Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Desarrollar habilidades básicas de un terapeuta ocupacional en este estadio de aprendizaje, de acuerdo a las competencias seleccionadas. |
A6 A16 A19 A23
|
B6 B9 B14 B19 B23 B24 B26 B31
|
C4 C7
|
Observar, analizar y reflexionar sobre el centro de prácticas y las funciones del terapeuta ocupacional integrados en el sistema sanitario, educativo, domiciliario, laboral y comunitario de pertenencia. Asimismo el alumno debe desarrollar la capacidad para mantener la dignidad, privacidad y confidencialidad de la persona. |
A8 A16 A19 A23
|
B3 B6 B7 B8 B19 B23 B24
|
C1 C4 C7
|
Observar, analizar y reflexionar sobre la intervención del terapeuta ocupacional en los diferentes ámbitos de la disciplina. |
A19
|
B3 B6 B7 B8 B19 B23 B24
|
C1 C4
|
Observar, analizar y reflexionar sobre la relación terapéutica en terapia ocupacional.
|
A19
|
B3 B6 B7 B23 B24
|
C1 C4 C7
|
Observar,identificar, analizar y reflexionar sobre el perfil del usuario de los servicios de terapia ocupacional.
|
A19
|
B3 B6 B7 B8 B19 B23 B24
|
C1 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- Criterios Xerais das Estancias Prácticas I. |
Tema 1.1.- Consideracións e aspectos éticos
Tema 1.2.- Normas do centro
Tema 1.3.- Análise dol centro de prácticas clínicas e/ou comunitarias.
|
Tema 2.- Criterios de Observación da intervención do profesor-tutor, terapeuta ocupacional, do centro.
|
Tema 2.1.- Intervención do terapeuta ocupacional no centro de prácticas clínicas
Tema 2.2.- Intervención do terapeuta ocupacional no centro de prácticas comunitarias |
Tema 3.- Rexistro da información en Terapia Ocupacional. |
Tema 3.1.- Características xerais do Rexistro da Información. |
Tema 4.- Observación de teorías, fundamentos, metodoloxías, técnicas, avaliacións e valoracións de Terapia Ocupacional nos centros de práctica clínica e/ou comunitaria. |
Tema 4.1.- Abordaxes de intervención, desde Terapia Ocupacional.
Tema 4.2.- Cooperación col equipo.
Tema 4.3.- Análise das funcións e destrezas propias do terapeuta ocupacional. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
|
2 |
11 |
13 |
Portafolios do alumno |
|
1 |
19 |
20 |
Prácticas clínicas |
|
60 |
10 |
70 |
Sesión maxistral |
|
5 |
0 |
5 |
|
Atención personalizada |
|
4.5 |
0 |
4.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Portafolios do alumno |
É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc. |
Prácticas clínicas |
O ensino clínico pode entenderse como un proceso instrucional que ten lugar nun ambiente natural relacionado co exercicio dunha profesión, no que os estudantes observan e participan en actividades clínicas deseñadas para proporcionarlles oportunidades que supoñen a aplicación de feitos, teorías e principios relacionados coa práctica da mesma. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
Prácticas clínicas |
|
Descrición |
A atención personalizada farase mediante titorías personalizadas directas e virtuais, individuais e grupais. Consensuaranse os horarios coa Profesora da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
|
Se valorarán los conocimientos adquiridos referentes al contenido de la materia, las habilidades y destrezas para la práctica de la Terapia ocupacional en este ámbito. Asimismo será evaluada la actitud crítica, la capacidad de razonamiento y la argumentación ofrecida en sus intervenciones. |
15 |
Portafolios do alumno |
|
Se valorará, además de los conocimientos adquiridos, la capacidad de expresión escrita del alumno (evaluando de forma negativa los errores gramaticales y ortográficos), la integración de conceptos y la capacidad de resolución de problemas. |
35 |
Prácticas clínicas |
|
Se valorará: la puntualidad, la asistencia, la responsabilidad, la iniciativa, el interés, la actitud ante las normas, la relación con el usuario, la relación con el equipo de profesionales, la integración y la aplicación de conceptos teóricos-prácticos adquiridos previamente, las destrezas y los conocimientos adquiridos. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia será necesario elaborar os distintos traballos solicitados acorde ás metodoloxías empregadas. Os aspectos e criterios que se terán en consideración ó avaliar as actividades son a asistencia, participación e compromiso individual e grupal así como a coherencia dos contidos abordados. El sistema de calificaciones se expresará mediante calificación numérica de acuerdo con lo establecido en el art. 5 del Real Decreto 1125/2003 de 5 de septiembre (BOE 18 de septiembre), por el que se establece el sistema europeo de créditos y el sistema de calificaciones en las titulaciones universitarias de carácter oficial y validez en todo el territorio nacional.
Sistema de calificaciones:
0-4.9=Suspenso
5-6.9=Aprobado
7-8.9=Notable
9-10=Sobresaliente
9-10 Matrícula de Honor (Graciable)
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Blesedell. C y otros. 2005. Terapia ocupacional 10ª ed. Buenos Aires ; Madrid : Médica Panamericana
Garcia –Margallo P. y otros. 2005. El análisis y la adaptación de la actividad en terapia Ocupacional. Madrid: Aytona
Gómez Tolón. J. 1997. "Fundamentos Metodológicos de la Terapia Ocupacional". 1ª Ed. Editorial Mira. Zaragoza..
Hopkins. H.L., Smith, H.D. 2006. "Terapia Ocupacional", 9ª Edición. Editorial Médica Panamericana Madrid,
Kielhofner G. 2006. Fundamentos conceptuales de la terapia ocupacional. 3ª ed. Buenos Aires: Editorial Médica Panamericana.
MacDonald, E.M. 1979. Terapia ocupacional en rehabilitación. Barcelona: Ed. Salvat.
Romero A. Moruno P. 2003. Terapia ocupacional. Teoría y Técnicas. Madrid. Masson.
Romero A. Moruno P. 2005. Actividades de la Vida Diaria. Madrid. Masson.
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1.- Para axudar a conseguir un contorno
inmediato sostible e cumprir co obxectivo estratéxico 9 do" I Plan de
Sostenibilidade Medio-ambiental Green Campus FCS", os traballos
documentais que se realicen nesta materia: a.- Na súa maioría se solicitarán en formato
virtual e soporte informático. b.- De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores. 2.- O profesor responsable resérvase a posibilidade de realizar algún
cambio na avaliación ou outros aspectos que serán notificados aos estudantes
coa suficiente antelación. |
|