Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Análise Arquitectónico 1 Código 630G02012
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Expresión Gráfica Arquitectónica
Coordinación
Lizancos Mora, Plácido
Correo electrónico
placido.lizancos@udc.es
Profesorado
Amado Lorenzo, Antonio Gonzalo
Caridad Yañez, Eduardo
Doce Porto, Juan Manuel
Franco Taboada, Juan Manuel
Hermida Gonzalez, Luis
Lizancos Mora, Plácido
Zas Gomez, Evaristo
Correo electrónico
antonio.amado@udc.es
eduardo.caridad@udc.es
juan.doce@udc.es
manuel.franco.taboada@udc.es
luis.hermida@udc.es
placido.lizancos@udc.es
evaristo.zas@udc.es
Web
Descrición xeral ANÁLISE ARQUITECTÓNICA 1. METODOLOXÍA DO PROXECTO. TEORÍA DA ARQUITECTURA. GRAFISMO ARQUITECTÓNICO AVANZADO
O obxectivo desta materia céntrase na adquisición de habilidades e capacidades para a representación da arquitectura, gráficamente e por medio de maquetas descriptivas, que permitirán abordar o estudo de diversos aspectos do proxecto arquitectónico, a sua relación co ámbito e o axeitamento ás necesidades dos usuarios, adquirindo competencias específicas dos bloques técnico e proxectual.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Desenvolver coñecementos técnicos para a correcta representación e posterior análise da arquitectura por medio de ferramentas gráficas e maquetas A1
A2
A3
A4
A9
A10
A13
A34
A35
A36
A38
A42
A44
A45
A46
A47
A63
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
A. Introducción Introducción. Organización, obxetivos e metodoloxía.
Presentación do tema do curso.
B. Ampliación de Debuxo Arquitectónico O debuxo de arquitectura.
Técnicas e sistemas de representación no plano.
Representación tridimensional analóxica e dixital.
1. Linguaxes secundarias da arquitectura Linguaxes secundarias da arquitectura
Intencións na representación
2. Convencións gráficas Aplicación dos sistemas diedrico, acotado e cónico á comunciación arquitectonica
3. Os modelos tridimensionais como sistema de representación Maquetas espaciais, volumétricas, de relación coa contorna e de detalle
A maqueta de traballo
4. A infografía Debuxo e imaxe electrónica
Os modelos dixitais
A animación
As presentacións dixitais dos proxectos de arquitectura
5. Grafiación para a análise da arquitectura Ler un proxecto arquitectónico
Comunicar un proxecto arquitectónico
Conceptos básicos para unha introdución á análise
Debuxar para idear, analizar, comunicar a idea e comunicar o proxecto
Procedementos e recursos de grafiación analítica

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais B1 B2 C4 C7 C8 5 0 5
Obradoiro A1 A2 A3 A4 A9 A10 A13 A34 A42 A44 A45 A46 A47 B2 B5 C3 23 80 103
Portafolios do alumno A1 A2 A3 A4 A10 A34 A35 A36 A38 A63 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B12 C1 C2 C3 C5 C6 12 10 22
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 13 0 13
Proba obxectiva A1 A2 A3 B1 B3 B11 B12 C6 6 0 6
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Previamente ao inicio do proceso de análise arquitectónica o estudiante será sometido a un proceso de perfeccionamento do debuxo e da informática, considerados aspectos instrumentais imprescindibles
Obradoiro Nos obradoiros combínanse tódalas metodoloxías (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) simultaneamente, sobre tarefas prácticas, coa asistencia do profesor
Portafolios do alumno O portfolio do alumnado compendiará os resultados acadados por estes no proceso de adquisición das suas competencias.
Sesión maxistral Nas sesións maxistrais imaprtiranse ao estudantado as tácticas e metodoloxías a utilizar no desenvolvemento da análise arquitectónica. As sesións mostrarán exemplos históricos e casos de estudo.
Proba obxectiva A proba obxetiva realizarase en cada momento do desenvolvemento do curso no que se produza unha especial acumulación de coñecementos. Tamén na conclsuión do curso. Consitirá nun suposto practico no que o alumnado demostrará as competencias adquiridas a partir de supostos similares aos practicados durante o desenvolvemento do curso para a análise e a ideación gráfica.

Atención personalizada
Metodoloxías
Actividades iniciais
Portafolios do alumno
Obradoiro
Descrición
A avaliación é un proceso continuo, no que a actividade que en cada unha das sesións do curso desenvolve o estudiante é controlada e rexistrada mesmo coa realización dunha proba obxectiva. Periodicamente e -en todo caso, sempre que o estudante asi o require- infórmaselle da adecuación do nivel acadado polas súas actividades en relación cos obxectivos programáticos da materia.
Establécese un perído ao remate do curso, libre de sesións teóricas e de obradoiros, nos que a atención se desenvolve exclusivamente de xeito individual de forma que cada estudante é orientado cara á consecúción dos obxectivos finais da materia ou, no seu caso, á excelencia.
En todo momento do curso os profesores brindan aos estudantes apoio complementario ao docente de xeito individual, en horario coñecido.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba obxectiva A1 A2 A3 B1 B3 B11 B12 C6 A proba obxectiva realizarase en cada momento do desenvolvemento do curso no que se produza unha especial acumulación de coñecementos e tamén ao final do curso. Consitirá nun suposto práctico onde o almunado demostrará as competencias adquiridas a a partir de supostos similares aos practicados durante o curso, para a análise e a ideación gráfica. 35
Obradoiro A1 A2 A3 A4 A9 A10 A13 A34 A42 A44 A45 A46 A47 B2 B5 C3 O obradoiro é o ámbito de síntese da materia e de confluencia con Proxectos, onde se poñen en práctica directa os coñecementos e destrezas adquiridas.
No Obradoiro evidencianse simultaneamente o desenvolvemento intelectual do estudiante, o coñecemento dos obxectivos do curso, o dominio da materia tratada e o dos recursos comunicativos propios do arquitecto
65
 
Observacións avaliación
O alumnao deberá asistir as sesións maxistrais e presentar os traballos gráficos, maquetas etc. propostos nos obradoiros co
nivel exisido de calidade para superar a asignatura. 



A asistencia e obrigatoria alo menos nun 80% das clases teóricas e prácticas, así como a os Obradoiros compartidos. Sin ese requisito o alumno non poderá aprobar por curso a asignatura. 



Para aprobar, o alumnado disporá de duas oportunidades: xaneiro e xullo. A primeira coincide coa data de entrega do último traballo, e capacitará ao alumno para aprobar por curso se se deron as condicións de presencialidade e superación de calquera entrega ou proba parcial existente. 



O alumno que non supere esta primeira oportunidade poderá presentarse a unha segunda, que consistirá nunha proba práctica no mes de xullo. 



A entrega menor do das prácticas supoñerá que non se seguiu o curso, e implica unha calificación de Non Presentado nas dúas oportunidades de avaliación. Por tanto o alumno terá que repetir a asignatura por completo. E imprescindible entregar as prácticas específicas da materia,
incluídas as coordinadas no Obradoiro do terceiro cuadrimestre con Proxectos para superar cada unha das materias que compoñen o Obradoiro conxunto. Éste terá un peso do 20% da cualificación final do alumno. 



Os alumnos que non presenten -total ou parcialmente-, as prácticas exisidas no Obradoiro compartido serán calificados con un Non Presentado en todas as materias que componen ese Obradoiro. 



Os alumnos que non superen a materia de Proxectos nas dúas oportunidades, deberán asistir a o Obradoiro compartido o ano seguinte. Nese caso, realizarán os traballos das materias que non superaran no Obradoiro do ano anterior. Os alumnos que tendo superada a materia de
Proxectos, non superasen alguna das outras materias integradas no Obradoiro,
terán que presentar en consecutivas convocatorias, novamente, e cas correccions
oportunas, os traballos propostos no Obradoiro no que participaron. 



Os alumnos matriculados con posterioridade a o inicio do curso académico deberán asistir as clases teóricas e prácticas dende a data da sua matrícula, coa posibilidade de recuperación das prácticas
realizadas hasta esa data. 



Movilidade: A docencia a alumnos de programas de movilidade adaptarase a condicions pedagóxicas e de traballos tutelados especiais, así como as probas e exámenes de avaliación.


Fontes de información
Bibliografía básica Ching, Frank (1988). Arquitectura: forma, espacio y orden. Barcelona: GG
Varios Autores (2011). Cadernos de Fin de Carreira. A Coruña: ETSAC
Norberg-Schulz, Christian (1967). Intenciones en Arquitectura. Barcelona: Nerea
Moore, Allen & Lyndon (1974). La casa: Forma y Diseño. Barcelona: GG
Wittkower, Rudolf (1995). Los fundamentos de la arquitectura en la edad del humanismo. Barcelona: Alianza Editorial
Zevi, Bruno (1946). Saber ver la arquitectura. Barcelona: Apóstrofe
Moo, Zell (2008). The Architectural Drawing Course. Londres: Thames & Hudson

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Xeometría Descritiva/630G02003
Debuxo de Arquitectura/630G02002
Análise de Formas Arquitectónicas/630G02007
Proxectos 3/630G02011
Proxectos 1/630G02001
Xeometría da Forma Arquitectónica/630G02014

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Proxectos 3/630G02011

Materias que continúan o temario
Proxectos 4/630G02016
Urbanística 2/630G02024
Análise Arquitectónico 2/630G02017

Observacións
O ESTUDANTE PRECISA COÑECEMENTOS BÁSICOS DE INFORMÁTICA GRÁFICA. RECOMÉNDASE TER APROBADAS AS MATERIAS QUE CONFORMAN O OBRDOIRO DO 2º CADRIMESTRE. ESTA MATERIA NON DEBE CURSARSE SIMULTANEAMENTE CON TALLERES SUPERIORES. ESTA MATERIA DEBE CURSARSE CONXUNTAMENTE CON PROXECTOS 3 DO MESMO CADRIMESTRE. NON SE PERMITE O USO DE TELÉFONOS MÓBILES, TABLETAS OU ORDENADORES NAS AULAS TEÓRICAS. O INCUMPLIMENTO DESTA NORMA PODERÁ SUPOÑER A EXPULSIÓN INMEDIATA DA AULA.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías