Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A12 |
PROXECTO DE ACONDICIONAMENTO AMBIENTAL: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar solucións de acondicionamento ambiental, incluíndo o illamento térmico e acústico, o control climático, o rendemento enerxético e a iluminación natural, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A23 |
PROXECTO DE INSTALACIÓNS HIDRAÚLICAS: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar instalacións de subministro, tratamento e evacuación de augas, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A24 |
PROXECTO DE INSTALACIÓNS ELÉCTRICAS E ASOCIADAS:aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar instalacións de transformación e subministro de electricidade, de comunicación audiovisual e de iluminación artificial, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A27 |
PROXECTO DE OBRA GROSA: aptitude ou capacidade para dimensionar, deseñar, programar e poñer en obra e integrar en edificios e conxuntos urbanos as solucións construtivas, encontros e remates dos sistemas de obra grosa, pechamento, cuberta, e en detalle, e tamén para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A47 |
ECOLOXÍA E SOSTENIBILIDADE: comprensión ou coñecemento da responsabilidade do arquitecto respecto aos principios básicos de ecoloxía, de sostenibilidade e de conservación dos recursos e do medio ambiente na edificación, o urbanismo e a paisaxe. |
A49 |
CIENCIAS DO MEDIO FÍSICO: comprensión ou coñecemento das bases de climatoloxía, xeomorfoloxía, xeoloxía, hidroloxía e edafoloxía precisas para abordar os estudos territoriais, urbanísticos e paisaxísticos. |
A54 |
BASES DE FÍSICA AMBIENTAL: comprensión ou coñecemento dos principios de termodinámica, acústica e óptica necesarios para proporcionar aos edificios e espazos urbanos condicións pasivas de habitabilidade, illamento e protección. |
A55 |
BASES DE FÍSICA DE FLUXOS: comprensión ou coñecemento dos principios de mecánica de fluídos, hidraúlica, electricidade, electromagnetismo e luminotecnia necesarios para dotar os edificios e conxuntos urbanos de equipamento activo para o confort e a educación ambiental. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B8 |
Visión espacial. |
B9 |
Creatividade. |
B10 |
Sensibilidade estética. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
B12 |
Toma de decisións. |
B13 |
Imaxinación. |
B18 |
Razoamento crítico. |
B20 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
B21 |
Intuición mecánica. |
B28 |
Comprensión numérica. |
B29 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
MECANICA DE FLUIDOS E HIDRÁULICA |
A23 A47 A49 A55
|
B1 B2 B3 B4 B6 B8 B9 B11 B13 B18 B20 B21 B28 B29
|
C1 C2 C3 C6 C7
|
|
A12 A23 A24 A47 A49 A54 A55
|
B1 B2 B3 B4 B6 B11 B20 B28 B29
|
|
ACUSTICA |
A12 A47 A54
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B20 B28 B29
|
C3 C4 C6 C7 C8
|
ELECTRICIDADE |
A12 A24 A27 A47 A55
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B28 B29
|
C3 C4 C7 C8
|
TEORÍA DE LA LUZ E COR |
A12 A47 A55
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B12 B20 B28 B29
|
C3 C4 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
MECANICA DE FLUIDOS E HIDRÁULICA |
INTRODUCCION
ANTECEDENTES HISTÓRICOS
PROPIEDADES DOS FLUÍDOS
HIDRÓSTÁTICA
INTRODUCIÓN. PRESIÓN NUN PUNTO
PRINCIPIOS BÁSICOS
ECUACIÓN FUNDAMENTAL
PRESIÓNS SOBRE SUPERFICIES MERGULLADAS
PULO HIDROSTÁTICO
CENTRO DE PRESIÓNS
PRISMA DE PRESIÓNS
FUNDAMENTOS DO FLUXO DE FLUÍDOS
INTRODUCIÓN. CLASIFICACIÓNS DO FLUXO
LINEAS, FÍOS E TUBOS DE CORRENTE
CAUDAL. ECUACIÓN DIMENSIONAL. UNIDADES
ENERXÍAS NUN FLUÍDO EN MOVEMENTO
TEOREMA DE BERNOULLI
FLUÍDO IDEAL
FLUÍDO REAL
POTENCIA HIDRÁULICA
MEDIDA DE FLUXO EN FLUÍDOS
FLUXOS DE FLUÍDOS EN TUBERIAS
INTRODUCIÓN. FLUXOS LAMINAR E TURBULENTO
DISTRIBUCIÓN DE VELOCIDADES. CAPA LÍMITE
NÚMEROS ADIMENSIONASL. NÚMERO DE REYNOLDS
RESISTENCIA DE SUPERFICIE. PERDIDAS DE CARGA PRIMARIAS
ECUACIÓN XERAL
DIAGRAMA DE MOODY
PERDIDAS DE CARGA SECUNDARIAS
SISTEMA DE TUBERIAS EN SERIE, PARALELO E RAMIFICADAS. MALLAS
FLUXO EN CANLES ABERTAS
FORMULA DE CHEZY E MANNING
FORZAS DESENVOLVIDAS POR FLUÍDOS EN MOVEMENTO
PRINCIPIOS DE IMPULSO. CANTIDADE DE MOVEMENTO
FORZAS SOBRE CÓBADOS
GOLPE DE ARIETE
|
TRANSMISIÓN DA CALOR EN CERRAMENTOS REAIS |
ACCIÓN COMBINADA DO TRES MECANISMOS DE TRANSMISIÓN DE CALOR CONDICIONES DE INVERNO
INTRODUCIÓN
TRANSMISIÓN DA CALOR A través de CERRAMENTOS OPACOS
DISTRIBUCIÓN DE TEMPERATURAS NO CERRAMENTO
TRANSMISIÓN DE CALOR DERIVADA DE INFILTRACIÓNS E VENTILACIÓN DAS LOCAIS
CONDICIÓNS DE VERÁN
INTRODUCIÓN
TRANSMISIÓN DA CALOR A través de CERRAMENTOS OPACOS
INERCIA TÉRMICA DO CERRAMENTO
TRANSMISIÓN DE CALOR A través de CERRAMENTOS SEMITRANSPARENTES |
ACÚSTICA |
O SON. CONCEPTOS FUNDAMENTAIS.
FISIOLOXÍA AUDITIVA.
ASPECTOS FÍSICOS DO SON.
ILLAMENTO DO SON.
AMORTIGUACIÓN DO SON.
ACONDICIONAMENTO ACÚSTICO.
SISTEMAS ABSORBENTES DE ENERXÍA SONORA.
MATERIAIS ABSORBENTES DE ENERXÍA SONORA.
ACÚSTICA ARQUITECTÓNICA.
CTE -DB-HR
|
ELECTRICIDADE |
INTRODUCIÓN
CARGA ELÉCTRICA
LEI DE COULOMB
CONCEPTO DE CAMPO ELÉCTRICO. LIÑAS DE FORZA
POTENCIAL ELÉCTRICO. DIFERENZA DE POTENCIAL ELÉCTRICO
CORRENTE ELÉCTRICA
LEI DE OHM
RESISTIVIDAD
ENERXÍA NOS CIRCUÍTOS ELÉCTRICOS. POTENCIA ELÉCTRICA
CORRENTE CONTINUA.
CORRENTE ALTERNA. C. A. MONOFÁSICA. C. A. TRIFÁSICA
REDES DE DISTRIBUCIÓN
CARACTERÍSTICAS. TIPOS
INSTALACIÓNS ELÉCTRICAS DE BAIXA TENSIÓN
ABASTECEMENTO EN BAIXA TENSIÓN A EDIFICIOS
SISTEMAS DE PROTECCIÓN
|
TEORÍA DA LUZ E DA COR |
ILUMINACIÓN
INTRODUCIÓN. ANTECEDENTES HISTÓRICOS.
ONDAS ELECTROMAGNÉTICAS. CARACTERÍSTICAS. CLASIFICACIÓN.
PROPAGACIÓN DA LUZ. PRINCIPIO DE HUYGENS-FRESNEL. REFLEXIÓN E REFRACCIÓN.
MAGNITUDES FOTOMÉTRICAS.
EFECTO PURKINJE
MAGNITUDES LUMINOSAS
FLUXO. INTENSIDADE. ILUMINNACIA. LUMINANCIA
REFLECTANCIA, ABSOTANCIA E TRANSMITANCIA.
LUZ E VISIÓN
O OLLO HUMANO
FACTORES DE RENDEMENTO VISUAL
DESLUMBRAMIENTO
TEMPERATURA DE COR DA LUZ
TEORÍA DA COR
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A12 A23 A24 A27 A47 A49 A54 A55 B28 B21 B20 B18 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B29 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 |
5 |
0 |
5 |
Proba de resposta múltiple |
B2 B3 B4 B6 B7 B12 B18 C1 C2 C3 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Exporanse problemas numéricos e gráficos sobre os contidos da materia e a bibliografía de apoio. Servirá para avaliar o nivel de aprendizaxe por parte do alumno de aspectos prácticos da materia |
Proba de resposta múltiple |
Un test de resposta múltiple servirá para avaliar o nivel de aprendizaxe por parte do
alumno de aspectos teórico prácticos da materia. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Someterase a control de forma exhaustiva a asistencia e a actividade desenvolvida polo alumno. Leste ha de demostrar o traballo autónomo realizado coa entrega dunha serie de exercicios completamente resoltos de forma autónoma, han de ser polo menos 3 de cada un dos temas da materia, entregaranse nas datas determinadas polo profesor en clase.
O horario de tutorías para a realización dunha atención personalizada ao alumno estará exposto no taboleiro informativo da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A12 A23 A24 A27 A47 A49 A54 A55 B28 B21 B20 B18 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B29 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 |
Exponse problemas ou casos prácticos baseados no temario e bibliografía, o alumno dará resposta numérica a cada un deles; tendo mesmo que representar os resultados de forma gráfica.
O exame é individual, o incumprimento deste requisito levará a expulsión e a aplicación da normativa vixente. Os teléfonos móbiles acendidos no exame están terminantemente prohibidos.
Durante o desenvolvemento do cuestionario teórico non se permitirá material de ningún tipo, máis aló de bolígrafos, mentres que para a realización da parte práctica empregaranse formulario, calculadora e material de debuxo.
Cada exercicio contestarase e cualificará nun prego DIN A3. Cada exercicio entregarase independentemente, escrito con tinta indeleble e dobrado en A4. O resultado darase de forma que resulta claramente visible, indicando o valor numérico coa precisión e unidades correspondentes. As partes non válidas deben ser claramente anuladas. Os pregos de solucións así como a folla do enunciado levarán escrito o nome do alumno e o seu grupo para ser corrixidas. |
80 |
Proba de resposta múltiple |
B2 B3 B4 B6 B7 B12 B18 C1 C2 C3 |
Valorarase a exactitude na contestación a dez preguntas sobre aspectos teórico prácticos con catro opcións,das cales unha ou más poden ser correctas. No eneunicado do exercicio expresaranse as condicons de respostas erroneas. Establécese un mínimo de 5 puntos nesta proba para superar o curso. Non se permitirá material de ningún tipo, máis aló de bolígrafos. |
20 |
|
Observacións avaliación |
No hay docencia presencial para las materias extinguidas La evaluación se realizará a través de la correspondiente prueba mixta en cualquiera de las dos oportunidades. La prueba mixta constará de una parte de resolución de ejercicios teóricos que computará un 20% en la calificación final y otra de resolución de ejercicios prácticos, que computará un 80% en la calificación final. Para superar la materia será preciso satisfacer las dos condiciones siguientes: Obtener una calificación mínima en la parte del examen correspondiente a la resoluciónde teoría de 4 sobre 10 preguntas (10 preguntas bien resueltas suponen 2 puntos sobre el total de 10 puntos del examen completo) Obtener una calificación final global de las dos partes (ejercicios teórico y parte práctica de resolución de ejercicios) de 5 sobre 10.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Varios (). Codigo Tecnico de la Edificicación . Ministerio de Vivienda
Varios (2008). Fundamentos Físicos de la Arquitectura I. Departamento de Tecnología de la Construcción. ETSAC
Guerrero, A (). Instalaciones eléctricas en las edificaciones. Editorial McGraw-Hill
Freire Tellado, M. & Muñoz Vidal, M (2007). Introducción a las condiciones Térmicas en Edificación . Departamento de Tecnología de la Construcción . UDC
Josse, R (). La acústica en la construcción. Editorial Gustavo Gili.
Ramírez Vázquez, J (). Luminotecnia. Editorial Ceac
Mataix, C (1970). Mecánica de fluidos y máquinas hidráulicas. Madrid. Editorial Harla |
|
Bibliografía complementaria
|
Manuel Margarida (). Aislameinto térmico. Editorial Etasa.
Augé, R. (). Curso de electricidad general. Editorial Paraninfo
Bueche, F. J (). Física para estudiantes de ciencias e ingeniería. Editorial McGraw-Hill.
Llinares, J. & Lloppis Regna (). Fundamentos de acústica. Universidad Politécnica de Valencia
López Hernández, E & Muñoz Vidal, M (1994). Introducción a las instalaciones de edificación. Departamento de Tecnología de la Construcción. A Coruña
Agüera Soriano (). Mecánica de fluidos. Editorial Ciencia y Distribución
Giles, R. V (1982). Mecánica de fluidos e hidráulica. Editorial McGraw-Hill. Mexico |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Proxectos 3/630G01011 | Análise Arquitectónico 1/630G01012 | Xeometría da Forma Arquitectónica/630G01014 | Historia da Arte/630G01015 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para un adecuado seguimento da materia é necesario o dominio previo dos seguintes temas por parte do alumno: - Razoamento Lóxico. - Sistemas de unidades. - Xeometría e Trigonometría. - Derivación e integración. - Resolución de sistemas de ecuacións. - Introduccion aos materiais de construción. |
|