Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber interpretar os planos e esquemas dos circuitos electrónicos do buque
|
A18 A62
|
B1 B4 B10 B11
|
C10 C11 C12 C13
|
Coñecer o funcionamento dos sistemas electrónicos dixitais
|
A15 A18 A62 A63 A64
|
|
C9
|
Analizar e sintetizar circuitos electrónicos dixitais |
A13
|
B1 B2 B4 B11
|
C6 C10 C11 C13
|
Manexar a instrumentación electrónica básica |
A15 A62 A63 A64
|
|
|
Manexar software específico para a análise de circuitos electrónicos dixitais
|
A63 A64 A73
|
B11
|
|
Montar circuitos electrónicos dixitais e detectar e localizar avarías neles
|
A13 A62 A65 A66 A67 A68 A69 A70 A71 A72
|
|
C10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. REPRESENTACIÓN DA INFORMACIÓN |
1.1. SISTEMAS DE NUMERACIÓN
1.2. CÓDIGOS BINARIOS
1.3. ARITMÉTICA BINARIA |
2. INTRODUCCIÓN AOS SISTEMAS DIXITAIS |
2.1. SISTEMAS DIXITAIS
2.2. SISTEMAS COMBINACIONAIS E SECUENCIAIS
2.3. FUNCIÓNS LÓXICAS BÁSICAS
2.4. CIRCUITOS INTEGRADOS
2.5. ÁLXEBRA DE BOOLE
2.6. SIMPLIFICACIÓN |
3. SISTEMAS COMBINACIONAIS |
3.1. INTRODUCCIÓN
3.2. SUMADORES E RESTADORES
3.3. COMPARADORES
3.4. FUNCIÓNS DE RUTA DE DATOS
3.5. MANIPULADORES DE CÓDIGO
3.6. UNIDADE ARITMÉTICO-LÓXICA (ALU) |
4. SISTEMAS SECUENCIAIS |
4.1. CONCEPTOS BÁSICOS
4.2. BIESTABLES
4.3. SÍNTESIS DE CIRCUITOS SECUENCIAIS SÍNCRONOS
4.4. CONTADORES
4.5. REXISTROS |
5. MEMORIAS |
5.1. ESTRUCTURA XERAL DUNHA MEMORIA
5.2. TIPOS DE MEMORIAS
5.3. IMPLEMENTACIÓN DE FUNCIÓNS LÓXICAS UTILIZANDO MEMORIAS
5.4. IMPLEMENTACIÓN DE AUTÓMATAS UTILIZANDO MEMORIAS |
6. DISPOSITIVOS LÓXICOS PROGRAMABLES |
6.1. INTRODUCCIÓN
6.2. PLD
6.3. PLA
6.4. PAL
6.5. FPGA |
7. PROCESADORES |
7.1. INTRODUCCIÓN
7.2. REPERTORIO DE INSTRUCCIÓNS
7.3. MODELO DE EXECUCIÓN
7.4. DIRECCIONAMENTO
7.5. OPERACIÓNS |
8. MICROCONTROLADORES |
8.1. INTRODUCCIÓN
8.2. TIPOS E APLICACIÓNS
8.3. ARQUITECTURA
8.4. INTERFACES |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A13 A15 A18 A62 A63 A64 A65 A66 A67 A68 A69 A70 A71 A72 A73 B1 B4 B10 B11 C10 C11 C12 C13 |
8 |
16 |
24 |
Solución de problemas |
A13 B1 B2 B4 B11 C6 C10 C11 C12 C13 |
14 |
28 |
42 |
Proba obxectiva |
A13 A18 A63 A64 B1 B2 B4 B10 B11 C6 C9 C10 C11 C12 C13 |
2 |
6 |
8 |
Sesión maxistral |
A15 A18 A62 A63 A64 C9 |
24 |
48 |
72 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Proporanse unha serie de prácticas de análise e síntese de circuitos dixitais. Se lle proporcionará ao alumnado o material que precise para que monte os circuitos pola sua conta antes de acudir ao laboratorio, e no laboratorio comprobarase o bo funcionamiento deses circuitos. O alumnado deberá detectar e reparar os fallos e avarías que poidesen ter os circuitos, e deberán dar as explicacións que se plantexe o profesor.
Ademáis tamén se proporán outras prácticas con PLCs para traballar con sinais dixitais, programando lóxicamente os PLCs. |
Solución de problemas |
As clases maxistrais combinaranse coa resolución de problemas por parte do alumnado. Esta será a metodoloxía mais potenciada durante o curso. Proporcionaranselle ao alumnado exercicios resoltos, outros exercicios sen resolver para que os intente resolver individualmente fora do aula, e o profesor resolverá no aula aqueles exercicios que o alumnado non foi capaz de resolver pola sua conta. |
Proba obxectiva |
Ao final do cuadrimestre realizarase unha proba excrita que constará básicamente da resolución de problemas sobre os diferentes contidos da materia. |
Sesión maxistral |
Realizarase unha explicación introdutoria dos contidos de cada tema. Proporcionaránselle ao alumnado ou ben materiais ou ben indicacións de como consultar fontes adicionais para profundizar no estudo do tema. Os conceptos básicos serán traballados individualmente polo alumnado no aula contando coa asistencia do profesor e utilizando exercicios propostos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
SOLUCION DE PROBLEMAS
A atención personalizada realizarase no aula resolvendo as dúbidas durante a resolución autónoma dos problemas por parte do alumnado.
Ademáis tamén se levará a cabo no despacho do profesor nos horarios de titorías.
SESION MAXISTRAL
Realizarase no despacho do profesor nos horarios de titorías establecido ao comezo de curso e posto en coñecemento do alumnado polos medios apropiados no centro e na plataforma de teleaprendizaxe da universidade. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A13 A18 A63 A64 B1 B2 B4 B10 B11 C6 C9 C10 C11 C12 C13 |
Consistirá básicamente nunha proba escrita de resolución de problemas. |
60 |
Solución de problemas |
A13 B1 B2 B4 B11 C6 C10 C11 C12 C13 |
Ao final das clases de problemas o profesor proporá un problema que o alumnado debe resolver no aula e entregar ao final da clase. |
20 |
Prácticas de laboratorio |
A13 A15 A18 A62 A63 A64 A65 A66 A67 A68 A69 A70 A71 A72 A73 B1 B4 B10 B11 C10 C11 C12 C13 |
Valorarase a asistencia, a actitude no transcurso das prácticas, e os resultados acadados nas mesmas.
O alumnado terá que defender a práctica ante as preguntas do profesor, e demostrar que funciona correctamente, realizando as medidas que precise cos aparatos de medida cos que conta o laboratorio. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Os criterios de avaliación contemprados no cadro A-III/6 do Código STCW e recollido no Sistema de Garantía de Calidade teránse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Tokheim, Roger L. (2008). Electrónica digital: principios y aplicaciones. McGraw-Hill
Floyd, Thomas L. (2006). Fundamentos de sistemas digitales. Prentice Hall |
|
Bibliografía complementaria
|
Maini, Anil K. (2007). Digital electronics. Principles, devices and applications. John Wiley & Sons
Dormido S., Canto M.A., Mira J., Delgado A.E. (2002). Estructura y tecnología de computadores. Sanz y Torres
Ercegovac M., Lang T., Moreno J. (1999). Introduction to digital systems. John Wiley & Sons
Baena C., Bellido M.J., Molina A.J., Parra M.P., Valencia M. (2001). Problemas de circuitos y sistemas digitales. McGraw-Hill
Martin J.L., Arias J., Bidarte U., Ibáñez P., Lázaro J., Zuloaga A. (2007). Problemas resueltos de electrónica digital. Publicaciones Delta
Alexandres S., Rodríguez-Morcillo C., Muñoz J.D. (2005). Sistemas digitales básicos: una introducción al análisis y al diseño basado en prácticas de laboratorio. Universidad Pontificia de Comillas
Angulo Usategui J.M., García Zubía J. (2002). Sistemas digitales y tecnología de computadores. Paraninfo
Axelson, Jan (1997). The microcontroller idea book: circuits, programs & applications. Lakeview Research |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Informática/631G02154 | Electrotecnia. Máquinas Eléctricas e Sistemas Eléctricos do Buque/631G02253 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Electrónica Analóxica e de Potencia/631G02363 | Máquinas Eléctricas do Buque/631G02365 |
|
Materias que continúan o temario |
Automatización de Instalacións Marítimas/631G02357 | Sistemas Electrónicos de Adquisición de Datos/631G02562 | / | Redes e Comunicacións/631G02366 |
|
|