Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o método contable e o seu output: os estados financeiros |
A1 A2 A3 A7 A9 A10 A23
|
|
C1 C3 C4 C5 C7 C8
|
Rexistrar contablemente, presentar e interpretar calquera transacción económica básica. |
A12 A14
|
B2 B3 B7 B11 B12 B13
|
|
Capacidade para aprender de xeito autónomo, buscando a solución a novos problemas a través da aplicación dos coñecementos adquiridos. |
|
B1 B5 B6 B8 B9 B10
|
|
Capacidade para traballar en equipo de maneira consultiva. |
|
B4 B14
|
C2 C6
|
Habilidade para presentar, discutir e defender puntos de vista diferentes. |
|
B4 B6
|
|
Ter un comportamento ético nos negocios. |
|
|
C4 C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Primeira parte: Fundamentos básicos da contabilidade |
Fundamentos básicos da contabilidade |
Tema 1: Introdución á contabilidade.
|
1.1. Actividade económica e necesidade de información.
1.2. Concepto de contabilidade.
1.3. Divisións da contabilidade. |
Tema 2: A información financeira. |
2.1. Usos e usuarios da información financeira.
2.2. Características básicas da información financeira.
2.3. Normativa para a elaboración da información financeira. |
Tema 3: O balance de situación. |
3.1. O patrimonio da empresa.
3.2. Principio de dualidade.
3.3. Elementos patrimoniais: activos, pasivos e neto. |
Tema 4: A conta de resultados e o estado de fluxos de efectivo. |
4.1. Criterio do devengo.
4.2. Resultado do período: ingresos e gastos.
4.3. Fluxo de efectivo: cobros e pagos. |
Tema 5: O método contable. |
5.1. Transaccións económicas e feitos contables.
5.2. A conta.
5.3. Tecnicismos das contas. |
Tema 6: Rexistros contables. |
6.1. Anotacións no libro diario.
6.2. Traspaso do libro diario ó libro maior.
6.3. Balance de comprobación e estados financeiros.
|
Tema 7: O ciclo contable. |
7.1. Rexistro das operacións realizadas no período.
7.2. Axustes por aplicación do devengo.
7.3. Preparación de estados financeiros.
7.3. Peche de contas temporais. |
Segunda parte: Introdución ao rexistro, presentación e interpretación de transaccións básicas. |
Introdución ao rexistro, presentación e interpretación de transaccións básicas. |
Tema 8: Transaccións de existencias comerciais. |
8.1. Compras de existencias.
8.2. Vendas de existencias.
8.3. Custe de produtos vendidos e existencias finais.
8.4. Perdas de valor de existencias. |
Tema 9: Valoración das saídas de existencias. |
9.1. Seguimento individualizado.
9.2. Asuncións acerca do fluxo de custo: FIFO, LIFO, PMP.
9.3. Efecto da asunción do fluxo de custo sobre os estados financeiros. |
Tema 10: Dereitos e obrigas derivados de operacións comerciais. |
10.1. Compra-venda de existencias realizada a crédito.
10.2. Gastos e ingresos pendentes de pago/cobro.
10.3. Gastos e ingresos pagados/cobrados por anticipado.
10.4. Perdas de valor de dereitos derivados de operacións comerciais. |
Tema 11: Inmobilizado. |
11.1. Adquisicións de inmobilizado.
11.2. Perdas de valor de inmobilizado.
11.3. Vendas de inmobilizado. |
Tema 12: Captación de recursos financeiros. |
12.1. Achegas dos accionistas.
12.2. Préstamos e outras débedas.
12.3. Remuneración de accionistas e prestamistas. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A3 A7 A9 A10 B1 B2 |
17 |
34 |
51 |
Discusión dirixida |
B12 B14 C1 C2 C4 C5 C6 |
7 |
21 |
28 |
Obradoiro |
A1 A12 A14 A23 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C3 C7 C8 |
18 |
36 |
54 |
Proba de resposta múltiple |
B10 B11 B13 |
1 |
2 |
3 |
Proba obxectiva |
B10 B11 B13 |
2 |
8 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición feita polo profesor dos conceptos básicos necesarios para que os alumnos poidan buscar solución ós problemas contables tratados no programa. |
Discusión dirixida |
Preparación dos temas formulados polo profesor e participación na discusión dos mesmos na aula. |
Obradoiro |
Traballo individual e en grupo, guiado polo profesor, para a resolución, presentación e discusión de exercicios e casos prácticos. |
Proba de resposta múltiple |
Durante o curso realizarase una proba tipo test sen previo aviso. |
Proba obxectiva |
Exame final sobre aspectos teóricos e prácticos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Proba de resposta múltiple |
Discusión dirixida |
|
Descrición |
Os problemas contables propostos para a súa resolución na aula teñen por obxecto afianzar a comprensión dos conceptos e da técnica contable. Para isto, o alumno será guiado polo profesor de xeito que poda chegar á solución ou solucións dos problemas que se lle propoñen. Adicionalmente, por medio das titorías, o profesor guiará a preparación das cuestións propostas para discutir na aula e a resolución das tarefas deseñadas para realizar fora da aula. Por último, as titorías en grupo (4 horas ao longo do cuadrimestre) destinaranse a discutir casos prácticos que pola súa complexidade ou variedade de solucións posibles requiren un maior grado de atención personalizada. Os grupos dividiranse en dous (15 alumnos aprox.) para as titorías en grupo. O profesor tratará de fixar as horas para as mesmas, se hai dispoñibilidade de aulas, na franxa horaria inmediatamente anterior ou posterior a aquela na que o grupo teña asignada a súa docencia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A1 A12 A14 A23 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C3 C7 C8 |
Valorarase, a través de presentacións orais ou pequenas probas escritas individuais realizadas na aula, a aprendizaxe fora da aula baseada na resolución dos exercicios e casos prácticos propostos polo profesor. |
50 |
Proba de resposta múltiple |
B10 B11 B13 |
Durante o curso realizarase unha proba tipo test. O alumno que, por calquera razón, non realice a proba terá a cualificación de cero na mesma. |
10 |
Proba obxectiva |
B10 B11 B13 |
A fin de curso, no día e hora fixados polo centro, realizarase un exame dos contidos teóricos e prácticos da materia. |
40 |
|
Observacións avaliación |
A metodoloxía proposta persigue dous obxectivos básicos: i) incentivar ao alumno para que traballe de xeito continuado ao longo do curso e ii) fomentar a autonomía do estudante no proceso de aprendizaxe. Con este fin, ao alumno pídeselle que: a) Semanalmente realice os exercicios e casos prácticos propostos polo profesor. Recoméndase o traballo en equipo para discutir as posible solucións. Ao inicio dunha das dúas sesións de cada semana o profesor presentará aos alumnos un pequeno exercicio, similar aos propostos para realizar fora da aula, que cada alumno deberá resolver de xeito individual no tempo marcado polo profesor. Estas probas escritas recolleranse e de todas elas o profesor valorará catro, elixidas aleatoriamente ao rematar o cuadrimestre. A valoración destas probas suporá o 40% de cualificación final. b)Prepare, en grupo e seguindo as indicacións do profesor, un caso práctico para ser presentado na aula na data marcada polo profesor. Valorarase a dificultade do caso práctico, o rigor na súa resolución e a súa presentación e defensa na aula. A valoración deste caso práctico representará o 10% da cualificación final. c) Prepare, individualmente ou en grupo, as cuestións e exercicios propostas polo profesor para a súa discusión na aula. Valórase, tanto o rigor nos argumentos utilizados, consecuencia da súa preparación previa, como a habilidade para presentar e defender o seu punto de vista fronte ao dos seus compañeiros. Por esta vía o alumno pode compensar con ata 1 punto a cualificación total obtida coa avaliación continua (obradoiro e proba de resposta múltiple), sen superar o máximo que corresponde a esta avaliación (6 puntos). Isto é, dos sete elementos que se teñen en conta na avaliación continua (proba intermedia, catro probas escritas, caso práctico para presentar na aula e participación) elixiranse os seis que presenten as maiores cualificacións. Estudantes en réxime de dedicación parcial. Dadas as peculiaridades da materia, recoméndase aos estudantes aos que lles fora concedido o réxime de dedicación parcial que, de ser posible, traten de asistir asiduamente ás clases e participar nas actividades de avaliación continua. Se isto non fose posible, estes estudantes e só estes estudantes, poderán realizar, en lugar das diferentes probas de avaliación continua, unha única proba mixta encamiñada a avaliar todas as competencias e contidos propios da materia. Esta proba será en parte ou na súa totalidade oral e realizarase antes do remate das clases nunha data concordada entre todos os estudantes que estean nesta situación e o equipo docente da materia. A cualificación obtida nesta proba será considerada como a nota de avaliación continua destes estudantes. Deberán realizar, ademais, o exame final na mesma data e condicións que o resto do alumnado. Os estudantes en réxime de dedicación parcial deben contactar co profesorado da materia antes do 30 de setembro. En canto ao exame final e á cualificación na acta, lémbranse os seguintes acordos da Comisión Permanente da Facultade de Economía e Empresa do 6 de xullo de 2011: Cualificación de non presentado. Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada. Condicións de realización do exame final. Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información. Avaliación da oportunidade de xullo. Esta deberá realizarse cos mesmos criterios que os utilizados, no seu caso, na avaliación do primeiro ou do segundo cuadrimestre. Por último, no caso de que ao alumno se lle conceda unha oportunidade de "avaliación adiantada", e só nese caso, realizarase unha proba mixta encamiñada a avaliar todas as competencias e contidos propios da materia. A valoración desta proba mixta representará o 100% da cualificación na acta.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Rivero Romero, J., Rivero Menéndez, M. R. y Rivero Menéndez, M.J. (2008). Contabilidad Financiera. Edisofer
Larrán Jorge, Manuel (Coord.) (2009). Fundamentos de Contabilidad Financiera. Pirámide
Arquero Montaño, J. L., Jiménez Cardoso, S.M. y Ruiz Albert, I. (2015). Introducción a la Contabilidad Financiera. Pirámide
Muñoz Merchante, Angel (2014). Introducción a la Contabilidad Financiera. Ediciones Académicas
Solá Tey, Magda y Vilardell Riera, Inmaculada (2009). Introducción a la Contabilidad General. McGraw Hill
Rivero Romero, J., Rivero Menéndez, M. R. y Rivero Menéndez, M.J. (2010). Supuestos de Contabilidad Financiera. Edisofer |
|
Bibliografía complementaria
|
Horngren, C. T.;Harrison, W.T. y Bamber, S.L. (2003). Contabilidad. Pearson
Muñoz Jiménez, José (Coord.) (2008). Contabilidad Financiera. Pearson
Sutton, Tim (2004). Corporate Financial Accounting and Reporting. Prentice Hall
Phillips, F., Libby, P.A. (2006). Fundamentals of Financial Accounting. McGraw Hill
Camacho Miñano, M. M. y Rivero Menéndez, M.J. (2010). Introducción a la Contabilidad Financiera. Pearson |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Análise das Operacións Financeiras/650G01014 |
|
Materias que continúan o temario |
Contabilidade Financeira II/650G01017 |
|
|