Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as características e problemática das demencias |
AI18 AI24
|
BI10
|
CI6 CI7
|
Manexo dos instrumentos de valoración e estratexias de intervención nas persoas con demencia. |
AI18 AI24
|
BI2 BI7 BI9 BI10
|
|
Ser capaz de deseñar proxectos de investigación relacionados coa valoración e intervención de persoas con demencia |
AI19 AI25
|
BI10
|
CI7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA1.- Reserva cognitiva e deterioro cognitivo lixeiro |
1. Reserva Cerebral
2. Reserva Cognitiva
2.1. Variables que interveñen na reserva cognitiva. A educación
2.2. As actividades cotiás
2.3. A actividade física
2.4. A actividade mental
2.5. Actividade social e lecer
2.6. O estilo de vida
2.7. A dimensión afectivo-emocional
2.8. Outros factores
3. A Medición da Reserva Cognitiva
4. Reserva Cognitiva e DCL
4.1. Deterioro Cognitivo Lixeiro |
TEMA 2.- Dependencia e demencia. Caracterización da demencia |
1. Caracterización da dependencia
2. Condicionantes sociodemográficos da dependencia. Protección social
3. Dependencia e demencia
4. Caracterización da demencia
4.1. Déficits cognitivos
4.2. Déficits sociais
4.3 Déficits afectivo-motivacionales
4.4. Trastornos de conduta
5. Tipos principales de demencias
6. A demencia de Alzheimer |
TEMA 3.-A evaliación da demencia |
1. Características fundamentais da avaliación xerontolóxica
2. Características específicas da avaliación psicolóxica das persoas maiores
3. A avaliación da demencia
3.1. A avaliación do funcionamento cognitivo.
3.1.1. A Avaliación da memoria
4. Avaliación das capacidades funcionais
5. Avaliación dos trastornos de conduta
|
TEMA 4.- A estimulación cognitiva |
1. Plasticidad cognitiva. Estimulación e funcionamento cognitivo
2. A estimulación cognitiva
2.1. Concepto de estimulación cognitiva
2.2. Antecedentes da estimulación cognitiva
2.3. Efectos da estimulación cognitiva
3. Os programas de estimulación cognitiva
4. Características dos programas de E.C.: obxectivos, estrutura e secuencia de aplicación
5. Estratexias e técnicas psicolóxicas utilizadas na estimulación cognitiva
5.1. Técnicas para xestionar a motivación e as emocións
5.2. Técnicas de xestión da comunicación
|
TEMA 5.- Os trastornos de conduta nos maiores con demencia. |
1. A intervención nos trastornos de conduta do maior con demencia
2. Técnicas para xestionar a conduta
3. Orientacións para a intervención no comportamento agresivo
4. Orientacións para a intervención na deambulación.
5. Orientación para a intervención nas alucinacións
6. Orientacións para a intervención na axitación. |
TEMA 6.- A atención psicolóxica ao coidador de maiores con demencia. |
1. Problemática do coidado de maiores con demencia.
2. Factores explicativos da tensión e da depresión no coidador.
3. Coidando ao coidador: Pautas de intervención. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A18 A19 A24 A25 B2 B7 B9 B10 C6 |
25 |
0 |
25 |
Recensión bilbiográfica |
A18 B10 C7 C6 |
0 |
25 |
25 |
Estudo de casos |
A25 B2 B7 B9 |
7 |
16 |
23 |
Traballos tutelados |
A18 A19 A24 A25 B2 B7 B9 B10 C6 |
45 |
5 |
50 |
Proba mixta |
A19 A25 B2 B7 B9 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A18 A24 B10 C6 C7 |
25 |
0 |
25 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
Recensión bilbiográfica |
Proceso de lectura crítica dun libro, dun artigo, dunha tese ou dunha comunicación a un congreso. Como tal proceso comprende a lectura da obra, a análise do seu contido e unha crítica e valoración súa en relación coa literatura existente sobre o tema. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas. En canto ás primeiras, recolle preguntas abertas de desenvolvemento; as segundas, poden combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Estudo de casos |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A través dos seminarios, estudo de casos e realización de traballos tutelados o profesor proporcionará atención personalizada ao estudante. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A18 A24 B10 C6 C7 |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
5 |
Seminario |
A18 A19 A24 A25 B2 B7 B9 B10 C6 |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
10 |
Recensión bilbiográfica |
A18 B10 C7 C6 |
Proceso de lectura crítica dun libro, dun artigo, dunha tese ou dunha comunicación a un congreso. Como tal proceso comprende a lectura da obra, a análise do seu contido e unha crítica e valoración súa en relación coa literatura existente sobre o tema |
5 |
Estudo de casos |
A25 B2 B7 B9 |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
10 |
Traballos tutelados |
A18 A19 A24 A25 B2 B7 B9 B10 C6 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). |
20 |
Proba mixta |
A19 A25 B2 B7 B9 |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxetivas. |
50 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
F Bermejo (2004). Aspectos familiares y sociales del paciente con demencia. Madrid : Díaz de Santos
V Fernández-Merino (2013). El alzheimer : día a día : qué es y cómo se presenta, qué decisiones tomar, cómo cuidar al enfermo, cuidados para el cuidador, guía práctica de actuaciones. Madrid : Jardín Verde
RG Cabanach (2007). La atención psicológica al cuidador. : El estrés del cuidador. A Coruña: PSICOEDUCA
Deví, J., Deus, J. (2004). Las demencias y la enfermedad de Alzheimer una aproximación práctica e interdisciplinar. Barcelona: ISEP
Myron F. Weiner, Anne M. Lipton (2010). Manual de enfermedad de Alzheimer y otras demencias. Madrid : Editorial Médica Panamericana |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Non se precisan requisitos previos para cursar a materia |
|