Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) A comunicación científica e fontes documentais nas ciencias da actividade física e do deporte Código 620517002
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Educación Física e Deportiva
Coordinación
Fernandez Del Olmo, Miguel Angel
Correo electrónico
miguel.delolmo@udc.es
Profesorado
Fernandez Del Olmo, Miguel Angel
Saavedra Garcia, Miguel angel
Correo electrónico
miguel.delolmo@udc.es
miguel.saavedra@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Conocer y saber identificar y gestionar las diferentes fuentes de información AI5
AI6
AI16
BI1
BI2
BI5
BI9
CI1
CI4
Conocer y saber utilizar los programas de búsqueda bibliográfica AI5
AI6
AI16
BI1
BI2
BI5
BI9
CI4
Conocer y saber utilizar las normas APA y Vancouver AI14
AI15
AI16
BI4
BI7
CI2
CI3
Saber utilizar al menos un gestor bibliográfico AI6
AI16
BI7
CI4
Conocer y saber utilizar las técnicas de redacción de un artículo científico AI4
AI5
AI6
AI14
AI15
AI16
BI2
BI3
BI4
BI7
BI9
CI2
CI3
CI4
Saber redactar un informe de investigación AI6
AI15
BI3
BI4
BI7
BI9
CI1
CI2
CI3
Saber redactar la respuesta a una revisión AI6
AI14
AI15
BI3
BI4
BI9
CI1
CI2
Conocer la importancia de la identificación del autor (nombre y filiación) de cara a lograr la mayor visibilidad posible en los motores de búsqueda bibiográficos AI4
AI5
AI6
AI14
AI15
BI1
BI2
CI1
CI2

Contidos
Temas Subtemas
Las fuentes documentales. Normalización 1.Las fuentes de normalización bibliográfica: normas ISO, APA y Vancouver
La comunicación científica 2.Uso de bases de datos científicas: Sport Discus, Scopus, Web of Science
3.Gestión de la bibliografía: End Note, RefWorks, Mendeley Desktop
4. La identificación del autor: nombre y filiación


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A4 A5 A6 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 10 0 10
Traballos tutelados A4 A5 A6 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 0 60 60
Sesión maxistral A4 A5 A6 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 5 0 5
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Actividades nas que se formulan problemas e/ou exercicios relacionados coa materia. O alumno debe desenvolver de forma autónoma a análise e resolución dos problemas e/ou
exercicios.
Traballos tutelados A realizar por el alumno bajo la supervisión del profesor, se podrán proponer tanto trabajos individuales como en grupo
Sesión maxistral Exposición dos principais contidos teóricos da materia con axuda de medios audiovisuais

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Solución de problemas
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A4 A5 A6 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 Traballo práctico onde se apliquen os contidos relativos ás fontes de normalización bibliográfica, o uso de base de datos científicas e a xestión da bibliografía. 70
Solución de problemas A4 A5 A6 A14 A15 A16 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C3 C4 Analizar un artigo, detectar as deficiencias na elaboración dos diferentes apartados e propor unha alternativa aos mesmos. 30
 
Observacións avaliación

O exame presentarase ao alumno redactado no idioma de partición na materia (castelán). Se algún alumno desexa unha copia do mesmo noutro idioma oficial da UDC deberá solicitalo ao profesor coordinador unha semana antes da data da súa realización.


Fontes de información
Bibliografía básica Sandra V. Kotsis, Kevin C. Chung (2010). A Guide for Writing in the Scientific Forum. Plast Reconstr Surg. 2010 November; 126(5): 1763–1771
Patrias K. (2007). Citing medicine: the NLM style guide for authors, editors, and publishers. National Library of Medicine (US)
M. Carmen Rodríguez Otero (2015). Guía de uso de Mendeley.
Elena D. Kallestinova (2011). How to Write Your First Research Paper. Yale J Biol Med. 2011 September; 84(3): 181–190
American Psychological Association (2013). Publication Manual of the American Psychological Association. American Psychological Association - Washington, DC
Charles T. Quinn, A. John Rush (2009). Writing and Publishing Your Research Findings. J Investig Med. 2009 June; 57(5): 634–639

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías