Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Deseña, analiza, selecciona e aplica técnicas e instrumentos de recollida e análise da información para desenvolver procesos de avaliación. |
AP5
|
BM1 BM2 BM3 BM8 BM10 BM12 BM13 BM14 BM16 BM18
|
CM3 CM6 CM7 CM8
|
Redacta, presenta e defende proxectos de investigación e informes, memorias, regulamentos e outros documentos que contribúen a organizar a acción escolar e/ou socioeducativa |
AP8
|
BM1 BM2 BM7 BM8 BM10 BM15 BM17 BM18
|
CM3 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O tratamento da información |
1)Contexto da información na xestión e avaliación das institucións
2)A información nas diferentes fases do proceso programático
- Análise previo: fontes primarias e secundarias. O xénero nas fontes.
- Estrutura programática: información estrutural e información técnica. Incorporación da perspectiva de xénero
- A información durante a execución programática
- A información na avaliación programática
3)Técnicas de recollida de información: observación e cuestionario. Incorporación da perspectiva de xénero
4)Programas no tratamento da información: excel e spss
|
2 .A redacción e presentación de datos (tema transversalizado co anterior) |
Estilos
Incorporación da perspectiva de xénero
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A5 A8 B1 B2 B3 B7 B10 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C3 C6 C8 |
12 |
15.5 |
27.5 |
Aprendizaxe colaborativa |
B8 C6 C7 C8 |
4 |
8 |
12 |
Presentación oral |
A8 B1 B2 B7 B14 B15 B17 |
2 |
6 |
8 |
Sesión maxistral |
A5 A8 B12 B13 B14 C6 C7 C8 |
6 |
16 |
22 |
Portafolios do alumno |
A5 A8 B1 B2 B3 B10 B12 B13 B14 B15 B17 C3 C6 C7 C8 |
2 |
11 |
13 |
Prácticas a través de TIC |
B1 B3 C3 C6 C8 |
8 |
12 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Resolución de problemas plantexados na aula |
Aprendizaxe colaborativa |
Traballo en grupos pequenos para a resolución dos problemas plantexados na aula |
Presentación oral |
Exposición de informes e conclusións |
Sesión maxistral |
Explicación e contextualización da materia |
Portafolios do alumno |
Recopilación dos traballos realizados na aula e reflexión final |
Prácticas a través de TIC |
Prácticas con programas de ordenador |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
Prácticas a través de TIC |
Solución de problemas |
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
Na atención personalizada se dará resposta as dúbidas plantexadas polo alumnado. Está vinculada, principalmente á resolución dos problemas plantexados na aula e polas metodoloxías empregadas. A súa finalidade e facer un seguimento do traballo do alumnado e proporcionar as orientacións necesarias para a súa realización, poñendo en xogo unha avaliación procesual e formativa. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A5 A8 B1 B2 B3 B10 B12 B13 B14 B15 B17 C3 C6 C7 C8 |
Recopilación dos traballos realizados na aula e reflexión final sobre as aprendizaxes da materia |
100 |
|
Observacións avaliación |
ASISTENCIA
- A asistencia ás
sesións presenciais é obrigatoria. A asistencia xustifícase en base a
que as clases son moi interactivas e se traballan aspectos
porcedimentais e actitudinais que son necesarios para aprobar a
materia. - O alumnado con asistencia
regular, que non acuda a unha clase na que se realice algunha
actividade, terá que facela individualmente e entregala no prazo
indicado á clase. - Aquelas persoas con
matrícula a tempo parcial poderán acollerse a unha modalidade de
avaliación específica. Para isto, cómpre solicitar unha titoría, antes
ou inmediatamente despois do inicio da materia, co obxecto de
establecer as actividades de avaliación e o proceso de supervisón e
seguemento.
REQUIRIMENTOS PARA APROBAR A MATERIA
- A cualificación
final será o resultado da puntuación obtida no portafolio do alumnado,
sendo indispensable obter a metade da cualificación para superar a
materia. - Se un/ha alumno/a
non acada o 80% da asistencia ou non presenta o portafolio, terá unha
cualificación de non presentado na oportunidade de maio. - Na oportunidade de
xullo realizará un exame teórico sobre os contidos tratados na aula. - O portafolio do
alumnado é unha actividade individual e conterá os seguintes
apartados:
- Aprendizaxes
adquiridas na materia (que sabía /que aprendín, en qué seguir
formándome) - Relación/vinculación
das aprendizaxes realizadas coas distintas materias cursadas no grao. - Aspectos da materia a observar no
Practicum - Reflexións sobre a
materia e aspectos a mellorar
PLAXIO: O plaxio en calquera das
actividades realizadas durante a materia, incluído o portafolio, será
motivo de suspenso.
FALSIFICACIÓN DUNHA FIRMA: Asinar na folla
de asistencia por un/unha compañeira ou compañeiro ausente será penalizado
coa perda de avaliación continua.
COPIA NOS EXAMES: O uso indebido de
información durante os exames tamén será motivo de suspenso.
NORMATIVA ACADÉMICA DE AVALIACIÓNS, CUALIFICACIÓNS ERECLAMACIÓNS
https://www.udc.es/export/sites/udc/normativa/_galeria_down/academica/Normas_avaliacion_revision_reclamacion_consolidado_l.pdf |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
RUBIO, MJ. y VARAS, J. (2011). El análisis de la realidad en la intervención social. Madrid: CCS
Carlberg, C. (2012). Análisis estadístico con excel. Madrid: Anaya
Bosch, J. (1993). Encuestas telefónicas y por correo. Madrid: Centro de investigaciones sociológicas
Pulido San Román, A. (1992). Estadística y técnicas de investigación social. Madrid. Pirámide
Nevo, D. (1997). Evaluación basada en el centro. Bilbao: Mensajero
Amezcua Viedma, C. (1996). Evaluación de programas sociales. Madrid: Diaz Santos
Sánchez Lasierra, A. (2016). Excel 2016. Barcelona: ENI
GRIMA, P. (2011). La certeza absoluta y otras ficciones. Los secretos de la estadística. Barcelona: RBA
Anduiza Perea, E. (1999). Metodología de la ciencia política. Madrid: Centro de investigaciones sociológicas
Rodriguez Osuna, J. (1993). Métodos de muetreo. Casos prácticos. Madrid: Centro de investigaciones sociológicas |
A medida que avance a materia irase referenciando bibliografía específica sobre a temática tratada. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase os envíos dos traballos
telemáticamente e de non ser posible, no útilizar plásticos, elixir a impresión
a doble cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores.
Débese facer un
uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio
natural.
Débese ter en
conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da
sostenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais.
|
|