
Modalidade a distancia:
- Presentacións da materia en Power Point, acompañados de arquivos de voz ou vídeos
- Lectura de textos recomendados. Estudo de casos
- Resolución de dúbidas on line
- Foros de discusión
- Contacto a través do correo electrónico e Skype
As pautas para os traballos na modalidade on line daranse a través da plataforma moodle. A atención ao alumnado farase a través da plataforma ou do correo electrónico dos profesores. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 A5 B2 B10 B12 C5 C7 |
Análise pormenorizada dun lugar no que se empregue a Interpretación do Patrimonio como ferramenta de xestión. Seguiranse as pautas propostas pola Profesora María Elvira Lezcano (plataforma Moodle). Extensión máxima: 10 páxinas
Este traballo será correxido pola profesora Lezcano
|
40 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A2 A5 B2 B10 B12 C5 |
Asistencia ou traballo en conxunto ou individual na aula ou na plataforma virtual, a partir de cuestións propostas polos profesores.
Para o alumnado presencial pode ser a asistencia á saída de campo ou a participación dalgunha actividad proposta na clase
Para o alumnado non presencial valorarase a través da participación nos foros e a calidade das argumentacións presentadas neles. |
10 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A5 B2 B10 B12 C5 C7 |
Para o alumnado on line participación nos foros propostos
Para o alumnado presencial, participación nas clases. |
10 |
Lecturas |
A1 A2 A5 B2 B10 B12 C5 C7 |
Realización dunha recensión e comentario crítico a partir de catro pequenas lecturas, propostas polo profesor José Leira (en moodle). Extensión máxima: 6 páxinas.
Este traballo será correxido polo profesor Leira |
40 |
|
Observacións avaliación |
A data límite para a entrega dos traballos ou as
participacións no foro (1) é arredor dun mes despois da etapa de docencia (11 de abril). Especificarase dun xeito máis concreto 15 días antes do comezo da materia. (1) Prégase que as intervencións se fagan dun xeito progresivo a medida que se van consultando os materiais.
O alumnado presencial qeu non poda asistir ás clases por causa xustificada, terá que comunicarse cos profesores para tratar de substituir a docencia perdida, seguindo as pautas do alumnado on line.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
LEIRA, J ((2003)). Cultura proyectual y turismo emergente". En: Sociología del Turismo, Rubio Gil, A. (Coord.), Editorial Arie
MIRÓ, M. ((2000)). El patrimonio en busca de su lugar en el mundo. Una reflexión sobre los modelos de puesta en valor del patrimonio en España". En: O patrimonio e a cultura proxectual. Un diálogo necesario.Leira, J. y Méndez, R. (coords.).Depu
LEZCANO GONZÁLEZ, M.E ((2011)). El Sanatorio Riazor, una auténtica experiencia interpretativa. .En: Boletín de Interpretación nº 25, AIP. "http://www.interpretaciondelpatrimonio.com/bole
PADRÓ, J. ((2000)). La gestión del patrimonio. Una perspectiva territorial". O patrimonio e a cultura proxectual.Un diálogo necesario.Leira y Méndez. Deputación da Coruña
TILDEN, F. ((2006)). La interpretación de nuestro patrimonio. Asociación para la Interpretación del Patrimonio, Sevilla.
LEIRA, J. ((1999)). Memoria colectiva, cultural y patrimonio.Tres ejes del cambio social". En: Historia Regional e Local (III). Cámara Municipal de Maia, Maia (Portugal) |
As catro primeiras referencias son as de lectura obligatoria para o traballo do porfesor Leira
|
Bibliografía complementaria
|
LEIRA , J. ((2001)). "El turismo cultural como sistema dinamizador. Eficacia y planificación social". En: Desenvolvemento e planificación municipal do turismo. Álvarez Sousa, , A. (Coord.). Ariel, Madr
LEZCANO GONZÁLEZ, M.E. ((2004)). A reinterpretación do patrimonio como cultura e economía : os casos de Galicia e Illes Balears". En: Actas do XV Congreso Nacional de Historia da Arte, Universitat de les Illes Balears, Palma de Ma
LEZCANO GONZÁLEZ, M.E ((2012)). El Camino de San Andrés de Teixido: Una experiencia turística auténtica, emocional e integral". En: Actas del I Congreso Internacional EJTHR, Destination Branding, Heritage an Authenticity.ISBN 97
MORALES, J. ((2008)). El sentido y metodología de la interpretación del patrimonio". En: La comunicación global del patrimonio cultural. MATEOS RUSILLO, S.M. (coord.). Ediciones trea,
HAM, S. ((1992)). Environmental Interpretation. A practical guide for people with Big Ideas and Small Budgets. Fulcrum Publishing, Colorado.
LEIRA , J. ((2007)). Europa: As raíces da construcción de novas identidades. Claves reflexivas para un debate". En: Aulas no Camiño. Diálogos nun Camiño da Cultura Europea. Leira, X. (ed.). Servizo de publicació
MORALES, J. ((1998)). Guía práctica para la Interpretación del Patrimonio. Instituto Andaluz del Patrimonio, Sevilla
GONZÁLEZ, M., LEZCANO, M:E. y SERANTES, A. ((2014)). Interpretación do patrimonio artístico: guía para profesionáis do turismo. CEIDA (Centro de Extensión UNiversitara e Educación Ambiental de Galicia, Oleiros, A Coruña
HAM, S. ((2015)). Interpretación: para marcar la diferencia intencionadamente. Asociación para la Interpretación del Patrimonio (AIP; Valladolid
VEVERKA, J. ((1998)). Interpretive master planning. Accorn Naturalists
LEIRA , J. ((2011)). La interpretación necesaria en el Turismo Cultural. De los principios de Tilden a los procesos actuales". En: Teoría sociológica y turismo. Álvarez Sousa, A., (Ed.). Netbiblo, Oleiros (A Coruña. •
LEZCANO GONZÁLEZ, M.E. ((1999)). Novas tendencias en Museoloxía: A Interpretación do patrimonio". En: Actas do congreso Desenvolvemento Municipal do Turismo, Universidade da Coruña, A Coruña.
PRENTICE, R. ((1993)). Tourism and heritage atractions. Routledge, London. |
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA
Trátase dunha listaxe de lecturas recomendadas (servirán de consulta para os traballos), non son de obrigada lectura:
Na plataforma Moodle, inclúense unha serie de documentos en pdf, artigos, manuais, que non son de lectura obrigatoria, senón de apoio á docencia. Sirven de consulta ao alumnado o están pensadas para un uso futuro. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Na plataforma Moodle, inclúense unha serie de documentos en pdf, artigos, manuais, que non son de lectura obrigatoria, senón de apoio á docencia. Sirven de consulta ao alumnado o están pensadas para un uso futuro. |
|