Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Reflexionar acerca da situación actual das mulleres partindo do coñecemento da
súa memoria histórica, así como das dificultades e retos aos que se enfrontan prestando
especial atención a aquelas que presentan un maior risco de exclusión social |
AM2 AM5 AM15 AM19 AM23
|
BM7 BM8 BM9 BM11 BM12 BM14 BM22
|
CM1 CM3 CM5 CM7
|
Reflexionar acerca da idoneidade e validez do constructo xénero, da súa transmisión a través
do proceso de socialización así como da súa incidencia na creación dos estereotipos de xénero,
na construción da identidade de xénero e na atribución de roles e status social. |
AM6 AM7 AM8 AM11 AM14 AM17 AM18 AM21
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM13 BM18
|
CM1 CM3 CM5 CM7
|
Auto-diagnosticar a situación de partida das mulleres, valorando os factores
obxectivos e subxectivos que inciden na inserción e o desenvolvemento profesional e ocupacional e na
mellora da calidade de vida |
AM1 AM3 AM4 AM10 AM16 AM17 AM20 AM22 AM26
|
BM1 BM6 BM15
|
CM1 CM3 CM5 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- O sistema educativo dende a perspectiva de xénero |
1.1. Principios lexitimadores da desigualdade
1.2. Políticas públicas cara a igualdade no contexto educativo
1.3. A incidencia do patriarcado no sistema educativo |
Tema2.- Ciencia e xénero |
1.1. O androcentrismo científico
1.2. Indicadores de ciencia con perspectiva de xénero
1.3. A perspectiva de xénero nas Ciencias Sociais |
Tema 3.-Acceso das mulleres ao sistema educativo: exclusión , dependencia e autonomía |
Os contidos deste tema o presentará o profesorado na clase |
Tema 4.- Coerción consentimento e coeducación |
4.1. Neoliberalismo e libre elección
4.2. Estereotipos de xénero
4.3. Feminismo e coeducación |
Tema 5.- Orientación profesional con perspectiva de xénero |
5.1 Barreiras de xénero na toma de decisións académicas e profesionais e na inserción laboral
5.2 Finalidades, características e pautas para a intervención
5.3 Programas e experiencias no ámbito escolar e laboral |
Tema 6.-Boas prácticas da igualdade no ámbito educativo e laboral |
6.1.Análisis de experiencias y prácticas coeducativas: características e indicadores de una buena práctica; herramientas para la detección de buenas prácticas; ejemplos de experiencias de coeducación y de orientación desde una perespectiva de género
6.2.O emprendimiento das mulleres en España
6.3. A aplicación de igualdad entre mulleres e homes no diseño de proxectos para o empleo: das accións positivas ao mainstreaming de xénero
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A4 A2 B22 C5 |
5 |
5 |
10 |
Discusión dirixida |
A5 A8 A11 A14 A15 A18 A19 A23 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B13 B14 B22 C1 C3 C5 |
15 |
15 |
30 |
Sesión maxistral |
A2 A4 A11 A15 A18 A19 A21 B1 B4 B14 C1 C3 C5 |
20 |
20 |
40 |
Portafolios do alumno |
A26 A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 A16 A15 A14 A11 A10 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 B22 B18 B15 B14 B13 B12 B11 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C3 C5 C7 |
20 |
20 |
40 |
Actividades iniciais |
A3 A4 A7 A8 A11 A15 A18 A19 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B13 B14 C1 C3 C5 C7 |
20 |
0 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
O obxecto da análise documental son os programas e accións de orientación educativa e profesional destinados a distintos colectivos e contextos |
Discusión dirixida |
Tras a lectura e análise dun texto de actualidade científica se desenvolverá unha discusión sobre as distintas perspectivas argumentais |
Sesión maxistral |
Clase impartida polos profesores sobre os contidos xa citados na guía docente . Esta metodoloxía utiliza exclusivamente a palabra como vía de transmisión da información a todo o grupo. Pero o profesor/a facilitará ao alumnado material en power point (a través de moodle) para facilitarlle o seguimento da exposición. Neste material en power point o alumnado/a terá referencias bibliográficas para consultar ou, tamén, para completar ou seguir a exposición do profesor/a |
Portafolios do alumno |
O alumnado debe presentar (tanto ou presencial como non presencial) un documento en onde se recopile a información traballada en clase ou a través de moodle e todo aquelo que o profesor de cada parte indique. O profesorado da materia avaliará a carpeta correspondente a cada unha das súas seccións. Este portafolios será entregado no mes de xaneiro. Se habilitará unha aplicación en moodle para que o alumnado suba dito documento |
Actividades iniciais |
Esta metodoloxía pretende identificar o nivel de coñecemento do alumnado sobre a temática e ó ámbito de intervención do seu interese (escolar, labora, etc...) |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Actividades iniciais |
Discusión dirixida |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
Na atención personalizada o profesorado resolverá as dúbidas que teña o alumno sobre os diferentes temas a traballar na materia. Pero ademais calquera dúbida que poida xurdir para a análise de fontes documentais, na discusión dirixida., na simulación e actividade inicial. Durante estas sesións, realizarase un seguimento do traballo do alumno, supervisando e orientando máis directamente o proceso para seguir en cada unha das actividades realizadas.
Esta atención personalizada realizarase no despacho do profesorado no horario de titorias. Este horario está colgado no taboleiro que está no despacho do profesor, na páxina web do departamento como da Facultade de Ciencias da Educación.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A26 A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 A16 A15 A14 A11 A10 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 B22 B18 B15 B14 B13 B12 B11 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C3 C5 C7 |
Con esta metodoloxía o que se pretende e que o alumnado que curse esta materia recopile todo o que se traballe para a comprensión dos conceptos de esta materia. Para elo cada profesor antes de cada clase indicará ao alumnado o que debe incorporar da súa parte en esta metodoloxía. Polo tanto, este documentación constará de cinco partes ou carpetas. Algunhas de esas carpetas ou partes poden ser comúns para algún profesorado (esto o indicará cada profesorado).
Todo este documento será entregado no mes de xaneiro. Ao inicio da materia indicaráse ao alumnado a data de entrega do mesmo. A entrega será a tráves de moodle, para iso habilitaráse un espacio e determinaráse o tempo de entrega. Cada profesor avaliará a súa parte. Debe terse todas as partes superadas para que se supere dita materia. Si non se presenta algunha parte ou non se supera algunha parte se suspende toda esta metodoloxía. |
100 |
|
Observacións avaliación |
O alumnado que non asista a clase ou que non poda realizar algunha das
actividades organizadas polo profesorado na clase, as pode seguir a
través de moodle. Nesta aplicación aparecerá que actividades deben ser
completadas polo alumnado non asistente ou que non poida realizar algunha das
actividades planificadas. Para poder levar un mellor aprendizaxe o alumnado debe comunicar ao
profesorado a súa non asistencia para que o profesorado lle indique que
actividade de moodle debe realizar.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Gabriel, N. de (2013). "A educación das mulleres no século XIX: exclusión, dependencia e autonomía", S. Sarmiento, 16, 7-35.
Gabriel, N. de (2014). "The entrance of women into the teaching profession in Spain (1855-1940)",. History of Education 43(3), 334-354.
TORRES, J. (2009). "The Trojan Horse of curricular contents". in Michael APPLE and Luis Armando GANDIN (Edit.). The routledge international handbook of critical e
Piussi, A. and Mañeru, A (2006). Educación, nombre común femenino. Barcelona: Octaedro.
TOURAINE, A. (2006). El mundo de las mujeres.. Barcelona: Paidós
Harding, S. (1993). Rethinking standpoint epistemology: What is “strong objetivity?. In Feminist Epistemologies and Value, ed. L. Alcoff and E. Potter, 49-82. London: Routledge. Igles
Álvarez, J. (2014). Acción tutorial y orientación: aceptación, compromiso, valores: una propuesta de estilo para la intervención de tutores y orientadores.. Bilbao: Desclée de Brouwer.
Miedzian, M. (1995). Chicos son, hombres serán. cómo romper los lazos entre masculinidad y violencia. Madrid: Horas y Horas.
Harding, S. (1996). Ciencia y feminismo. Madrid: Morata.
Nuñez, C., Carpintero, E., García, M., Serrano, S. y Ordóñez, X. (2011). Comprender la Orientación Educativa: manual de prácticas. Madrid: Catarata.
VVAA. (2010). Conciliación de la vida laboral, familiar y personal. Implantaciones de planes de igualdad en organizaciones laborales. Materiales divulgativos. Madrid: Ministerio de igualdad y Fundación Mujeres.
APPLE, M (1996). Cultural politics and education. . New York: Teachers College Press.
Piussi, A. (1989). Educare nella differenza.. Turin: Rosenberg & Sellier
APPLE, M (2006). Educating the "right" way: Markets, standards, God, and inequality. 2nd edition.. New York: Routledge.
TORRES, J. (1998). El curriculum oculto. Madrid: Morata
Piussi, A. (2001). El sentido libre de la diferencia sexual.. Cuadernos De Pedagogía, 306, , 57-61.
Acedo, G (2012). Formación y Orientación laboral. Madrid: Anaya Multimedia
Caldas, Mª E. (2014). Formación y orientación laboral. . Madrid: Editex
PARASKEVA & Jurjo TORRES, (edit) (2012). Globalism and power. Iberiam educational and curriculum policies. Peter Lang
Rodríguez, C. (2001). Investigaciones sobre las desigualdades de género en el sistema educativo. In Un Acercamiento . a Los Estudios De Género. A.A.V.V., 121-154.Valencia: Germania.
Mañeru, A (2001). La diferencia sexual en la educación. In Educar En Femenino y En Masculino. N. Blanco, 131-143. Madrid: Akal.
BOURDIEU, P. (2000). La dominación masculina. . Barcelona: Anagrama
Fernández Riquelme, S (2010). La Mediación social: itinerario histórico de la resolución de conflictos sociales. Contribuciones a las Ciencias Sociales. . Contribuciones a las Ciencias Sociales. Documento en línea:www.eumed.net/rev/cccss/07/sfr.htm
Cobos, A (2012). La orientación profesional y la búsqueda de empleo: experiencias innovadoras y técnicas de intervención que facilitan la inserción laboral.. Barcelona: Graó
Gallego, S. y Riart, J (2006). La tutoría y la orientación en el siglo XXI: nuevas propuestas.. Barcelona: Octaedro.
Askew, S. and Ross, C. (1991). Los chicos no lloran. el sexismo en educación.. Buenos Aires: Paidós.
CONNELL, R. (2000). Male roles masculinities and violence: a culture of peace perspective.. París: Unesco
Botherton, F (2013). Manual de orientación. Badalona: Paidotribo
Riart, J. (coord.) (2007). Manual de Tutoría y Orientación en la Diversidad. Madrid: Pirámide.
CONNELL, R. (1996). Masculinities.. Cambridge: Polity Press.
Cirillo, L. (2002). Mejor huérfanas. por una crítica feminista al pensamiento de la diferencia.. Barcelona: Anthropos
Varela, J., Parra, P. e Val Cubero, A. (2016). Memorias para hacer camino. Madrid: Morata.
Bisquerra, R. (coord.) (2008). Modelos de orientación e intervención psicopedagógica.. Bilbao: Wolters-Kluwer
Acker, J., Barry, K., and Essveld, J. (1983). Objectivity and truth: Problems in doing feminist research.. Women´s Studies, 6, no. 4: 423-435.
Río Sardonil, D. del, y Martínez González, M.C. (2007). Orientación Educativa y Tutoría. . Madrid: Sanz y Torres.
Martín, E, Mauri, T (coords.) (2011). Orientación educativa: atención a la diversidad y educación inclusiva. . Barcelona: Graó
Sobrado, L, Fernández, E y Rodicio, Mª.L (coords.) (2012). Orientación educativa: nuevas perspectivas. . Madrid: Biblioteca Nueva.
Santana, L. E (2013). Orientación profesional. Madrid: Síntesis
Rodríguez, Mª. L (2011). Orientación profesional no sexista: teoría y práctica.. Saarbrücken: Editorial Académica Española
Harding, S. (1993.). Rethinking standpoint epistemology: What is “strong objetivity?. In Feminist Epistemologies and Value, ed. L. Alcoff and E. Potter, 49-82. London: Routledge.
Acker, S (1989). Teachers, gender and careers. London: Lewes Falmer,
Gabriel, N. de (2013). “A educacion das mulleres no século XIX: exclusión, dependencia e autonomía”. Sarmiento, 16, 7-35
Iglesias, A. e Ballarín, P. (2013). “El mito del ‘éxito’ escolar de las chicas”. Revista Sarmiento, Anuario Galego de Historia da Educación, 17, 67-82.
McRobble, A (2010). “¿Las chicas arriba?. Las mujeres jóvenes y el contrato sexual posfeminista”. Debate Feminista, 21(41), 113-135. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Políticas de igualdade/615525022 | Historia das teorías feministas/615525017 | Xénero, traballo e coidados/615525018 | Xénero e sexualidade. Desafíos e respostas/615525019 | Distintas formas de violencia contra as mulleres/615525020 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase vos envíos dous traballos telemáticamente e de non ser posible, non útilizar plásticos, elixir a impresión a dobre cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores.
Deber facer un uso sostible dous recursos e a prevención de impactos negativos sobre ou medio natural.
Deber ter en conta a importancia dous principios éticos relacionados cos valores dá sosenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais.
|
|