Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e aplicar recursos e estratexias de información, tutoría e orientación académica e profesional |
AP7
|
|
CM1 CM3 CM4
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
|
|
CM1 CM3 CM4
|
Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia |
AP9
|
|
CM1 CM4
|
Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade. |
AP26
|
|
CM1 CM4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Titoría e orientación |
Aproximación conceptual e relacións |
O modelo institucional galego de orientación |
Aspectos organizativos e funcionais dos servicios de orientación |
Funcións e actividades titoriais |
* Cos estudantes
* Coas familias
* Cos compañeiros |
Planificación da acción titorial |
O Plan de Acción Titorial (PAT) |
A titoría en situacións específicas |
* No módulo de formación en centros de traballo.
* Na Formación Profesional Básica |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A26 |
2 |
6 |
8 |
Portafolios do alumno |
A7 A9 C1 C3 C4 |
4 |
8 |
12 |
Proba obxectiva |
A7 A9 |
2 |
0 |
2 |
Presentación oral |
A7 A9 A26 C1 C3 C4 |
4 |
6 |
10 |
Discusión dirixida |
C4 |
2 |
0 |
2 |
Aprendizaxe colaborativa |
A7 C1 C3 C4 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Que lle permitirán coñecer textos de interés, comprendelos e analizalos. |
Portafolios do alumno |
Na que recollerán todo o traballado ó obxecto de ser avaliado. |
Proba obxectiva |
Se realizará co obxecto de comprobar si se teñen acadado os obxectivos mínimos da materia. |
Presentación oral |
Para desenrolar a competencia de falar en público e a capacidade de organización e síntese da información. |
Discusión dirixida |
Para contrastar as diferentes opinións e chegar a acordos comúns. |
Aprendizaxe colaborativa |
Que facilitará a adquisición e enriquecemento das aprendizaxes persoais. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
Se precisará un seguimento persoal do traballo desenrolado no marco do portafolios xa que será unha peza clave na avaliación final.
Así mesmo, se traballará de xeito directo cos pequenos grupos que se formen para desenrolar os traballos propostos.
O alumnado con matrícula a tiempo parcial recibirá una atención personalizada vinculada a la modalidad de avaliación específica que se describe en el apartado de evaluación. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A7 A9 |
Consistente nunha batería de preguntas de resposta binaria e/ou múltiple. |
30 |
Presentación oral |
A7 A9 A26 C1 C3 C4 |
Consistirá en expoñer algún traballo o parte do traballo feito tanto de xeito individual coma grupal |
10 |
Aprendizaxe colaborativa |
A7 C1 C3 C4 |
Se formarán pequenos grupos de traballo para traballar as diferentes temáticas. |
8 |
Discusión dirixida |
C4 |
Consistente en plantexar unha temática e propiciar o intercambio de opinións fundamentadas sobre ela. |
2 |
Portafolios do alumno |
A7 A9 C1 C3 C4 |
No que irán recollendo toda a información dada así como as súas impresións persoais. |
50 |
|
Observacións avaliación |
A TOTALIDADE DOS ESTUDANTES subirán unha foto á plataforma moodle, na primeira semana de clases do módulo
Os estudantes que non poidan asistir, polo menos ao 80% das clases, deberán poñerse en contacto coa profesora para unha titoría na primeira quincena de docencia, para informar da devandita situación.
O ALUMNADO QUE ASISTA A MENOS DUN 80% DAS CLASES SÓ TERÁ DEREITO A UN EXAME. O exame divídese en dous partes: unha tipo test (que puntuará sobre 10) e outra sobre supostos prácticos (que puntuará sobre 10). Para aprobar o exame hai que ter aprobadas as dúas partes.
O alumnado asistente realizará unha proba tipo test que representa o 40% da cualificación global. O resto da cualificación obterase coa realización dos traballos de clase e o seguimento da metodoloxía establecida.
Para o alumnado con matrícula a tempo parcial establecerase unha modalidade de avaliación específica que se concretará ao comezo da materia. Esta modalidade incopora atención personalizada e seguimento das actividades propostas e unha proba tipo test que terá un peso na cualificación do 40%. Na segunda oportunidade realizarase un exame con preguntas de carácter teórico e práctico.
Como consideración xeral, terase especialmente en conta as deficiencias ortográficas de puntuación e acentuación, así como unha redacción inconexa ou inadecuada, deficiente presentación, excesivo número de riscadas, etc. Todo elo suporá redución de puntos sobre a nota obtida.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). . |
Blanchard Giménez, M. (1997). Plan de acción tutorial en la
E.S.O.. Madrid. Narcea
Comellas, M.J. (2002). Las competencias del profesorado para la
acción tutorial. Barcelona. Praxis
Rodríguez Gallego, M (2004). Represente el papel de tutor.
Madrid. MaGrawHill
Monge Crespo, C. ( 2009). Tutoría y orientación educativa.
Nuevas competencias . Madrid. Wolters kluwer
Anaya Nieto, D. y Suárez Riveiro (2010). Evaluación de la
satisfacción del profesorado. REOP, Vol. 21, nº 2, 2º cuat. pp.283-294
Martín,E. y Mauri, T. (Coords.) (2011). Orientación Educativa.
Atención a la diversidad y educación I. Barcelona. Graó
Martín, E. y Solé, I. (Coords) (2011). Orientación Educativa.
Modelos y estrategias de intervención. Barcelona. Graó
Martín, Elena y Onrubia, J.(coords.) (2011). Orientación
educativa: procesos de innovación y mejora de la enseñanza. Barcelona. Graó
Sobrado, L.; Fernández, E. y Rodicio, M.L. (2012). Orientación
Educativa. Nuevas perspectivas. Madrid: Biblioteca Nueva
|
 
|
Santana, L. E. y Feliciano, L. A. (2006). La construcción de la
acción tutorial desde las coordenadas de la investigación colaborativa.
Revista de Educación, 340, Madrid
Grañeras, M. e Parras,. A. (2008). Orientación Educativa:
fundamentos teóricos, modelos institucionales y nuevas perspectivas. .
Madrid: CIDE Repetto Talavera, E. (2001): Tu futuro Profesional.(Una planificación de la Tutoría para cada etapa educativa de 10-18 años.) Ed CEPE. Libro del Profesor y Libro dek alumno. Rodicio García, M.L. (2009). La función tutorial y la formación
profesional en las instituciones laborales. Madrid: Biblioteca Nueva
Rodicio García, M.L. (2012). Diseño y evaluación de programas de
orientación educativa. Madrid: Biblioteca Nueva
|
|
Bibliografía complementaria
|
(). . |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase os envíos dos traballos
telemáticamente e de non ser posible, no útilizar plásticos, elixir a impresión
a doble cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores. Débese facer un uso sostible dos
recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Débese ter en conta a importancia
dos principios éticos relacionados cos valores da sosenibiliade nos comportamentos
persoais e profesionais. |
|