Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Bibliotecas digitales: caracterización, terminología asociada y tipología |
1.1 Evolución histórica y caracterización: la componente multidisciplinar.
1.2 Elementos para la distinción tipológica.
1.3 La colección digital.
|
2. Las Bibliotecas: Tecnología, documentos y usuarios. |
2.1 Arquitectura de la información desde una perspectiva tecnológica: componentes del sistema de un prototipo experimental.
2.1.1 Objetos digitales
2.1.3 Repositorio.
2.1.4 Interfaces de usuarios.
2.1.5 Funcionamiento del sistema
2.2 El modelo de referencia DELOS.
|
3. La colección en la biblioteca digital: los procesos documentales. |
3.1 Organización del contenido: los procesos documentales.
3.1.1 Selección y adquisición.
3.1.2 Catalogación y metadatos
3.1.3 Clasificación, indización y tesauros.
3.1.4 Pasarelas (gateways) y portales.
3.1.5 Almacenamiento de contenidos digitales, búsqueda y recuperación de información .
3.2 Los servicios y los usuarios en un contexto digital.
|
4. Elementos que atañen al diseño, construcción y organización de bibliotecas digitales: planificación y gestión. |
4.1 Los componentes sociales: usuarios y destrezas informativas
4.2 Componente informativo: la organización del conocimiento.
4.3 Factores de carácter organizativo.
4.4 Perspectiva sistémica: los agentes de software, la arquitectura de sistemas y la interacción hombre-máquina: aspectos biblioteconómicos.
4.5 Visibilidad, “usabilidad” y posicionamiento de recursos informativos digitales.
|
5. Bibliotecas Digitales: aspectos legales |
5.1 Cuestiones de índole legal y factores económicos.
5.1.1 La integridad de la información.
5.1.2 Autentificación de documentos y usuarios.
5.1.3 Copyright y gestión de derechos de autor.
|
6. Elementos para la evaluación de calidad en las Bibliotecas digitales. |
6.1 Evaluación de objetivos.
6.2 Evaluación de procesos.
6.3 Evaluación de resultados.
|
7. Preservación de objetos digitales. |
7.1 El ciclo vital de objetos digitales.
7.2 Estrategias para la conservación de objetos digitales.
7.3 Estándares para la preservación digital.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
|
0 |
80 |
80 |
Presentación oral |
|
1.5 |
2 |
3.5 |
Lecturas |
|
0 |
25 |
25 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Estarán orientados á aplicación dos conceptos e técnicas da materia de forma autónoma por parte do alumnado, contando sempre coa atención personalizada e seguimento da docente. Os traballos serán individuais e elaboraranse de acordo coas pautas formais e de contido proporcionadas pola profesora. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Lecturas |
Inclúese baixo este epígrafe o resumo e comentario de lecturas, vídeos, conferencias, etc. Trátase de actividades que permiten profundar nos contidos traballados. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Resolución dos problemas que podan presentarse na elaboración dos traballos tutelados, lecturas e a presentación oral. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
|
Valorarase a entrega na data establecida, síntese e reflexión persoal do asunto tratado. |
20 |
Traballos tutelados |
|
Computará a adecuación ás pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas, a resolución de problemas, fontes e bibliografía utilizada, e entrega no prazo establecido. |
70 |
Presentación oral |
|
Valorarase a claridade, síntese e orde na exposición, así como os medios utilizados para a presentación. Terase en conta a argumentación desenvolvida ás preguntas expostas. |
10 |
|
Observacións avaliación |
AVALIACIÓN DA MATERIA EN PERÍODO DE EXTINCIÓN
Presentaranse un traballo, de acordo coas pautas fixadas pola profesora, así como o resumo, dunha serie de lecturas propostas tamén pola profesora.
Farase unha presentación oral do traballo e unha exposición do interese das lecturas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). . |
DÍEZ CARRERA, Carmen. La biblioteca digital. Gijón: Trea, 2012.
MARTÍNEZ, S.M. Biblioteca digital: conceptos, recursos y estándares. Buenos Aires: Alfagrama, 2007.
MORALES DEL CASTILLO, José Manuel. Hacia la biblioteca digital semántica. Gijón: Trea, 2011.
TÉRMENS, Miquel. Preservación digital. Barcelona: UOC, 2013.
VIVES, Josep (coord.). Digitalización del patrimonio: archivos, bibliotecas y museos en la red. Barcelona: UOC, 2009.
VOUSTSSÁS MÁRQUEZ, Juan. Bibliotecas y publicaciones digitales. México: UNAM, Centro de Investigaciones Bibliotecológicas, 2006.
ARMS, W., Digital Libraries, London: MIT Press, 2000.
BORGMAN, C. L., From Gutemberg to the Global Information Infraestructure: access to information in the networked world, London, MIT Press, 2000.
CHOWDHURY, G. G., Introduction to Digital Libraries, London: Facet, 2003.
Directrices para proyectos de digitalización de colecciones y fondos de dominio público, en particular para aquellos custodiados en bibliotecas y archivos, Madrid: Ministerio de Cultura, 2005.
LEE, S H. (ed.), Collection Development in a digital environment, New York, Haworth Information Press, 1999.
REESE, T. Y BANERJEE, L., Building Digital Libraries: a how-to-do- it manual, London: Neal-Schumann, 2008.
SVENONIUS, E., The Intellectual Foundation of Information Organization, Cambridge: MIT Press, 2000.
|
Bibliografía complementaria
|
|
Association of Research Libraries: definitions and Purposes of a Digital Library, Disponible en: http://sunsite.berkeley.edu/ARL/definition.html, (Acceso agosto 2009)
Tramullas Saz, J., Propuesta de concepto y definición de la biblioteca digital, Disponible en: http://mariachi.dsic.upv.es/jbidi/jbidi2002/Camera-ready/Sesion1/S1-1.pdf. (Acceso agosto 2009)
Fox, E. A., Kipp, N.A., y Matheer, P., Sets and Functions: A Foundation for Digital Libraries, through Streams, Spaces, Structures and Scenarios, Disponible en: http://citeseer.nj.nec.com/183580.html (Acceso agosto 2009)
Arms, C., Some Observations on Metadata and Digital Libraries, Disponible en: http://www.loc.gov/cadir/bibcontrol/arms_paper.html (Acceso agosto 2009)
Lagoze, C., Accommodating Simplicity and Complexity in Metadata: Lessons from the Dublin Core Experience. Disponible en: http://cs- |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|