Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Aptitude para aplicar os procedementos gráficos á representación de espazos e obxectos (T) |
A2 |
Aptitude para concibir e representar os atributos visuais dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas do debuxo, incluídas as informáticas. (T) |
A3 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo dos sistemas de representación espacial. |
A4 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo da análise e teoría da forma e as leis da percepción visual. |
A40 |
Capacidade para exercer a crítica arquitectónica. |
A48 |
Coñecemento axeitado das teorías xerais da forma, a composición e os tipos arquitectónicos. |
A63 |
Elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente relacionado con calquera das disciplinas cursadas. |
A64 |
Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Expresión Gráfica Arquitectónica no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010 |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Coñecer a historia e as teorías da arquitectura, así coma as artes, tecnoloxías e ciencias humanas relacionadas con esta |
B7 |
Coñecer o papel das belas artes como factor que pode influír na calidade da concepción arquitectónica |
B12 |
Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultura da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir coñecementos técnicos para a análise da arquitectura por medio de ferramentas gráficas e maquetas. |
A1 A2 A3 A4 A40 A48 A63 A64
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
INTRODUCCIÓN Ó TEMA ESPECÍFICO DO CURSO |
Introducción. Organización, obxetivos e metodoloxía.
Cada curso a asignatura, céntrase no estudo dun tema monográfico, que pode ser a obra dun arquitecto, ou ben un tema de arquitectura xeralista. Éste tema será presentado ao comenzo do curso. |
INTRODUCIÓN Á ANÁLISE GRÁFICA DA ARQUITECTURA |
A que chamamos proxecto arquitectónico
Aprendendo a ler un proxecto.
Conceptos básicos para una introdución á análise
O diagrama como xeito de expresión
|
ANÁLISE FUNCIONAL |
O contido funcional do feito arquitectónico.
A estrutura funcional como base da arquitectura.
Características das circulacións.
Tipoloxía. Tipo e Modelo
|
ANÁLISE ESPACIAL |
O espazo e a luz como esencia da arquitectura.
A percepción da arquitectura a través dos seus percorridos.
Estratexias para a representación do espazo e a súa análise.
|
ANÁLISE LUMÍNICA |
O espazo e a luz como esencia da arquitectura.
Estratexias para a representación da luz e a súa análise.
A luz como revelación dos espazos interiores
Luz natural directa, reflectida, difuminada, ensombrecida.
O control da luz e as novas tecnoloxías. |
ANÁLISE TOPOLÓXICA |
O “genius loci”. A elección do lugar
A adecuación ao emprazamento: tensión e harmonía.
Espazos interiores, espazos exteriores: relacións.
|
ANÁLISE CONSTRUCTIVA |
O sistemas constructivo na materialización e significado da arquitectura.
|
ANÁLISE TECNOLÓXICA |
O sistema tecnolóxico na materialización e significado da arquitectura.
A pel na conformación tectónica da arquitectura. |
ANÁLISE FORMAL |
Recoñecendo a aparencia visual dun obxecto.
A forma como principio e a forma como consecuencia.
O proceso xenerativo da forma como relación entre a masa, o espazo e a superficie.
Xeometría: proposta gráfica para a ordenación morfolóxica. O concepto de módulo.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A40 A48 A64 B6 B7 C5 C8 |
22 |
1 |
23 |
Presentación oral |
B3 B4 C1 C2 |
5 |
5 |
10 |
Saídas de campo |
A40 B12 C4 C6 C7 C8 |
8 |
0 |
8 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B3 B6 B7 B12 C6 C7 |
9 |
0 |
9 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A40 A64 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 |
28 |
70 |
98 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A40 A63 B1 B5 B12 |
28 |
40 |
68 |
Discusión dirixida |
A40 C1 C2 C5 C6 C7 C8 |
6 |
0 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Destinada á introducción conceptual e a ofrecer a información necesaria para o desenvolvemento dos traballos de taller. |
Presentación oral |
Os estudiantes expoñen verbalmente, co apoio de TIC, os resultados dos seus traballos, interactuando co profesorado e con outros estudiantes. |
Saídas de campo |
A viaxe de estudios facilita o directo coñecemento das arquitecturas sobre as que se traballa ou doutras análogas. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Para profundar no coñecemento de aspectos especializados relacionados coa materia que podan aportar novos datos sobre os aspectos xerais do curso |
Obradoiro |
Nos obradoiros combínanse tódalas metodoloxías (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) simultaneamente, sobre tarefas prácticas, co asistencia do profesor. |
Traballos tutelados |
O obxectivo da materia é adestrar ao estudante na análise arqwuitectyónica, estudando fontes de información diversas sobre casos de estudo reais.
Todo esto é estruturado nun Traballo Tutelado, que haberá de realizarse ao longo do período docente dacuerdo cunha metodoloxía científica, acompasándose aos coñecementos teóricos impartidos polo profesorado.
Producirase un documento final no que tódolos seus contidos se expresen con estratexias comunicativas avanzadas, propias dos profesionais da arquitectura. |
Discusión dirixida |
Periodicamente se organizan sesións de crise nas que se confrontan de xeito informal os resultados dos traballos de diversos grupos se ben esta discusión pode estar dirixida por un moderador. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Obradoiro |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A avaliación é un proceso continuo, no que a actividade que en cada unha das sesións do curso desenvolve o estudiante é controlada e rexistrada. Periodicamente e -en todo caso, sempre que o estudante asi o requira- infórmaselle da adecuación do nivel acadado polas súas actividades en relación cos obxectivos programáticos da materia.
Establécese un perído ao remate do curso, libre de sesións teóricas e de obradoiros, nos que a atención se desenvolve exclusivamente de xeito individual de forma que cada estudante é orientado cara á consecución dos obxectivos finais da materia ou, no seu caso, á excelencia.
En todo momento do curso os profesores brindan aos estudantes apoio complementario ao docente de xeito individual, en horario coñecido.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
A40 C1 C2 C5 C6 C7 C8 |
As discusións dirixidas poñerán en evidencia a solidez dos coñecementos do estudiante e dos mecanismos visuais de comunciación das súas ideas. |
5 |
Presentación oral |
B3 B4 C1 C2 |
Sendo unha materia eminentemente práctica, as presentacións orais que os estudiantes realizan constitúen o mellor xeito de valorar o dominio dos coñecementos e técnicas que son o obxectivo da materia. |
10 |
Saídas de campo |
A40 B12 C4 C6 C7 C8 |
Procurase realizar viaxes de estudos que axuden ao coñecemento das obras obxecto de análise ou relacionadas. |
2 |
Sesión maxistral |
A40 A48 A64 B6 B7 C5 C8 |
Os contidos das sesións teóricas son fundamentais para coñecer as técnicas e obxectivos de análise que logo serán empregados no desenvolvemento do traballo. |
10 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B3 B6 B7 B12 C6 C7 |
Para afondar no coñecemento de aspectos especializados, relacionados coa materia que poidan aportar novos datos sobre os aspectos xerais do curso. |
3 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A40 A64 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 |
O obradoiro é o ámbito de síntese da materia. Aqui se evidencian simultaneamente o desenvolvemento intelectual do estudiante, o coñecemento dos obxectivos do curso, o dominio da materia tratada e o dos recurso comunicativos propios do arquitecto. |
30 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A40 A63 B1 B5 B12 |
O obxectivo da materia é adestrar ao estudante na análise da arquitectura e na organización de fontes de información para casos de estudo reais.
Todo esto é estruturado nun Traballo Tutelado, que haberá de realizarse ao longo do período docente de acordo cunha metodoloxía científica, acompasándose aos coñecementos teóricos impartidos polo profesorado. Producirase un documento final no que tódolos seus contidos se expresen con estratexias comunicativas avanzadas, propias dos profesionais da arquitectura. |
40 |
|
Observacións avaliación |
O alumno debe asistir as sesións maxistrais e presentar os
traballos gráficos, maquetas e demais elementos propostos nos obradoiros co
nivel exisido de calidade para superar a asignatura. A asistencia e obrigatoria alo
menos nun 80% das clases teóricas e prácticas, así como a os obradoiros
compartidos. Sin ese requisito o alumno non poderá aprobar por curso a
asignatura. Para superar a materia o alumno dispoñerá de dúas oportunidades: xuño e
xullo. A primeira coincide coa data de entrega do último traballo, e capacitará
ao alumno para aprobar por curso. O alumno que non supere esta primeira
oportunidade poderá presentarse a unha segunda, que consistirá nunha proba
práctica no mes de xullo. Entregar menos do 80% das
prácticas acredita que non se seguiu o curso e implica unha calificación de
"Non Presentado" nas dúas oportunidades de avaliación, por tanto o
alumno terá que repetir a asignatura por completo. Os estudantes matriculados con posterioridade ao inicio do curso
académico deberán asistir ás clases teóricas e prácticas dende a data da
súa matrícula, coa posibilidade de recuperación das prácticas realizadas
até a data. MOBILIDADE: A docencia a alumnos de programas de mobilidade,
poderá adaptarase a condicións pedagóxicas e a traballos tutelados especiais.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Varios autores (2014). Cadernos PFC. ETSAC, A Coruña.
Antonio Amado y Manuel Franco (2017). Aalto, Alvar: debuxo II, análisis arquitectónico 2º, memoria docente curso 2004/2005. http://ruc.udc.es/dspace/handle/2183/18341
Antonio Amado y Manuel Franco (2017). Ando, Tadao ; Ito, Toyo : debuxo II, análisis arquitectónico 2º, memoria docente curso 2005/2006. http://ruc.udc.es/dspace/handle/2183/18342
Clark & Pause (1984). Arquitectura. Temas de composición. Aalto, Kahn, Moore, Stirling, Le Corbusier, Paladio, Venturi.
Ching, Frank (1988). Arquitectura: forma, espacio y orden..
Manuel Franco Taboada (2014). Arquitecturas para la Moda. URI: http://hdl.handle.net/2183/14685
Ching, Frank (1989). Dibujo y proyecto.
Fraser & Henmi (1994). Envisioning architecture. An analysis of drawing..
Norberg- Schulz, Christian (1967). Intenciones en arquitectura..
Moore /Allen & Lyindon (1974). La casa:forma y diseño..
Curtis, Wilian (1987). Le Corbusier, Ideas y formas..
Baker, Geoffrey H. (1989). Le Corbusier. Análisis de la forma.
Michel, Lou (1996). Light. The shape of space..
Wittkower, Rudolf (1995). Los fundamentos de la arquitectura en la edad del humanismo..
Moo Zell (2008). The architectural Drawing Course..
Antonio Amado y Manuel Franco (2013). Wright: debuxo II, análisis gráfico arquitectónico 2º, memoria docente curso 2003/2004. http://hdl.handle.net/2183/10020 |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Análise Arquitectónico 1/630G02012 | Debuxo de Arquitectura/630G02002 | Análise de Formas Arquitectónicas/630G02007 | Proxectos 2/630G02006 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
RECOMÉNDSE A ACCESO CON BEN DESENVOLTAS HABILIDADES GRÁFICAS
MANUAIS ASÍ COMO DE INFORMÁTICA GRÁFICA. RECOMÉNDASE TER APROBADAS AS MATERIAS QUE CONFORMAN O TALLER DO 3º
CADRIMESTRE E A MATERIA DE ANÁLISE ARQUITECTÓNICO 1 ESTA MATERIA NON DEBE CURSARSE SIMULTANEAMENTE CON TALLERES
SUPERIORES. ESTA MATERIA DEBE CURSARSE CONXUNTAMENTE CON PROXECTOS 4 E URBANÍSTICA
1. NON SE PERMITE O USO DE TELÉFONOS MÓBILES, TABLETAS OU
ORDENADORES NAS AULAS TEÓRICAS PARA FINS NON ACADÉMICOS. O INCUMPLIMENTO DESTA
NORMA PODERÁ SUPOÑER A EXPULSIÓN INMEDIATA DA AULA. |
|