Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Proxectos 4 Código 630G01016
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Muñoz Fontenla, Luis W
Correo electrónico
l.w.munoz.fontenla@udc.es
Profesorado
Muñoz Fontenla, Luis W
Correo electrónico
l.w.munoz.fontenla@udc.es
Web
Descrición xeral ESTA MATERIA TEN EXTINGUIDA A SÚA DOCENCIA PRESENCIAL DE ACORDO CO CRONOGRAMA DE IMPLANTACIÓN DA TITULACIÓN DE GRAO EN ESTUDOS DE ARQUITECTURA.

En Proxectos 4 se elixe un ámbito xeográfico do territorio galego que pertenza a unha área urbana consolidada para o emprazamento e desenvolvemento dos exercicios, en función da interese urbana, cultural e patrimonial do lugar e da pertinencia e adecuación do mesmo cos obxetivos docentes da materia.

Os traballos do cuadrimestre, emprazados nun mesmo ámbito xeográfico, se ordenan por fases sucesivas e relacionadas entre si.

O obxetivo primordial da materia é ensinar ó alumno a proxectar a partir do medio construido urbano, para o cual terá que desenvolver habilidades e e estratexias específicas.

A metodoloxía basease en "aprender facendo" nun lugar concreto. Os temas dos dous exercicios cuadrimestrais serán de dificultade crecente. Se trata de fomentar unha progresión na aprendizaxe, coa que o propio alumno se senta estimulado.

O concepto do espazo arquitectónico, a sua expresión formal e a relación co medio físico deben conformar unha parte esencial dos coñecementos adquiridos.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Desenvolver as capacidades perceptivas para aprehender as relacións complexas que se dan nun lugar fomentando a observación e a experimentación in situ, tomando como un dos puntos de partida do desenvolvemento proyectual a relación cos elementos preexistentes no ámbito de actuación. A1
A4
A5
A7
A10
A13
A16
A19
A20
A37
A38
A40
A42
A43
A45
A47
A48
A52
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
B21
B22
B23
Capacidade para conceptualizar sistemas organizativos a partir de procesos de procura para desvelar as estruturas da nosa contorna e facilitar a adaptabilidade do obxecto proxectado ao medio. A1
A4
A5
A7
A9
A10
A12
A13
A16
A37
A38
A40
A42
A45
A47
A48
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
Capacidade para acometer pequenos proxectos arquitectónicos de carácter académico, nos que ven reflectidos, de forma sintética, programas, emprazamentos e contextos da realidade cotiá. A1
A4
A5
A6
A9
A10
A13
A16
A37
A38
A40
A42
A43
A45
A47
A48
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
Capacidade para desenvolver o proxecto ao redor da súa lóxica funcional, programática e espacial. A1
A4
A5
A6
A9
A10
A13
A16
A37
A38
A40
A42
A43
A45
A47
A48
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
B21
Capacidade para adoptar as primeiras decisións sobre aspectos materiais e construtivos do proxecto. A1
A4
A5
A6
A7
A9
A13
A16
A37
A38
A40
A42
A43
A45
A48
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
Capacidade para relacionar as medidas antropométricas coas dimensións do espazo e dos obxectos. A1
A4
A7
A10
A12
A13
A16
A37
A38
A42
A43
A45
A47
A48
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20
Desenvolver as capacidades perceptivas para aprehender as relacións complexas que se dan nun lugar fomentando a observación e a experimentación in situ, tomando como un dos puntos de partida do desenvolvemento proyectual a relación cos elementos preexistentes no ámbito de actuación. A1
A4
A5
A9
A10
A13
A16
A37
A38
A40
A42
A43
A47
A48
B2
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
B20

Contidos
Temas Subtemas
1_COMPRENDER/COÑECER UN LUGAR DE GALICIA
Entende-lo territorio contextualmente como un soporte complexo de realidades construídas.
1.1. Coñecemento presencial do lugar designado.
-Identidade do lugar.

1.2. Análise do espazo dende diferentes perspectivas: xeográfica, paisaxística, cultural e histórica.
-Recursos e métodos.

1.3. Síntese persoal do lugar.

2_APREHENDER UN LUGAR.
Relacións entre o contexto e a arquitectura.
Relacións do urbano co medio.
2.1. Valoración das preexistencias.

2.2. A escala como recurso.
-Noción de escala do medio construído.

2.3. Espazo público e espazo privado
-Categorías espaciais.

3_ PROXECTAR O LUGAR
A ocupación e vivencia dun espazo urbano público e privado.

3.1. Obxectivos
-Desenrolo de elementos propios del ámbito urbano.
-Condicionantes de relación: contexto urbano, estructuras do lugar (topografía, clima, escala, materialidade-tectónica, tipoloxías, viarios, etc.)

3.2. Espazo arquitectónico exterior-interior
-Tramas, patrons, texturas, límites, proporcións, ritmos, formas, escala, percepción háptica, luz.

3.3.Cometidos
-O espazo como medio social
-O espazo como medio funcional
4_ PROCESOS
Desenrolo dun sistema de ferramentas para o proxecto arquitectónico.
4.1. Elaboración do proxecto a través de bosquexos, esquemas, planos, maquetas.
-Ideación como articulación.
-Formalización como concreción.


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A1 A4 A5 A6 A7 A9 A10 A12 A13 A16 A19 A20 A37 A38 A40 A42 A43 A45 A47 A48 A52 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23 4 0 4
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva Esta consistirá no desenrolo na aula, dunha práctica que amose de xeito sintético as habilidades e competencias adquiridas polo alumno en torno a os obxectivos expostos na guía docente.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Descrición
Titoría

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba obxectiva A1 A4 A5 A6 A7 A9 A10 A12 A13 A16 A19 A20 A37 A38 A40 A42 A43 A45 A47 A48 A52 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23 Esta consistirá no desenrolo na aula, dunha práctica que amose de xeito sintético as habilidades e competencias adquiridas polo alumno en torno a os obxectivos expostos na guía docente.
100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica ROWE, C., (). Ciudad collage. Barcelona, Gustavo Gili
NORBERG-SCHULZ, Ch (). Genious Locci. Gustavo Gili
MONEO, R., (). Inquietud teórica y estrategia proyectual. Barcelona, Gustavo Gili
LYNCH, K., (). La imagen de la ciudad. Barcelona, Gustavo Gili
SOLÁ-MORALES, M., (). Las formas de crecimiento urbano. Barcelona, UPC
MARTÍ ARÍS, C., (). Las variaciones sobre la identidad. Barcelona, Ed. El Serbal
ABALOS, I. (). Naturaleza y artificio.
MARTÍ ARÍS, C., (). Santiago de Compostela: la ciudad histórica como presente. Barcelona, Ed. El Serbal
MONTANER, J. M., (). Sistemas arquitectónicos contemporáneos. Barcelona, Gustavo Gili
RISSELADA, M., (). Team X. Rotterdam, NAI Publishers

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Proxectos 3/630G01011
Análise Arquitectónico 1/630G01012
Xeometría da Forma Arquitectónica/630G01014
Historia da Arte/630G01015

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Análise Arquitectónico 2/630G01017
Urbanística 1/630G01018
Estruturas 1/630G01019
Construción 2/630G01020

Materias que continúan o temario
Proxectos 5/630G01021

Observacións

Condicións específicas relativas á mobilidade para alumnos saíntes e entrantes.
Dado que o curso de Proxectos 4 persigue unha evaluación continua para todos os alumnos inclusive aqueles que se atopen en mobilidade, saínte ou entrante, rexerán as mesmas condicións de evaluación para todo alumnado sen perxuicio de que se preste atención específica ao alumnado entrante por causa lingüística ou diferenzas manifestas entre a escola de orixe e destino.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías