Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Comunicar mensaxes audiovisuais. |
A2 |
Crear productos audiovisuais. |
A7 |
Coñecelas técnicas de creación e produción audiovisual. |
A8 |
Coñecela tecnoloxía audiovisual. |
A12 |
Coñecelos principais códigos da mensaxe audiovisual. |
B6 |
Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer dinámicas de escrita creativa.
|
A2 A7
|
|
|
Coñecer as ferramentas de traballo necesarias para o desenvolvemento de guións. |
A7 A8
|
|
|
Manexo das técnicas e estruturas narrativas necesarias para realizar un produto atractivo para o espectador. |
A1 A2 A7
|
B6
|
|
Desenvolver a capacidade de visualización que require a escrita audiovisual |
A1 A12
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introducción. O oficio de contar historias |
O traballo de guionista
Escribir para un guion audiovisual |
O guion |
Fases na elaboración dun guion. Dende a idea á elaboración do guion literario e técnico
A estrutura. Estratexias de interese |
O guion seriado |
Escritura episódica e serial |
O guion multimedia/interactivo |
O guion de formatos interactivos |
Guion documental |
Guion de documentais
|
O guion de programas |
Planificación
Desenvolvemento |
O guion técnico |
Paso do guion literario ao guion técnico.
Formatos de guion técnico. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Workshop |
A1 A2 A7 A8 A12 B6 |
28 |
44 |
72 |
Mixed objective/subjective test |
A7 A12 B6 |
8 |
56 |
64 |
Guest lecture / keynote speech |
A7 A8 A12 |
12 |
0 |
12 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Workshop |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Mixed objective/subjective test |
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Personalized attention |
|
Description |
O profesor resolverá dúbidas do traballo. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A7 A12 B6 |
Proba que pode integrar distintos tipos de exercicios: probas de ensaio, preguntas cortas, probas obxectivas, etc.
|
100 |
|
Assessment comments |
Se recomienda que el alumno consulte periódicamente la plataforma moodle donde se colgarán avisos, ejercicios y parte del material de estudio. Los ejercicios se entregarán exclusivamente a través de esta plataforma. El alumno que lo desee podrá seguir un sistema de evaluación continua para lo cual tendrá que hacer una prueba teórica liberatoria adelantada, entregar una serie de ejercicios a través de la plataforma Moodle y asistir a un mínimo de actividades. De todo ello se informará el primer día de clase, se colgará la información en Moodle y se seguirá la ejecución a través de la misma plataforma. Todo escrito o exposición oral tendrá que atenerse a los usos y normas en esta demarcación geográfica de la Real Academia Galega o de la Real Academia Española para que pueda ser correctamente entendido y en consecuencia evaluado. Se recomienda cursar simultáneamente Formatos de Televisión y Diseño aplicado.
|
Sources of information |
Basic
|
Syd Field (2002). Cómo mejorar un guión. Madrid. Plot ediciones
CHION, Michel (2009). Cómo se escribe un guión. Madrid. Cátedra
Comparato, Doc (2002). De la creación al guión. Madrid. IORTVE
Rabiger, Michael (2001). Dirección de documentales. Dirección de documentales
Daniel González (2011). Diseño de videojuegos. Da forma a tus sueños. Madrid. Ra-Ma
Mckee, Robert (2004). El guión. Barcelona. Alba Editorial
Bou Bouzá, Guillem (1997). El guión multimedia. Madrid. Anaya
Ríos San Martín, Manuel ( coordinador) (2012). El guión para series de televisión . Madrid : Instituto RTVE
Fernández Diez, Federico (2005). El libro del guión. Madrid. Díaz de Santos
Syd Field (2002). El libro del guión. fundamentos de la escritura de guiones.. Madrid. Plot ediciones
Syd Field (2002). El manual del guionista. Ejercicios e instrucciones para escribir un buen guión paso a paso. Madrid. Plot ediciones
Sánchez Escalonilla, Antonio (2014). Estrategias de guión cinematográfico. Barcelona. Ariel
Bateman, Chris (ed.) (2007). Game writing. Narrative skills for videogames. Thompson
De la Cruz, Ángel (2016). La escalera de papel: los primeros pasos hacia el Goya. Ézaro ediciones |
|
Complementary
|
Diamante, Julio (2010). De la idea al film. Madrid. Catedra
Huet, Anne (). El guión. Barcelona. Paidos
Vanoye, Francis (1996). Guiones modelo y modelos de guión. Barcelona. Paidos
Vale, Eugene (2002). Técnicas del guión para cine y televisión . Barcelona. Gedisa
Marx, Christy (2007). Writing for Animation, Comics and Games. Focal Press |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Applied Design/616G01015 | Television Formats and New Media/616G01019 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Se recomienda que el alumno consulte periódicamente la plataforma moodle donde se colgarán avisos, ejercicios y parte del material de estudio. Los ejercicios se entregarán exclusivamente a través de esta plataforma. El alumno que lo desee podrá seguir un sistema de evaluación continua para lo cual tendrá que hacer una prueba teórica liberatoria adelantada, entregar una serie de ejercicios a través de la plataforma Moodle y asistir a un mínimo de actividades. De todo ello se informará el primer día de clase, se colgará la información en Moodle y se seguirá la ejecución a través de la misma plataforma. Todo escrito o exposición oral tendrá que atenerse a los usos y normas en esta demarcación geográfica de la Real Academia Galega o de la Real Academia Española para que pueda ser correctamente entendido y en consecuencia evaluado. |
|