Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Detectar e definir a causa dos efectos de funcionamento das máquinas e reparalas. a nivel de xestión. |
A5 |
Garantir a observación das prácticas de seguridade no traballo, a nivel de xestión. |
A8 |
Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión. |
A32 |
Estimar e coñecer o balance enerxético xeral, que inclúe o balance termo-eléctrico do buque, o sistema de mantemento da carga, así coma a xestión eficiente da enerxía respectando o medio ambiente. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B9 |
Versatilidade. |
B10 |
Capacidade de adaptación a novas situacións. |
B12 |
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B13 |
Capacidade de análise e síntese. |
B14 |
Capacidade para acadar e aplicar coñecementos. |
B15 |
Organizar, planificar e resolver problemas. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Garantir a observación das prácticas de seguridade no traballo, a nivel de xestión. |
A5
|
B2 B3 B4 B5 B10 B14
|
C1 C2 C6 C7
|
Detectar e definir a causa dos defectos de funcionamento das máquinas eléctricas e reparalas. a nivel de xestión
|
A2
|
B4 B5
|
C7
|
Facer funcionar a máquina, controlar, vixiar e avaliar o seu rendemento e capacidade, a nivel de xestión |
A8
|
B2 B4 B14
|
C2
|
Coñecer as conexions electricas entre os distintos cadros
Coñecer as cargas eléctricas conectadas ós distintos cadros. |
A32
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B12 B14 B15
|
C1 C2 C7
|
Resolver problemas de forma efectiva. |
|
B2
|
C1
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
|
B13
|
C2 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1.- Instalación eléctrica naval. |
Justificación. Normas y reglas de aplicación |
TEMA 2.- Planta generadora. Balance eléctrico. Análisis de carga. Características eléctricas de la instalación. |
Potencia unitaria de generadores. Numero de generadores. Reserva de potencia en cada situación de carga eléctrica |
TEMA 3.- Distribución de energía eléctrica. |
Sistemas de distribución. Cuadro principal. Paneles. Servicios. Cuadro de emergencia. Subcuadros. Conductores. |
TEMA 4.-Cálculo de líneas eléctricas. CC y CA, I y III.
|
Cargas únicas y distribuidas.Lineas abiertas y en anillo. Cables. Protecciones. Selectividad |
TEMA 5.-Cortocircuitos a bordo |
Tipos. Cálculo de corrientes de cortocircuito. Métodos aproximados. Efectos térmicos y dinámicos |
TEMA 6.- Propulsión eléctrica. |
Evolución. Tipos.Análisis comparativo. Campo de aplicación. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
B2 B5 B7 |
12 |
12 |
24 |
Sesión maxistral |
A2 A5 A8 A32 B1 B3 B4 |
18 |
18 |
36 |
Proba obxectiva |
B12 B13 B14 B15 C1 |
2 |
0 |
2 |
Traballos tutelados |
B9 B10 C2 C6 C7 C8 |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Aparamenta eléctrica.
Instrumental de laboratorio.
Mediciones eléctricas
Diseño de automatismos con contactores.
Planos eléctricos
Montajes.
|
Sesión maxistral |
Explicación de cada uno de los temas mediante apoyo audiovisual. |
Proba obxectiva |
Examen sobre los contenidos vistos en la materia |
Traballos tutelados |
Desarrollo po rparte de los alumnos, de forma individual, ó en grupo, de algún trabajo que sirva de complemento ó ampliación de alguno de los epígrafes |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Seguimiento de trabajos tutelados. Resolución de problemas. Explicación de conceptos clave. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A2 A5 A8 A32 B1 B3 B4 |
Proba mixta |
100 |
|
Observacións avaliación |
Para resolver algunos problemas, como herramienta de trabajo, se recomendará elaborar de forma autónoma distintas hojas de cálculo, que podrá ser evaluada.
El alumno podrá proponer la realización de alguna actividad, para realizar de forma individual/grupo
Existe la posibilidad de mejorar la calificación final mediante la realización, totalmente voluntaria por parte del alumno, de un trabajo complementario, de acuerdo con el profesor, acerca de cualquier tema relacionado con el contenido de la asignatura.
Los criterios de evaluación tenderán a valorar las competencias contempladas en los cuadros A-II/1, A_II/2, A-III/1 y A-III/2 del código STCW y sus enmiendas relacionadas.
Estableciendo un paralelismo con la titulación de grado, con la evaluación se trata de comprobar las competencias específicas A13-A19-A20-A32-A41-A49 y las genéricas y nucleares B2-B4-B10
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Lopez Piñeiro,A. (1998). Distribución eléctrica a bordo. Madrid, UPM
Baquerizo Pardo,M (1986). Electricidad aplicada al buque. Madrid,FEIN
Kare Adnanes (2003). Maritime Electrical Installations and Diesel Electric Propulsion. Oslo, ABB AS
Dennis T. Hall (1999). Practical Marine Electrical Knowledge. London,Witherby
Sociedades de Clasificación, IMO (2000). Reglamentos Sociedades Clasificación y Sevimar. --- |
Apuntes de elaboración propia. |
Bibliografía complementaria
|
Roldán Viloria (1986). Automatización por contactores. Barcelona, CEAC
Merino Azcárraga, J.M. (1997). Convertidores de frecuencia para motores de c.a.. Madrid,McGraw Hill
Lopez Piñeiro,A. (1999). Diseño general de la planta eléctrica. Madrid, UPM |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Máquinas Eléctricas/631311108 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|