Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Ser capaz de diferenciar e seleccionar os paradigmas, marco epistemolóxico e metodoloxía científica de referencia no deseño dos estudos no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte |
A2 |
Desenvolver a capacidade de pensamento científico para a investigación no ámbito da actividade física, saúde e deporte |
A4 |
Mostrar as actitudes vinculadas cos hábitos de excelencia, compromiso ético e calidade no exercicio investigador no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte |
A7 |
Valorar, manexar e combinar as diferentes técnicas de investigación nas Ciencias da Actividade Física, o deporte e a saúde. |
A8 |
Analizar de maneira crítica as opcións metodolóxicas que se presentan no ámbito da actividade física, a saúde e o deporte |
A9 |
Ser capaz de deseñar e implementar un traballo de investigación nas Ciencias da Actividade Física e o Deporte |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Saber aplicar os coñecementos adquiridos e ser capaz de resolver problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Integrar coñecementos e afrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B5 |
Desenvolver habilidades para a aprendizaxe autodirixido ou autónomo. |
B7 |
Ser capaz de idear, deseñar, poñer en práctica e adoptar un proceso de investigación con rigor académico no ámbito de estudo da actividade física, saúde e deporte. |
B9 |
Analizar de forma crítica, avaliar e sintetizar ideas novas e complexas no ámbito de estudo da actividade física, da saúde e o deporte. |
C3 |
Ser capaz de promover en contextos académicos e profesionais accións destinadas ó avance tecnolóxico, social ou cultural, no el ámbito das ciencias da actividade física, a saúde e o deporte. |
C4 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
- Coñecer e saber plantear un problema de investigación. |
AI1 AI2 AI9
|
BI1 BI2 BI7
|
CI3
|
- Coñecer e saber redactar hipóteses de investigación. |
AI2 AI9
|
BI1 BI2 BI7
|
|
- Coñecer e saber definir as variables de investigación. |
AI2 AI9
|
BI1 BI2 BI3 BI5 BI7 BI9
|
|
- Ser capaz de interpretar resultados, discutilos e obter conclusións dos mesmos. |
AI1 AI2 AI4 AI9
|
BI1 BI2 BI3 BI5 BI7 BI9
|
CI3 CI4
|
|
AI7 AI8
|
BI5
|
CI3 CI4
|
- Coñecemento das diferentes técnicas de investigación. |
AI7 AI8
|
BI5
|
CI3 CI4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A investigación en ciencias da actividade física,
deporte e saúde |
|
2. O enfoque científico. O ciclo de aplicación nas
ciencias da actividade física, deporte e saúde. |
|
3. Formulación do problema nas ciencias da
actividade física, deporte e saúde. |
|
4. A hipótese na investigación científica nas
ciencias da actividade física, deporte e saúde. |
|
5. Variables de investigación en ciencias da
actividade física, deporte e saúde. |
|
6. O control experimental nas ciencias da
actividade física, deporte e saúde. |
|
7. Recollida e análise de datos nas ciencias da
actividade física, deporte e saúde. |
|
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A4 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B7 B9 C3 C4 |
10 |
30 |
40 |
Solución de problemas |
A2 A4 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B7 B9 C3 C4 |
6 |
29 |
35 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Na sesión maxistral predomina a forma expositiva, dos contidos da asignatura. Trabállase
fundamentalmente o saber (competencia técnica), aínda que tamén se traballan os outros saberes
(saber facer, saber ser e saber estar). A docente desempeña un papel eminentemente activo. O
alumnado ten como función tomar apuntamentos, notas, relacionar conceptos, preguntar ao/a
docente.. |
Solución de problemas |
Formulación, análise, resolución e debate por parte do alumnado dun problema ou exercicio,
relacionado coa temática da materia.
Resolución de problemas e/ou exercicios de forma autónoma:
Formulación, análise, resolución e debate por parte do alumnado dun problema ou exercicio, relacionado coa temática da materia. Realización de traballos vencellados coa materia do curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A2 A4 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B7 B9 C3 C4 |
Examen dos contidos tratados en clase.
Control da asistencia e participación crítica nas aulas
presenciais. |
50 |
Solución de problemas |
A2 A4 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B7 B9 C3 C4 |
Avaliación e corrección dos exercicios e actividades
propostas na aula presencial: 20%
Elaboración, realización e corrección dos exercicios e
actividades propostos para a súa realización fora do
horario de aula.
Corrección dos traballos propostos vinculados cos
contidos da materia: 30% |
50 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Metodoloxía experimental e cuasiexperimental nas ciencias da actividade física e do deporte/620517003 | Metodoloxía selectivo correlacional/620517004 | Revisión sistemática e metaanálise/620517007 | A comunicación científica e fontes documentais nas ciencias da actividade física e do deporte/620517002 | Metodoloxía cualitativa nas ciencias da actividade física e do deporte/620517006 |
|
|