Administración de Recursos en Unidades Informativas
Código
710311101
Titulación
Descriptores
Ciclo
Período
Curso
Tipo
Créditos
1º e 2º Ciclo
Anual
Primeiro
Obrigatoria
9
Idioma
Galego
Modalidade docente
Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral
Xestión das unidades informativas. Tipoloxía dos recursos, planificación, xestión e avaliación dos mesmos
Competencias do título
Código
Competencias / Resultados do título
Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe
Competencias / Resultados do título
Coñecemento dos principios teóricos e metodolóxicos para a xestión de recursos en unidades de información
A2
Habilidades nos procesos de negociación e comunicación dentro e fora da organización
A8
Aprender a traballar en grupo
B5
Capacidade de dirección e liderado
B13
Aprender a valorar a necesidade da perspectiva cidadan na análise e resolución de problemas
B6
Capacidade de integración en equipos multidisciplinares
B15
Capacidade de análise e adaptación ós cambios na contorna
B17
Contidos
Temas
Subtemas
1. Introdución á Administración de recursos en unidades informativas
Concepto e funcións da Administración de recursos
2. Recursos organizacionais
A estrutura organizacional
A Dirección
3. Recursos humanos
Recursos humanos: Xestión e planificación
Recursos humanos: Desenvolvemento do persoal
4. Recursos económicos
Recursos económicos: Financiamento e orzamento
Recursos económicos: Contabilidade directiva
5. Recursos informativos
Desenvolvemento de coleccións
Xestión de coleccións
6. Infraestruturas das unidades informativas
Xestión de desastres
Introducción á xestión da tecnoloxía
Planificación
Metodoloxías / probas
Competencias / Resultados
Horas lectivas (presenciais e virtuais)
Horas traballo autónomo
Horas totais
Estudo de casos
18
18
36
Lecturas
0
15
15
Xogo de rol (role playing)
17
0
17
Proba de resposta múltiple
9
25
34
Sesión maxistral
48
10
58
Traballos tutelados
10
30
40
Resumo
0
15
15
Atención personalizada
10
0
10
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado
Metodoloxías
Metodoloxías
Descrición
Estudo de casos
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas
Lecturas
Complemento das sesións maxistrais a través de textos seleccionados pola Profesora
Proba de resposta múltiple
Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.
Sesión maxistral
Leccións impartidas pola profesora
Traballos tutelados
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados
Resumo
Síntese escrita das lecturas
Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Xogo de rol (role playing)
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
Resolución de dúbidas de interpretación. Orientación da discusión en grupo
Resolución de dúbidas de interpretación. Orientación da discusión en grupo. Retroacción
Resolución de problemas de comprensión
Orientación do traballo. Materiais metodolóxicos e bibliografía. Resolución de problemas
Avaliación
Metodoloxías
Competencias / Resultados
Descrición
Cualificación
Estudo de casos
Valora a capacidade de resolución de problemas e a creatividade das solucións dentro do contexto presentado
30
Xogo de rol (role playing)
Valora a participación, a capacidade de resolución de conflitos, e a interacción co resto dos/as participantes
10
Proba de resposta múltiple
Valora os coñecementos teóricos obtidos a través das leccións maxistrais e as lecturas
20
Traballos tutelados
Valoración dos coñecementos, estructuración dos mesmos, orixinalidade dos contidos, calidade da bibliografía empregada e presentación
20
Resumo
Valoración de comprensión e capacidade de síntese
10
Observacións avaliación
Os/as alumnos/as en período de extinción da materia realizaran o exame oficial das distintas convocatorias, con cuestións teóricas e prácticas
Fontes de información
Bibliografía básica
Corral, Sheila: Strategic
Management of Information Services: A Planning Handbook. London: Aslib, 2000.
Costa Cabanillas, Ángel, López Méndez,
Ernesto: Los Secretos de la dirección : manual práctico para dirigir
organizaciones y equipos. Reimp. Madrid: Pirámide, 2002.
Evans, Edwards G., Ward,
Paatricia L., Rugaas, Bendik: Management Basics for Information Professionals.
2nd. ed. New York: Neal-Schuman, 2007.
Gibson, James L., [et
al.]: Organizaciones: comportamiento, estructura, procesos. 12ª ed. México,
etc.: McGraw Hill, 2006.
Paños Álvarez, Antonio,
coord., Carrasco Fernández, A. José: Administración de recursos en unidades
informativas. Murcia, DM, 2004.
Stueart, Robert D., Moran, B. Gestión
de bibliotecas y centros de información. Barcelona: Pagés, 1998
Johnson, Peggy: Fundamentals of Collection
Development & management. Chicago, American Library Association, 2004.
Puchol, Luis, et al.: El libro de las habilidades
directivas. 2ª ed. Madrid: Diaz de
Santos, 2006.
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías