Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A3 |
CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A4 |
CE4 - Comprender a estrutura de linguas estranxeiras e desenvolver un vocabulario, Comprender, ler, falar e escribir nunha lingua estranxeira. |
A5 |
CE5 - Comprender a tecnoloxía nova e existente e o seu impacto para os novos/futuros mercados. |
A6 |
CE6 - Comprender os principios da enxeñaría e vinculalos co coñecemento empresarial. |
A7 |
CE7 - Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión. |
A8 |
CE8 - Comprender os principios da psicoloxía, identificar as implicacións para a organización empresarial. |
A9 |
CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. |
A11 |
CE11 - Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas. |
A12 |
CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A16 |
CE16 - Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial. |
A17 |
CE17 - Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial. |
A18 |
CE18 - Identificar as características dunha organización. |
A19 |
CE19 - Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante. |
A20 |
CE20 - Identificar e operar o software adecuado. Deseñar e implementar sistemas de información. |
A21 |
CE21 - Identificar e utilizar as ferramentas adecuadas de matemáticas e estatística. |
A23 |
CE23 - Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais. |
A24 |
CE24 - Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B6 |
CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas. |
B7 |
CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias. |
B8 |
CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable. |
B9 |
CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida. |
B10 |
CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas. |
B11 |
CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados. |
B12 |
CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros. |
B13 |
CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse. |
B14 |
CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios.
Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas.
Comprender os principios da psicoloxía, identificar as implicacións para a organización empresarial.
Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios.
Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial.
Identificar as características dunha organización
Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante. |
A1 A4 A5 A6 A7 A8 A12 A20 A21 A23
|
|
|
Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas |
A3 A9 A11 A16 A17 A18 A19 A23 A24
|
B8 B10 B11 B12 B13
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PARTE I. INTRODUCCIÓN
TEMA 1: O COÑECEMENTO CIENTÍFICO DA SOCIEDADE
|
- |
PARTE II. ANÁLISIS HISTÓRICO DO PROCESO DE INDUSTRIALIZACIÓN
TEMA 2: APARICIÓN DA SOCIOLOXÍA INDUSTRIAL E DA EMPRESA. CARACTERÍSTICAS DA SOCIEDADE INDUSTRIAL
|
- |
TEMA 3: A SEGUNDA REVOLUCIÓN INDUSTRIAL. REVOLUCIÓN CIENTÍFICO-TÉCNICA
|
- |
TEMA 4: A TERCEIRA REVOLUCIÓN INDUSTRIAL A SOCIEDADE POST-INDUSTRIAL
|
- |
PARTE III: ORGANIZACIÓN E CULTURA EMPRESARIAL
TEMA 5: ANÁLISIS DA EMPRESA COMO ORGANIZACIÓN
|
- |
TEMA 6: CULTURA EMPRESARIAL E NOVOS ESTILOS DE DIRECCIÓN
|
- |
PARTE IV: TRABALLO E SOCIEDADE
TEMA 7: O TRABALLO NA SOCIEDADE INDUSTRIAL
|
- |
TEMA 8: MOTIVACIÓN E SATISFACCIÓN NO TRABALLO
|
- |
TEMA 9: NOVAS ESTRUCTURAS LABORALES E MERCADO DE TRABALLO
|
- |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A19 A18 A17 A16 A12 A11 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A1 C2 |
16 |
0 |
16 |
Obradoiro |
A20 A21 A23 A24 B3 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C3 C5 C6 C7 C8 |
24 |
60 |
84 |
Presentación oral |
B4 B5 B10 B14 C1 C4 |
4 |
2 |
6 |
Traballos tutelados |
A1 A8 A9 A11 A16 A17 A18 A19 A23 B3 B5 B6 B7 |
2 |
32 |
34 |
Proba obxectiva |
B1 B2 B13 |
0 |
6 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Explicación oral da parte teórica da asignatura, con discusión e preguntas dirixidas a os alumnos co fin de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe. |
Obradoiro |
Sesiones eminentemente prácticas donde os alumnos, de forma individual e en grupo, poñen en práctica os coñecementos adquiridos a través da realización de prácticas e traballos. |
Presentación oral |
Exposición oral de algún dos traballos realizados polos alumnos de manera individual ou en grupo. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma, baixo a tutela do profesor e baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. |
Proba obxectiva |
Consistirá na realización dun examen da parte teórica da asignatura con preguntas de desarrollo relativas ó contido explicado nas sesiones maxistrais. Trátase dunha metodoloxía destinada para aqueles estudantes que non opten pola avaliación continua para superar a asignatura. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Presentación oral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Realizarase un seguimento persoal dos estudantes a través de tutorías e atención personalizada como complemento das actividades a realizar na aula. Recoméndase ao alumnado asistir ás mesmas para a consulta e seguimento das actividades e traballos que deben realizar de face a alcanzar o maior aproveitamento e aprendizaxe no marco da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A19 A18 A17 A16 A12 A11 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A3 A1 C2 |
Control de asistencia ás sesións maxistrais nas que se explican os fundamentos teóricos da materia. |
10 |
Obradoiro |
A20 A21 A23 A24 B3 B6 B7 B8 B9 B11 B12 C3 C5 C6 C7 C8 |
Exercicios, prácticas individuais ou en grupo realizados en clase e entrega de traballo final |
45 |
Presentación oral |
B4 B5 B10 B14 C1 C4 |
Exposición oral de traballo final individual ou en grupo. |
10 |
Traballos tutelados |
A1 A8 A9 A11 A16 A17 A18 A19 A23 B3 B5 B6 B7 |
Metodoloxía diseñada para promover a aprendizaxe autónoma, baixo a tutela do profesor e basada na asunción polos estudantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. |
35 |
|
Observacións avaliación |
No caso de que o estudiante solicite a convocatoria adiantada este será avaliado a través dunha proba obxectiva con preguntas de desenvolvemento relativas á parte teórica da materia. Na devandita proba obxectiva o estudante terá que alcanzar un mínimo de 5 puntos sobre 10 para superar a materia. A ponderación desta proba nesta convocatoria será do 100%. Na convocatoria correspondente á 1ª oportunidade contémplanse dous sistemas de avaliación: a) Os estudantes matriculados que sigan o curso de maneira presencial e se acollan á modalidade de avaliación continua serán avaliados en base a tres criterios: 1) a súa asistencia ás sesións maxistrais e participación (10% da cualificación final); 2) entrega de prácticas e traballos realizados nos talleres (45% da cualificación final); c) entrega do traballo final (35% da cualificación final); e d) exposición oral do mesmo (10% da cualificación final). A suma das puntuacións obtidas en cada un dos apartados constitúen o 100% da cualificación final. b) Os estudantes matriculados que non sigan o curso de maneira presencial e aqueles que se acollan a dispensa académica ou tempo parcial deberán realizar a proba obxectiva da parte teórica da materia na data das convocatorias oficiais de primeira e segunda convocatoria. Neste caso, a nota do exame representará o 100% da súa cualificación final. Na convocatoria correspondente á 2ª oportunidade os estudantes serán avaliados a través dunha proba obxectiva da parte teórica da materia. Neste caso, a nota do exame representará o 100% da súa cualificación final. A cualificación de Non Presentado corresponde ao alumno cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA: Bell, D. (1984): Las ciencias sociales tras la Segunda Guerra Mundial, Madrid, Ed. Alianza Universidad. Bosch, J. LL. y Torrente, D. (2000): Sociología del trabajo, Barcelona, Ediciones de la Universidad de Barcelona. Duverger, M. (1962): Métodos de las ciencias sociales, Barcelona, Ed. Ariel. Giner, S. (1979): Sociología, Barcelona, Ed. Península. Guiddens, A. (2001): Sociología, Madrid, Ed. Alianza. Lucas Marín, A. (1984): Sociología de la empresa, Madrid, Ed. Ibérica. Macionis, J. y Plummer, K. (2010): Sociología, Madrid, Prentice Hall. Osterman, P. (Comp.) (1988): Los mercados internos de trabajo, Madrid, Ministerio de Trabajo y Seguridad Social. Rocher, G. (1980): Introducción a la Sociología General, Barcelona, Ed. Herder. Sarries Sanz, L. (1999): Sociología industrial, Zaragoza Mira Editores. Sayer, A. y Walker, R. (1992): La nueva economía social. Reelaboración de la división del trabajo, Madrid, Ministerio de Trabajo y Seguridad Social. Solow, R. M. (1992): El mercado de trabajo como institución social, Madrid, Alianza Editorial. Vatin, F. (2004): Trabajo, ciencia y sociedad. Ensayos de Sociología y epistemología del trabajo, Buenos Aires, Lumen. Watson, T. (1995): Trabajo y Sociedad. Manual introductorio a la Sociología del trabajo, industrial y de la empresa, Barcelona, Hacer Editorial.
|
Bibliografía complementaria
|
|
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA: Finkel, L. (1994): La organización social del trabajo, Madrid, Pirámide. García Madaria, J. M. (1985): Teoría de la organización y sociedad contemporánea, Barcelona, Ariel Ciencia Política. Garmendia, J. A. (Ed.) (1987): Sociología industrial y de la empresa, Madrid, Ed. Apilar. Köhler, H. D. y Artiles, A. M. (2007): Manual de la Sociología del trabajo y de las relaciones laborales, Madrid, Delta Publicaciones. Rifkin, J. (1996): El fin del trabajo. Nuevas tecnologías contra puestos de trabajo: El nacimiento de una nueva era, Barcelona, Ed. Paidós. -(2011): La tercera revolución industrial. Cómo el poder lateral está transformando la energía, la economía y el mundo, Barcelona, Ed. Paidós.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Aconséllase ao alumnado de cara a obter un máximo aproveitamento da materia realizar as lecturas que a profesora facilite e recomende ao longo do curso. |
|