Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A26 |
Capacidade para describir os fundamentos do nivel primario de saúde e as actividades a desenvolver para proporcionar un coidado integral de enfermaría ao individuo, a familia e comunidade. |
A27 |
Comprender a función e actividades e actitude cooperativa que o profesional desenvolverá nun equipo de Atención Primaria de Saúde. |
A28 |
Promover a participación das persoas, familia e grupos no seu proceso de saúde-enfermidade. |
A29 |
Identificar os factores relacionados coa saúde e os problemas do entorno, para atender as persoas en situacións de saúde e enfermidade como integrantes dunha comunidade. |
A30 |
Identificar e analizar a influencia de factores internos e externos no nivel de saúde de individuos e grupos. |
A33 |
Educar, facilitar e apoiar a saúde e o benestar dos membros da comunidade, cuxas vidas están afectadas por problemas de saúde, risco, sufrimento, enfermidade, incapacidade ou morte. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B8 |
Capacidade de análise e sínteses. |
B11 |
Capacidade e habilidade de xestión da información. |
B12 |
Capacidade para organizar e planificar. |
B13 |
Toma de decisións. |
B16 |
Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade. |
B18 |
Desenvolver a capacidade de liderado. |
B20 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
B22 |
Capacidade para motivarse e motivar a outros. |
B24 |
Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C10 |
CB2.- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
C11 |
CB3.- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
C12 |
CB4.- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Describir o concepto, fundamentos e desenrolo da atención primaria de saúde.
|
A26
|
B1 B3
|
C1
|
Definir o concepto do traballo en equipo de saúde, os príncipios que o determinan identificando o rol da enfermeira/o comunitaria. |
A27
|
B1 B3
|
C1 C4
|
Identificar as necesidades de coidados da persoa, grupos e comunidades.. |
A28 A29
|
B11 B13 B18 B20 B22 B24
|
C6 C7
|
Identificar os problemas de saúde (diagnóstico de enfermaría e complicacións potenciais) na persoa, grupos e comunidades. |
A29
|
B12
|
C7
|
Planificar coidados de enfermaría para os problemas de saúde das persoas, grupos e comundades |
A29 A30
|
|
|
Identificar e desenrolar as diferentes fases dos programas de prevención, promoción e educación para a saúde. |
A26 A27 A28 A29 A30 A33
|
B6 B8 B16
|
C10 C11 C12
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
UNIDADE TEMÁTICA I.- Atención primaria de saúde e saúde comunitaria. |
.-Evolución do concepto de saúde.
.-Factores determinantes da saúde.
.-A Organización Mundial da Saúde e a Atención Primaria de saúde.
.-Atención Primaria: contidos.
.-A comunidade e a saúde comunitaria.
.-Participación comunitaria. Autoresponsabilidade.
.-Promoción da saúde e prevención da enfermidade.
.-Programas de saúde. |
UNIDADE TEMATICA II.- Enfermaría familiar e comunitaria. |
.-Metodoloxía de traballo da enfermaría comunitaria.
.-Oferta de servicios da enfermaría comunitaria.
.-Organización funcional dentro do equipo de saúde.
.-Consulta de enfermería.
.-Relación asistencial na consulta de enfermaria.
.-Entrevista clínica.
.-Familia e saúde familiar.
.-A familia como unidade básica de atención.
.-Atención domiciliaria. |
UNIDADE TEMÁTICA III.- Equipo interdisciplinario de saúde. |
.-Concepto de equipo de saude.
.-Organización do traballo en equipo.
.-Profesionales da atención familiar e comunitaria: competencias e relacións con outros profesionais. |
UNIDADE TEMÁTICA IV.- Atención de enfermaría a os problemas de saúde prevalentes na comunidade. |
.-Atención as persoas con enfermidade crónicas complexas e fraxiles.
.-Programas de saúde comunitarios.
|
UNIDADE TEMÁTICA V.Educación para a saúde. |
.-Proceso de comunicación e educación para a saúde.
.-Educación sanitaria:concepto e evolución.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
A26 A27 A28 A29 A30 A33 B1 B3 B6 B8 B11 B12 B13 B16 B18 B20 B22 B24 C1 C4 C6 C7 C10 C11 C12 |
14 |
17 |
31 |
Proba obxectiva |
A26 A27 A28 A29 A30 A33 B1 B3 B6 B8 B11 B12 B16 B20 B22 B24 C1 C4 C6 C10 C11 C12 |
2 |
21 |
23 |
Lecturas |
A26 A27 A28 A29 A30 A33 B1 B3 B8 B11 B12 B16 |
0 |
7 |
7 |
Traballos tutelados |
A26 A27 A28 A29 A30 A33 B1 B3 B6 B8 B11 B12 B13 B16 B18 B20 B22 B24 C1 C4 C6 C7 C10 C11 C12 |
0 |
12 |
12 |
Sesión maxistral |
A26 A27 A28 A29 A30 A33 B1 B3 B8 B11 B16 B22 B24 C4 C6 C7 |
28 |
48 |
76 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo |
Proba obxectiva |
Proba ecrita tipo test. |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
|
Sesión maxistral |
Actividade na que o profesor expón de maneira oral e con medios audiovisuais contidos teóricos do programa e a orientación bibliografica dos mesmos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
A atención personalizado relacionada coa proba mixta ten como finalidade atender as consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia. Farase de forma individualizada, ben de maneira presencial ou a través do correo electrónico.
A atención personalizada relacionada cos traballos tutelados ten como finalidade orientar os estudantes na realización dos traballos. O seguimento farase de forma individual ou en pequenos grupos, ben de maneira presencial ou a través do correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A26 A27 A28 A29 A30 A33 B1 B3 B6 B8 B11 B12 B13 B16 B18 B20 B22 B24 C1 C4 C6 C7 C10 C11 C12 |
A asistencia e participación na aula através dos grupos de traballo será obligatoria. Puntuará sobre un mínimo de 0 e un máximo de 10, Suporá un 40% da calificación final.
Para a evaluación dos traballos seguiranse criterios de calidade sobre: presentación, estructura, contidos, bibliografía e exposición oral.
Criterios de evaluación para asegunda oportunidade (xullo), entrega de traballos tutelados realizados.
As probas superadas na primeira oportunidade (maio/xuño) conservaranse só para a segunda oportunidade (xullo).
|
40 |
Proba obxectiva |
A26 A27 A28 A29 A30 A33 B1 B3 B6 B8 B11 B12 B16 B20 B22 B24 C1 C4 C6 C10 C11 C12 |
A proba constará de 50 preguntas tipo test, relacionadas con contidos teóricos, lecturas e con contidos da materia dos traballos tutelados. A puntuación mínima para superar a proba será de 75% das respostas correctas (38 preguntas correctas). A porcentaxe sobre a puntuación total será do 60%.
Criterios de evaluación da segunda oportunidade (xullo), serán as mismas.
Para os alumnos que non teñan superado a parte presencial obrigatoria realizaran proba obxetiva de 100 preguntas tipo test relacionadas con contidos teóricos, lecturas e con contidos da materia dos traballos tutelados. A puntuación mínima para superar a proba será de 75% das respostas correctas. |
60 |
|
Observacións avaliación |
-Para superar a materia e necesario ter aprobado os dous bloques: proba obxetiva e contidos do desenrolo dos traballos de grupo, a puntuación mínima para superar a proba será do 75% (38 preguntas correctas). A asistencia as clases de grupo e obrigatoria, solo se permiten 3 faltas de asistencia. A partir de 3 faltas a materia estará suspensa.
As probas superadas na primeira oportunidade (maio/xuño), traballos tutelados conservaranse só para a segunda oportunidade (xullo).
-Segunda oportunidade (xullo) as condicions serán as mesmas.
Para os estudantes que no teñan superada a parte presencial obrigatoria realizaran proba obxetiva de 100 preguntas tipo test relacionadas cos contidos teóricos, lecturas recomendadas e inclue preguntas relativas o desenvolvemento dos traballos de grupo realizados na parte presencial obrigatoria. A puntuación mínima para superar a proba será do 75%.
-Adianto de oportunidade: proba obxetiva tipo test de 100 preguntas relacionadas cos contidos teóricos, e inclue preguntas relativas o desenvolvemento dos traballos de grupo realizados na parte presencial obrigatoria. A puntuación mínima para superar a proba será do 75%.
-Estudantes matricula a tempo parcial: proba obxetiva tipo test de 100 preguntas relacionadas cos contidos teóricos, e inclue preguntas relativas o desenvolvemento dos traballos de grupo realizados na parte presencial obrigatoria. A puntuación mínima para superar a proba será do 75%.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Fisterra.com (). .
ROL DE ENFERMERIA (,). ,. ,
ENFERMERÍA CLÍNICA (,). ,. ,
MARTÍN ZURRO A, JODAR SOLA G. (2011). ATENCIÓN FAMILIAR Y SALUD COMUNITARIA: Conceptos y materiales para docentes y estudiantes.. BARCELONA:ELSEVIER
MARTIN ZURRO, A, CANO PEREZ, J.F., Y GENÉ BADÍA, J. (2014). ATENCIÓN PRIMARIA. PRINCIPIOS, ORGANIZACIÓN Y MÉTODOS EN MEDICINA DE FAMILIA. SÉPTIMA EDICIÓN.. BARCELONA: ELSEVIER.
SALLERAS SANMARTÍ L. (1985). EDUCACIÓN SANITARIA: PRINCIPIOS, MÉTODOS Y APLICACIONES.. MADRID: DÍAZ DE SANTOS.
CAJA LÓPEZ C, LÓPEZ PISA RM. (1993). ENFERMERÍA COMUNITARIA III. BARCELONA: EDICIONES CIENTÍFICAS Y TÉCNICAS.
SÁNCHEZ MORENO A. (2000). ENFERMERÍA COMUNITARIA III. ACTUACIÓN EN ENFERMERÍA COMUNITARIA. LOS SISTEMAS Y PROGRAMAS DE SALUD.. MADRID: MACGRW-HILL. INTERAMERICANA.
FRÍAS OSUNA A. (2000). ENFERMERÍA COMUNITARIA.. BARCELONA: MASSÓN.
ASTHON J, SYMOURH. (1990). LA NUEVA SALUD PÚBLICA.. BARCELONA: MASSÓNS.
PRITCHARD P. (1981). MANUAL DE ATENCIÓN PRIMARIA DE SALUD. SU NATURALEZA Y ORGANIZACIÓN.. MADRID: DÍAZ DE SANTOS.
LOZANO ALONSO R. (2012). MANUAL DE ENFERMERÍA FAMILIAR Y COMUNITARIA.. CTO EDITORIAL
GARCIA RODRIGUEZ MA, GARCÍA QUINTANS A. (2002). MANUAL DE PROCEDEMENTOS DE ATENCIÓN PRIMARIA: PERSOAL DE ENFERMARÍA.. SANTIAGO DE COMPOSTELA: CONSELLERÍA DE SANIDADE.
MARTINEZ RIERA JR, DEL PINO CASADO R. (2013). MANUAL PRÁCTICO DE ENFERMERIA COMUNITARIA. ELSEVIER
SANCHEZ GARCIA AM, MERELLES TORMO T, APARICIO RAMÓN V. (2003). SALUD PÚBLICA Y ENFERMERÍA COMUNITARIA.. MADRID: MCGRAW-HILL/INTERAMERICANA. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Bioloxía/661G01002 | Nutrición/661G01009 | Farmacoloxía/661G01011 | Enfermaría Comunitaria I/661G01014 | Enfermaría da Saúde Mental/661G01015 | Ética profesional, marco legal e filosofía do coidado/661G01016 | Estancias Clinicas I/661G01025 | Enfermaría Clínica I/661G01034 | Enfermaría Clínica II/661G01035 | Fundamentos de Enfermaría/661G01107 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Enfermaría clínica III/661G01017 | Enfermaría Xerontolóxica/661G01020 | Xestión dos servizos da Enfermaría/661G01021 |
|
Materias que continúan o temario |
Estancias Clínicas IV/661G01028 | Practicum/661G01032 |
|
|