Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A1 |
Ser capaz de aplicar los conocimientos adquiridos y resolver problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con la Innovación, orientación y evaluación educativa. |
A2 |
Ser capaz de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios críticos a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios. |
A3 |
Ser capaz de concebir, diseñar u poner en práctica y adoptar un proceso sustancial de investigación con rigor científico y de comunicar sus conclusiones –y los conocimientos y razones últimas que la sustentan- a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades; siguiendo las pautas del método científico y de los procesos de investigación desarrollados acordes a determinadas metodologías de investigación cualitativa, cuantitativa y orientadas al cambio y la innovación. |
A7 |
Ser capaz de realizar un análisis crítico, evaluación y síntesis de ideas nuevas y complejas. |
A13 |
Diseñar sistemas de calidad educativa y elaborar planes estratégicos a nivel directivo, táctico y operativo que conlleven a asegurar el incremento de la calidad en las organizaciones o instituciones educativas. |
B1 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B2 |
Capacidad de adaptación a situaciones nuevas. |
B3 |
Trabajar de forma autónoma y con iniciativa. |
B4 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B5 |
Capacidad de organización y planificación. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C5 |
Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Analizar as políticas de igualdade no ámbito educativo. |
AI1 AI2 AI3 AI6
|
BI1 BI3
|
CM6
|
Examinar os fundamentos da cultura igualitaria |
AI1 AI2 AI6
|
BI1 BI2 BI3
|
CM6 CM7
|
Observar os presupostos teóricos na conceptualización de cidadanía |
AI1 AI2 AI6 AI12
|
BI1 BI3
|
CM4 CM5
|
Discernir a diversidade de identidades nun contexto global |
AI1 AI2 AI3 AI6
|
BI1 BI3 BI4 BI5
|
CM4 CM6
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
1. FUNDAMENTOS DA CULTURA IGUALITARIA |
1.1 Xustiza social nun mundo globalizado
1.2 Igualdad vs Igualitarismo
1.3 Niveis de xustica social
1.4 Re-conceptualización do público
1.5 As sementes dua novo humanismo
|
2. PRESUPOSTOS TEÓRICOS PARA PENSAR UNHA NOVA CIDADANÍA |
2.2. Transformacións sociais e ámbitos de intervención
2.3. Procesos de aprendizaxe e participación democrática
2.3. Profesionalización e democratización
2.4. Pedagoxía crítica e cidadanía
2.5. Socidade e escola na construción de cidadanía |
3. FORMACIÓN DE IDENTIDADES E IGUALDADE |
3.1. Experiencias identitarias
3.2. Relacións culturais e diversidade identitaria
3.3. Dimensións educativas na construción da identidade
3.4. Curriculum e diversidade cultural
3.5. Escola e pluralismo cultural |
4. CONTROVERSIAS NO BINOMIO REDISTRIBUCIÓN/RECOÑECEMENTO |
4.1. Conflictos en torno á redistribución e recoñecemento
4.2. Dualismo perspectivista e integración
4.3. Políticas escolares en torno á redistribución
4.4. Políticas ecolares en torno ao recoñecemento
4.5. Representación e xustiza curricular |
5. DISCURSOS DE XÉNERO NO ÁMBITO ESCOLAR |
5.1. Curriculum oculto e desigualdade
5.2. Coeducación e escola mixta
5.3. A cultura da masculinidade
5.4. O androcentrismo no curriculum
5.5. O Universalismo interactivo |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Seminario |
|
21 |
0 |
21 |
Análisis de fuentes documentales |
|
0 |
10 |
10 |
Prueba de ensayo/desarrollo |
|
0 |
25 |
25 |
Eventos científicos y/o divulgativos |
|
0 |
10 |
10 |
Portafolio del alumno |
|
0 |
7 |
7 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario |
Análisis de fuentes documentales |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico |
Prueba de ensayo/desarrollo |
que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Utilízase para a avaliación diagnóstica, formativa e sumativa. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de redacción e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
Eventos científicos y/o divulgativos |
Actividades realizadas polo alumnado que implican a asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de profundar no coñecemento de temas de estudo relacionados coa materia. Estas actividades proporcionan ao alumnado coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas novidades referentes a un determinado ámbito de estudo. |
Portafolio del alumno |
É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Portafolio del alumno |
Seminario |
|
Descripción |
A atención personalizada ao alumnado estará garantida en todo momento. As cuestións aclaratorias sobre a materia, as dúbidas persoais, as ampliacións de contido así como unha reflexión máis pormenorizada da materia serán atendidas en horario de titoría que se entregará ao alumnado o primeiro día do seminario |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Portafolio del alumno |
|
O proceso de avaliación explicarase pormenorizadamente ao alumnado o primeiro día do seminario, tendo en conta as particularidades, intereses e dilemas individuais |
10 |
Seminario |
|
O proceso de avaliación explicarase pormenorizadamente ao alumnado o primeiro día do seminario, tendo en conta as particularidades, intereses e dilemas individuais |
40 |
Análisis de fuentes documentales |
|
O proceso de avaliación explicarase pormenorizadamente ao alumnado o primeiro día do seminario, tendo en conta as particularidades, intereses e dilemas individuais |
40 |
Eventos científicos y/o divulgativos |
|
De ser o caso, invitarase ao alumnado a participar como ointe a algunha conferencia, acto académico de especial importancia para a materia |
10 |
|
Observaciones evaluación |
O proceso de avaliación explicarase pormenorizadamente ao alumnado o primeiro día do seminario, tendo en conta as particularidades, intereses e dilemas individuais
|
Fuentes de información |
Básica
|
|
BENHABIB, Seyla. Las reivindicaciones de la cultura. Igualdad y diversidad en la era global. Madrid. Katz
FRASER, Nancy and HONNETH, Axel. (2206). ¿Redistribución o Reconocimiento?. Madrid. Morata.
FRASER, Nancy (2008). Escalas de justicia. Barcelona. Herder
GIMENO SACRISTÁN, José. ( educar y convivir en la cultura global. Madrid. Morata
GUTMANN, Amy. (2008). La identidad en democracia. Madrid. Katz
NUSSBAUM, Martha. (2005). El cultivo de la humanidad. Una defensa clásica de la reforma en la educación liberal. Barcelona. Paidós |
Complementária
|
|
Gee, J.P. (2005): La ideología en los discursos. Madrid, Morata.
Gimeno Sacristán, J. (1997): El curriculum: una reflexión sobre la práctica. Madrid, Morata (7ª ed.).
Gimeno Sacristán, J. e Pérez Gómez, Á.I. (Comps.) (1997): Comprender y transformar la enseñanza (6ª ed.). Madrid, Morata.
Giroux, H.A. (1988): Los profesores como intelectuales: hacia una pedagogía crítica del aprendizaje. Barcelona/Madrid, Paidós/MEC.
Guttman (Gutmann), A. (2001): La educación democrática: una teoría política de la educación. Barcelona, Paidós.
Hargreaves, A. (1996): Profesorado, cultura y postmodernidad (cambian los tiempos, cambia el profesorado). Madrid, Morata.
Hargreaves, A. (2003): Enseñar en la sociedad del conocimiento. Barcelona, Octaedro.
Stenhouse, L. (2003): Investigación y desarrollo del curriculum (5ª ed.). Madrid, Morata
Torres Santomé, J. (2001): Educación en tiempos de neoliberalismo. Madrid, Morata.
Torres Santomé, J. (2005): El curriculum oculto (8ª ed.). Madrid, Morata.
Torres Santomé, J. (2006): La desmotivación del profesorado. Madrid, Morata.
Torres Santomé, J. (2006): Globalización e interdisciplinariedad: el curriculum integrado (5ª Ed.). Madrid, Morata.
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
Problemas sociales, justicia juvenil y educación/652439027 |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
|