Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
CE2 - Interpretar os feitos e as políticas sociais desde os distintos paradigmas teóricos vixentes na análise da exclusión. |
A9 |
CEM1 - Demostrar coñecementos avanzados sobre os principais movementos migratorios ao longo da historia e a súa relación con procesos de conflitividade e de cohesión social nas sociedades de orixe e destino |
A10 |
CEM2 - Dominar as principais ferramentas conceptuais e técnicas que permiten definir un colectivo e unha problemática migratoria como obxecto de estudo e análise. |
A11 |
CEM3 - Demostrar un coñecemento avanzado e crítico sobre as teorías e os debates académicos actuais de maior relevancia sobre as dinámicas migratorias e os procesos de integración dos colectivos migrantes. |
A14 |
CEM6 - Actuar como profesional competente e cualificado/a no ámbito da análise das migracións internacionais e do traballo con colectivos migrantes. |
B14 |
CX2 - Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa. |
C1 |
CT1 - Reflexionar, chegar a conclusións e propoñer solucións a través do traballo en equipo. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
A2. CE2. Interpretar os feitos e as políticas sociais desde os distintos paradigmas teóricos vixentes na análise da exclusión. |
AM2
|
|
|
A.9. CEM1. Demostrar coñecementos avanzados sobre os principais movementos migratorios ao longo da historia e a súa relación con procesos de conflitividade e de cohesión social nas sociedades de orixe e destino |
AM9
|
|
|
A10.CEM2. Dominar as principais ferramentas conceptuais e técnicas que permiten definir un colectivo e unha problemática migratoria como obxecto de estudo e análise. |
AM10
|
|
|
A11.CEM3. Demostrar un coñecemento avanzado e crítico sobre as teorías e os debates académicos actuais de maior relevancia sobre as dinámicas migratorias e os procesos de integración dos colectivos migrantes. |
AM11
|
|
|
A14.CEM6.Actuar como profesional competente e cualificado/a no ámbito da análise das migracións internacionais e do traballo con colectivos migrantes. |
AM14
|
|
|
B14.CX2. Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa. |
|
BM14
|
|
C1.CT1.T1 - Reflexionar, chegar a conclusións e propoñer solucións a través do traballo en equipo. |
|
|
CM1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A emigración cara a América: os factores de atracción |
1.1. A formación dun mercado mundial.
1.2. A construcción política de Latinoamérica.
1.3.Capitalismo, leis de inmigración e mercado de traballo. |
2.- O exemplo de Galicia: os factores de expulsión. |
2.1.- As mudanzas no mundo rural galego.
2.1.1.- Os condicionantes do marco estatal español: legais, políticos, etc.
2.2.- A emigración como proceso dinamizador do mundo rural |
3.- A memoria da emigración |
3.1.- Historias de migración e retorno
3.1.1.- Metodoloxías e técnicas: historia oral e historias
de vida, xenealoxías e documentos personais
3.2.- Os lugares da memoria
3.2.1.- Recorridos urbanos: o Parque do Pasatempo |
4.-Unha visión histórica das teorías das migracións internacionais. |
4.1. A escola de Chicago: Park e Thomas e Znaniecki
4.2. A socioloxía da "Race and Etnic relations"
4.3. A aportación ás migracións desde a socioloxía norteamericana contemporánea: Portes e Massey
4.4. A escola francesa e a súa achega teórica: Bourdieu e Sayad. |
5. Teorías explicativas dos procesos de migracións internacionais |
5.1. O modelo económico do push-pull
5.2. Teorías da acción individual
5.3. Teorías do capital social e das redes
5.4. Teorías da mobilidade social
5.5. O modelo centro-periferia
5.6. O modelo das cidades globais |
6. Novas teorías sobre as migracións internacionais. |
6.1. O transnacionalismo como paradigma emerxente
6.2. As migracións nun mundo globalizado.
6.4. El feminismo interseccional.
6.3. La teoría decolonial. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A9 A10 A11 B14 |
42 |
42 |
84 |
Proba de ensaio |
A2 A9 A10 A11 A14 B14 C1 |
0 |
58 |
58 |
Saídas de campo |
A2 A9 A10 A11 C1 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases teóricas con participación do estudantado, en torno aos diversos contidos que compoñen o programa. |
Proba de ensaio |
A proba consistirá en escoller un dos temas relacionados coa materia e facer unha reflexión que implica a leitura dun mínino de 10 referencias bibliográficas. |
Saídas de campo |
Realizarase unha saída de campo a Betanzos onde se dará unha aula sobre a historia das migracións e a súa pegada arquitectónica en Galicia tomando como estudio de caso o Pasatempo de Betanzos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba de ensaio |
|
Descrición |
O alunado poderá consultar co profesorado da materia as dúbidas e preguntas que considere oportunas para a correcta realización do ensaio. Para concertar unha titoría será preciso concretar un día por correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de ensaio |
A2 A9 A10 A11 A14 B14 C1 |
Esta proba de ensaio ten un valor do 100% da nota da materia. Para realizar a mesma terase en conta os contidos impartidos na aula, as leituras, a profundidade na análise, a redacción e os aspectos formais propios dun ensaio. |
100 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Cardesín, J.M. (2017). A Theme Park in Early 20th Century Galicia: a case study on the globalized visions of Indianos. R. de Palma & A. Pérez Caramés (coords.): Beyond Global Cities, New York, Springer (en prensa).
Sennett, R. (2014). El extranjero: dos ensayos sobre el exilio. Barcelona: Anagrama
AA.VV. (2008). Estudios postcoloniales. Ensayos fundamentales. Madrid: Traficantes de Sueños
Sassen, S. (2013). Inmigrantes y ciudadanos: de las migraciones masivas a la Europa Fortaleza. Tres Cantos: Siglo XXI
Sayad, A. (2010). La doble ausencia: de las ilusiones del emigrado a los padecimientos del inmigrado. Rubí: Anthropos
Cardesín, J. M. (1999). La heterogeneidad de la reproducción social en una sociedad estratificada: la Galicia rural del S.XIX. F. Rodríguez Iglesias (dir.): Proyecto Galicia. Antropología, vol. XXVI, A Coruña, Hércules, 1999, p
Terrén, E. (2002). Razas en conflicto: perspectivas sociológicas. Barcelona: Anthropos
Portes, A.; DeWind, J. (2006). Repensando las migraciones internacionales. Nuevas perpectivas teóricas y empíricas. México: Miguel Ángel Porrúa
Rea, A. (2009). Sociología de la inmigración. Barcelona: Hacer
Massey, D.; Arango, J; Graeme, H. ; Kouaocuci, A.; Pelegrino, A. (2000). Teorías de la Migración Internacional: Una reseña y una evaluación. Revista Trabajo, 3, pp. 5-50.
Messina, A. ; Lahav, G. (2006). The migration reader: exploring politics and policies. Boulder: Lynne Rienner
Ribas-Mateos, N. (2004). Una invitación a la sociología de las migraciones. Barcelona: Bellaterra.
Vázquez, A. (2008). Unha visión xeral da emigración galega contemporánea a América e a Europa. X.M. Cid et Alii, Migracións na Galicia contemporánea, Santiago de Compostela, Sotelo Branco, p. 17- |
|
Bibliografía complementaria
|
Barnett, M. (2008). Galego. Xunta de Galicia
Allegue, G. (1992). Galegos, as mans de América. Vigo: Nigra
Villares, R. (2006). Galicia siglo XX. A Coruña: La Voz de Galicia
Eiras, A.; Rey, O. (1992). La emigración gallega a las Américas en los siglos XIX y XX. Aproximación cuantitativa. Los Gallegos y América, Madrid, Mapfre, p. 214-266. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Políticas migratorias e dereito das migracións/615525012 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Identidade, alteridade e interseccionalidade/615525006 |
|
Materias que continúan o temario |
O modelo migratorio español/615525014 |
|
|