Competencias do título |
Código
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Competencias / Resultados do título
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A26 |
Capacidad para la construcción y conservación de carreteras, así como para el dimensionamiento, el proyecto y los elementos que componen las dotaciones viarias básicas. |
A27 |
Capacidad para la construcción y conservación de las líneas de ferrocarriles con conocimiento para aplicar la normativa técnica específica y diferenciando las características del material móvil. |
A35 |
Conocimiento de la influencia de las infraestructuras en la ordenación del territorio y para participar en la urbanización del espacio público urbano, tales como distribución de agua, saneamiento, gestión de residuos, sistema se transporte, tráfico, iluminación, etc. |
B1 |
Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio |
B2 |
Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
B3 |
Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
B4 |
Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
B5 |
Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
B6 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B8 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B9 |
Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
B10 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
B14 |
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero. |
B15 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de la vida. |
B18 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con que deben enfrentarse. |
B19 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
B20 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
C1 |
Reciclaje continuo de conocimientos en el ámbito global de actuación de la Ingeniería Civil. |
C2 |
Comprender la importancia de la innovación en la profesión. |
C3 |
Aprovechamiento e incorporación de las nuevas tecnologías |
C4 |
Entender y aplicar el marco legal de la disciplina. |
C5 |
Comprensión de la necesidad de actuar de forma enriquecedora sobre el medio ambiente contribuyendo al desarrollo sostenible. |
C10 |
Capacidad de análisis, síntesis y estructuración de la información y las ideas. |
C13 |
Capacidad de trabajo personal, organizado y planificado. |
C18 |
Capacidad para aplicar conocimientos básicos en el aprendizaje de conocimientos tecnológicos y en su puesta en práctica |
C19 |
Capacidad de realizar pruebas, ensayos y experimentos, analizando, sintetizando e interpretando los resultados |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Permite coñecer a problemática de deseño e construción dos distintos elementos dunha estrada e dunha liña ferroviaria.
Permite o coñecemento de firmes de estradas, tanto desde o punto de vista do proxecto e construción como da conservación dos firmes.
Permite coñecer os elementos da infraestrutura e superestructura da vía; calcular o seu trazado e comportamento mecánico; coñecer e identificar os métodos de construción, diagnóstico e mantemento da vía. |
A26 A27 A35
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B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B14 B15 B18 B19 B20
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C1 C2 C3 C4 C5 C10 C13 C18 C19
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Explanacións |
Introdución. Compactación. Capacidade de soporte. Formación de chairas. Estabilización. |
2. Constitución dos firmes |
Definicións. Tipos de firmes. Constitución do firme flexible e funcións das súas capas. Factores de deseño dos firmes. |
3. Ligantes e conglomerantes |
Introdución. Cales aéreos e conglomerantes hidráulicos e puzolánicos. Ligantes hidrocarbonados. Especificacións e ensaios. |
4. Áridos |
Introdución. Propiedades dos áridos grosos. Propiedades dos áridos finos. Características do esqueleto mineral. Po mineral (filler). |
5. Capas granulares |
Introdución. Definición e tipos. Características xerais. Materiais para zahorras. Proceso de preparación das zahorras artificiais. Posta en obra. Fallo das capas granulares. |
6. Capas tratadas para bases e subbases |
Introdución. Tipos e características xerais. Capas tratadas con cemento. Gravaescoria. Gravaceniza. Gravaemulsión. Formigón magro. |
7. Tratamentos superficiais |
Definición e tipos. Regas sen grava miúda. Regas con grava miúda. Microaglomerados en frío. |
8. Mesturas bituminosas |
Definición e xeneralidades. Clasificación das mesturas bituminosas. Emprego das mesturas bituminosas en España. Reología. Propiedades xerais das mesturas bituminosas. Proxecto. Especificacións e dosificación. Fabricación das mesturas bituminosas. Posta en obra. Control de calidade. |
9. Pavementos de formigón |
Características xerais. Tipos de pavimentos de formigón. Características dos materiais dos formigóns vibrados. Proxecto. Execución. Control de calidade.
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10. Dimensionamento de firmes |
Introdución. Dimensionamiento e cálculo. Norma 6.1-IC «seccións de firme».
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11. Caracterísitcas superficiais (introdución) |
Introdución. Medición e avaliación das principais características superficiais. Criterios de actuación. |
12. Conservación (introdución) |
Introdución. Inspección dos elementos da estrada. Inspección visual dos pavimentos. Auscultación do firme.
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13. Ampliación de estrutura da vía ferroviaria |
13.1. Superestructura e infraestructura ferroviaria.
13.2. Estruturas de asento.
13.3. Xuntas e barra longa soldada.
13.4. Aparellos de vía.
13.5. Vía sen balasto. |
14. Xeometría da vía |
14.1. Xeometría da vía. |
15. Operacións sobre a vía |
15.1. Calidade xeométrica da vía. Auscultación.
15.2. Construción, conservación e renovación de vía. |
16. Outros elementos das liñas de ferrocarril |
16.1. Liña de contacto e circuíto de retorno.
16.2. Introdución á señalización e os enclavamientos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A26 A35 A27 B1 B2 B3 B4 B10 B14 B15 B18 B19 B20 C3 C4 C5 C10 C18 C2 C19 |
26 |
26 |
52 |
Solución de problemas |
A26 A35 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B7 C1 C3 C13 C18 C2 C19 |
16 |
24 |
40 |
Traballos tutelados |
A26 A35 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B11 B14 B15 B6 B8 B18 B7 C1 C3 C4 C13 C18 C2 C19 |
4 |
16 |
20 |
Proba obxectiva |
A26 A35 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B10 B14 B15 B6 B8 B19 B7 C1 C4 C5 C13 C18 C2 C19 |
5 |
30 |
35 |
Actividades iniciais |
A26 A35 A27 B10 B11 B14 B15 B19 C1 C3 C4 C5 C2 |
1 |
0 |
1 |
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Atención personalizada |
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2 |
0 |
2 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Sesións teóricas nas que se transmiten os contidos principais da materia. Durante estas sesións se fomenta a participación dos alumnos mediante a xeración de cuestións curtas así como a proposta de exemplos prácticos. |
Solución de problemas |
Durante o curso realízanse periódicamente sesións durante as que se plantexan exercicios que permiten afianzar os coñecementos teóricos explicados nas sesións maxistrales. Nestas sesións soluciónanse os exercicios plantexados e resólvense as dúbidas xurdidas durante a súa realización. Estas sesións serven como base para o correcto desenvolvemento dos traballos tutelados que se realizan na asignatura. |
Traballos tutelados |
Presentación de diferentes exercicios relacionados cos diferentes temas da materia, que se suscitarán en clase e deberanse entregar aos profesores nas datas indicadas. |
Proba obxectiva |
Realízase unha proba obxectiva para comprobar os coñecementos adquiridos polos estudantes sobre a materia explicada nas sesións maxistrales e nas sesións de solución de problemas. |
Actividades iniciais |
Realízase unha sesión inicial para comentar o programa do curso e a organización do mesmo, presentando a bibliografía básica, a forma de avaliación e resolvendo as dúbidas que poidan ter os estudantes antes de enfrontarse á materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Actividades iniciais |
Solución de problemas |
Proba obxectiva |
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Descrición |
Ademais da solución de problemas na sesións específicas dedicadas a esta actividade, plantéxase a atención personalizada para resolver as dúbidas individuais que calquera dos estudantes poida ter sobre os problemas resoltos ou calquera das cuestións teóricas suscitadas na materia. Por outra banda, a atención personalizada constitúe unha ferramenta para o apoio dos estudantes durante a realización dos traballos tutelados que se susciten durante o curso. |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias / Resultados |
Descrición
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Cualificación
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Traballos tutelados |
A26 A35 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B11 B14 B15 B6 B8 B18 B7 C1 C3 C4 C13 C18 C2 C19 |
Resolución do traballo exposto aos estudantes ao longo do curso. O peso deste tipo de proba sobre a cualificación global poderá variar en función do número de estudantes da materia. |
5 |
Proba obxectiva |
A26 A35 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B10 B14 B15 B6 B8 B19 B7 C1 C4 C5 C13 C18 C2 C19 |
Probas de avaliación de contidos teóricos e prácticos realizadas ao final da materia. O peso deste tipo de proba sobre a cualificación global poderá variar en función do número de estudantes da materia. |
95 |
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Observacións avaliación |
A materia consta de dous bloques: Camiños e Ferrocarrís. Realizarase un exame final da materia, cunha ponderación mínima do 95% da cualificación. Os alumnos que así o consideren conveniente, poderán presentarse aos dous bloques en cada oportunidade. Neste caso, é dicir, se nun mesmo exame preséntanse aos dous bloques, para superar a materia será necesario alcanzar unha cualificación mínima ponderado de 5.0 cumprindo ademais o requisito de obter unha cualificación mínima de 4.0 en cada un dos dous bloques. No caso de que, na primeira oportunidade, obtéñase unha nota maior ou igual que 5.0 puntos nun dos bloques, cunha nota inferior a 4.0 puntos no outro bloque, o alumno poderá presentarse á segunda oportunidade só co bloque pendente. Os alumnos que así o consideren conveniente, poderán presentarse na primeira oportunidade a un só dos bloques (Camiños ou Ferrocarrís). Neste caso, se a nota obtida no citado bloque é maior ou igual que 5.0 puntos, gardaráselle a nota ata a segunda oportunidade. Neste suposto, na segunda oportunidade habería que obter unha puntuación mínima de 5.0 puntos no bloque pendente, non tendo validez o compensable a partir de 4.0 puntos indicado no parágrafo anterior. No caso de que se realicen traballos de curso, teranse en conta a partir dunha cualificación de 4.5 puntos no correspondente bloque do exame.
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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López Pita, A (2008). Explotación de líneas de ferrocarril . Barcelona: Edicions UPC
García Díaz-de-Villegas (2002). Ferrocarriles. Publicaciones de la ETS de Ingenieros de Caminos de Santander
UIC (). Fichas UIC - Normativa ferroviaria.
Lichterberger, B. (2003). Handuch gleis Unterbau, Oberbau, Instandhaltung, Wirtschaftlichkeit. . Tetzlaff Verlag
López Pita, A. (2006). Infraestructuras ferroviarias. Barcelona: Edicions UPC
Kraemer et al. (2004). Ingeniería de Carreteras. Volumen II. McGraw Hill
Alias, J y Valdés, A. (1990). La vía del ferrocarril. Bellisco
Esveld, C. (2001). Modern Railway Track. MRT Productions
ADIF (). Normas ADIF Vía y Normas Renfe Vía. .
Ministerio de Fomento (2003). ORDEN FOM/3459/2003, de 28 de noviembre, por la que se aprueba la Norma 6.3-IC «REHABILITACIÓN DE FIRMES», de la Instrucción de Carreteras..
Ministerio de Fomento (2003). ORDEN FOM/3460/2003, DE 28 DE NOVIEMBRE, POR LA QUE SE APRUEBA LA NORMA 6.1-IC «SECCIONES DE FIRME», DE LA INSTRUCCIÓN DE CARRETERAS. PUBLICADA EN EL BOE Nº297 DEL 12 DE DICIEMBRE DE 2003..
Ministerio de Fomento (). PLIEGO DE PRESCRIPCIONES TÉCNICAS GENERALES PARA OBRAS DE CARRETERAS Y PUENTES, PG-3. PARTE 5ª: FIRMES..
Profillidis, V.A. (2006). Railway Management and Engineering. Ashgate
Profesores de la asignatura / profesores da materia (). Transparencias de la asignatura / Transparencias da materia.
Oliveros Rives, F.; Rodríguez Méndez, M.; Megia Puente, M (1980). Tratado de ferrocarriles II. Rueda |
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Bibliografía complementaria
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Infraestruturas do transporte/632G01018 | Enxeñaría do Terro I/632G01020 | Enxeñaría do Terreo II/632G01043 |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
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