Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Aptitude para aplicar os procedementos gráficos á representación de espazos e obxectos (T) |
A2 |
Aptitude para concibir e representar os atributos visuais dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas do debuxo, incluídas as informáticas. (T) |
A3 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo dos sistemas de representación espacial. |
A4 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo da análise e teoría da forma e as leis da percepción visual. |
A5 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo da xeometría métrica e proxectiva. |
A6 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo das técnicas de levantamento gráfico en todas as súas fases, dende o debuxo de apuntes á restitución científica. |
A10 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo das bases de topografía, hipsometría e cartografía e as técnicas de modificación do terreo. |
A63 |
Elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente relacionado con calquera das disciplinas cursadas. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B12 |
Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultura da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aportar rigor geométrico a la representación y análisis del espacio arquitectónico, sin olvidar que el proceso creativo del/la arquitecto/a se basa fundamentalmente en su capacidad racional de percepción del espacio. |
A1 A2 A3 A4 A5 A63
|
B1 B12
|
C4 C5 C6 C7
|
Potenciar el desarrollo de la capacidad de imaginación y lectura espacial. Estimular la aprehensión espacial, es decir "ver en el espacio". Favorecer la interacción gráfica entre lo imaginado y lo representado en el plano. |
A1 A2 A3 A4 A5
|
B2 B4 B5 B12
|
C1 C2 C7
|
Estudiar los principales cuerpos y superficies de aplicación arquitectónica, a través de su análisis y representación gráfica en los sistemas diédrico y axonométrico. |
A1 A2 A3 A4 A5
|
B4 B5
|
C7 C8
|
Conocer las nociones básicas de topografía y saber aplicarlas a la representación y actuación sobre los terrenos |
A1 A5 A6 A10
|
B2 B4 B5
|
C7 C8
|
Conocer y saber aplicar los elementos básicos de teoría de claroscuro. |
A1 A2 A3 A4 A5
|
B1 B2 B4 B5
|
C7
|
Completar la formación del alumno en la representación de la arquitectura mediante la utilización de programas informáticos de base CAD 3D como herramienta para la comprensión, generación y transformación de las diversos superficies de aplicación arquitectónica |
A1 A2 A3 A4 A5
|
B4 B5 B12
|
C3 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Concepto de superficie |
Concepto y clasificación de superficies
Contorno aparente |
Superficies poliedrales |
Superficies poliedrales elementales
Poliedros regulares
Poliedros semirregulares
|
Aplicaciones arquitectónicas de las superficies poliedrales |
Plegaduras
Sistemas plegables
Estructuras reticuladas planas
Estructuras reticuladas espaciales. Cúpulas geodésicas |
Superficies curvas: cuádricas elementales |
Conceptos generales. Puntos sobre la superficie
Superficies cilíndricas. Desarrollo
Superficies cónicas. Desarrollo
Intersecciones. Bóvedas y lunetos |
Superficies curvas: cuádricas elípticas, aplicaciones arquitectónicas |
Cuádricas elípticas de revolución
Cuádricas elípticas escalenas
Intersecciónes. Bóvedas vaídas |
Otras superficies curvas de aplicación arquitectónica |
Superficies tóricas. Bóvedas tóricas
Superficies de traslación. Bóvedas por aristas |
Superficies regladas alabeadas |
Concepto y clasificación
Cuádricas regladas. Hiperboloide reglado. Paraboloide hiperbólico
Conoides
Cilindroides. Capialzados |
Superficies topográficas |
Generalidades
Intersecciones con planos y superficies cónicas
Explanciones. Taludes de desmonte y terraplén
Trazado de alineaciones |
Ampliación de teoría de sombras |
Sombras sobre superficies curvas. Sombras autoarrojadas
Elementos de teoría de claroscuro |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 A5 B12 C6 C7 |
15 |
9 |
24 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A10 B1 B5 C7 |
33 |
15 |
48 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 A4 B5 B12 C3 C6 C7 |
6 |
6 |
12 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A63 B2 B4 B5 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
30 |
30 |
Proba obxectiva |
A1 A2 B1 B2 |
6 |
20 |
26 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral dos contidos teóricos especificados utilizando en cada unha delas debuxos explicativos na lousa e/ou proxeccións sobre pantalla. A lección maxistral ten por obxecto achegar os conceptos básicos para proporcionar as ferramentas necesarias coas que o alumno poida desenvolver os coñecementos da Xeometría da Forma Arquitectónica.
A súa exposición exponse desde unha perspectiva na que a arquitectura se atopa sempre presente. |
Obradoiro |
Desenvólvese coa finalidade de que o alumno participe activamente no proceso de aprendizaxe, enfrontándose á necesidade de valorar, responder e experimentar os coñecementos expostos nas sesións maxistrais a través de prácticas gráficas.
Elíxense para a realización destes prácticas exemplos arquitectónicos reais ou elementos que se consideren adecuados. A formalización dos devanditos proxectos búscase adecuada ao nivel do curso no que se atopa o alumno e contribúe ao seu familiarización co feito arquitectónico.
Elíxense para a realización destes prácticas exemplos arquitectónicos reais ou elementos que se consideren adecuados. A formalización dos devanditos proxectos búscase adecuada ao nivel do curso no que se atopa o alumno e contribúe ao seu familiarización co feito arquitectónico. |
Prácticas a través de TIC |
Como complemento ás prácticas gráficas realizadas sobre taboleiro, proponse prácticas para a súa realización mediante programas de debuxo asistido por computador, CAD 3D, coa finalidade de iniciar ao alumnado nas novas ferramentas infográficas que deberá desenvolver ao longo da súa aprendizaxe durante o grao en Estudos de Arquitectura. |
Traballos tutelados |
Este tipo de traballos exponse para promover a aprendizaxe autónoma do estudante, baixo a supervisión do/a profesor/a titor/a. A temática do traballo será en correspondencia cos conceptos teóricos expostos nas sesións maxistrais. O seu desenvolvemento poderase expor de forma individual ou en grupos.
O seguimento realizarase nas horas de tutorias previstas para tal efecto. |
Proba obxectiva |
Defínese como "proba obxectiva" ás prácticas especiais que se expoñen ao longo do curso e que serven para comprobar en nivel alcanzado no proceso de aprendizaxe do alumno.
O desenvolvemento e carácter das devanditas probas será definido por cada profesor/a responsable do grupo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
La materia se concibe fundamentalmente como experimental-práctica ya que el proceso de aprendizaje del alumnado se basa en la realización de prácticas gráficas en las que participa activamente, en una relación continua con el profesorado.
Esta atención personalizada será individual o en pequeños grupos y estará relacionada con las prácticas y trabajos del curso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A10 B1 B5 C7 |
La evaluación de las prácticas realizadas en el aula se efectúa a lo largo del proceso de aprendizaje, informando al alumno del nivel de conocimientos.
El porcentaje sobre la nota final será del 26% |
26 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 A4 B5 B12 C3 C6 C7 |
La evaluación de las prácticas realizadas en laboratorio informático se realizará en períodos concretos del proceso de aprendizaje, informando al alumno del nivel de conocimientos.
El porcentaje sobre la nota final será del 4%. |
4 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A63 B2 B4 B5 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
El Trabajo Tutelado se valorará siguiendo el criterio de adecuación del mismo a los planteamientos de análisis, reflexión y presentación del mismo.
El porcentaje sobre la nota final será del 15%. |
15 |
Proba obxectiva |
A1 A2 B1 B2 |
Las dos prácticas especiales que se plantean como prueba objetiva tienen como finalidad evaluar el compendio del aprendizaje del alumno en distintas partes de la materia.
El porcentaje sobre la nota final será del 55%.
Para la aplicación de este porcentaje será necesaria una calificación mínima obtenida de las prácticas especiales.
Dicha nota mínima será definida por el/la profesor/a encargad@ de cada grupo en función del plantamiento de las prácticas. |
55 |
|
Observacións avaliación |
NOTA: La aplicación de los porcentajes anteriormente expuesta es orientativa y estará supeditada a la programación y metodología específica que cada profesor/a desarrolle en los distintos trabajos planteados al alumnado durante el curso. Igualmente se tendrá en cuenta la forma de control y seguimiento de dichos trabajos.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xeometría Descritiva/630G02003 | Debuxo de Arquitectura/630G02002 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Análise de Formas Arquitectónicas/630G02007 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|