A partir de la noción de patrimonio conceptual e institucional, se procede en este curso a un análisis y evaluación de las principales aportaciones en ese ámbito del pensamiento ilustrado europeo a la sociedad contemporánea.
Competencias do título
Código
Competencias / Resultados do título
A1
Coñecer o patrimonio cultural do Noroeste peninsular dende un punto de vista diacrónico.
A2
Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural eurorrexional.
A4
Coñecer a realidade socio-política contemporánea e actual con vistas a un posible desenvolvemento eurorrexional.
A8
Coñecer linguas modernas: uso correcto, oral e escrito, das linguas propias da eurorrexión.
B3
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B6
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B10
Capacidade de xestión da información relevante.
B11
Capacidade de uso e adaptación de diversas técnicas de comunicación oral e escrita cos usuarios da información.
B12
Habilidades no uso de software xenérico.
B13
Coñecemento falado e escrito dunha lingua estranxeira (con preferencia inglés).
B15
Capacidade de integración en equipos multidisciplinares.
B16
Recoñecemento da diversidade e multiculturalidade no ámbito do exercicio
C1
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe
Competencias / Resultados do título
Coñecer as fontes intelectuais da cultura actual.
AI1 AI2 AI4
Coñecer as principais institucións socio-políticas contemporánea e actuais e as súas raíces.
AI1 AI4
BI3 BI6
CM4
Entrar en contacto cos textos principais da tradición ilustrada europea.
AI1 AI8
BI3 BI9 BI10 BI12
Preparar materiais multimedia cara o Internet sobre as raíces ilustradas da Cultura e o Patrimonio contemporáneos da Eurorrexión e do conxunto da cultura actual europea.
BI9 BI11 BI12 BI14
CM3 CM4
Acadar unha comprensión clara dos conceptos fundamentais que dan soporte a cultura europea actual e as institucións nacionais, europeas e da eurorrexión.
AI1 AI4
BI3 BI6 BI9 BI12 BI15
CM1 CM2
Contidos
Temas
Subtemas
1. En torno a la Ilustración.
A. Introducción general.
2. La Ilustración en su contexto.
A. El contexto histórico y social de la Ilustración.
3. El significado de la Ilustración.
A. La Ilustración como actitud.
B. Sentido "epocal".
4. Algunas batallas de la Ilustración.
A. Razón y Religión.
B. La herencia política de la Ilustración: La génesis del liberalismo político clásico.
5. La herencía política de la ilustración: una revaluación.
A. En torno a la tolerancia.
Planificación
Metodoloxías / probas
Competencias / Resultados
Horas lectivas (presenciais e virtuais)
Horas traballo autónomo
Horas totais
Sesión maxistral
20
12
32
Lecturas
15
6
21
Investigación (Proxecto de investigación)
0
20
20
Actividades iniciais
2
0
2
Atención personalizada
0
0
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado
Metodoloxías
Metodoloxías
Descrición
Sesión maxistral
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. Baseada sempre en investigación orixinal do profesor e apoiada por unha exposición en powerpoint.
Lecturas
Comentario de de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.
Investigación (Proxecto de investigación)
Actividad de carácter teórico-práctico a través da que se propoñe ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado.
Actividades iniciais
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado.
Atención personalizada
Metodoloxías
Investigación (Proxecto de investigación)
Actividades iniciais
Descrición
Se analizarán y resolverán aquellas incidencias individuales relativas a posibles deficiencias de formación que pudieran afectar al desarrollo de la materia.
Avaliación
Metodoloxías
Competencias / Resultados
Descrición
Cualificación
Sesión maxistral
Asistencia e participación nas sesións.
20
Lecturas
Asistencia e participación nas sesións.
20
Investigación (Proxecto de investigación)
Entrega do traballo escrito en formato específico e datas prefixadas.
60
Observacións avaliación
Fontes de información
Bibliografía básica
Broadie,
Alexander. The Cambridge Companion to the Scottish Enlightenment.
Cambridge, UK ; New York: Cambridge University Press, 2003.
———. The
Scottish Enlightenment: An Anthology, Canongate Classics. Edinburgh:
Canongate Books, 1997.
Cassirer,
Ernst. The Philosophy of the Enlightenment. Boston,: Beacon Press, 1955.
(Hay trad. Esp.)
Claeys,
Gregory. Utopias of the British Enlightenment, Cambridge Texts in the
History of Political Thought. Cambridge
England, New York, NY: Cambridge University Press, 1994.
Gay,
Peter. The Enlightenment : An Interpretation. 1st ed. New York: Knopf,
1966. (Hay trad. Esp. parcial.)
Hazard,
Paul, and J. Lewis May. The European Mind, 1680-1715, Pelican Books ;
A682. Harmondsworth: Penguin Books, 1964.
———. European
Thought in the Eighteenth Century, Pelican Books ; A752.
Harmondsworth: Penguin, 1965.
Hont,
Istvan, and Michael Ignatieff. Wealth and Virtue : The Shaping of Political
Economy in the Scottish Enlightenment. Cambridge [Cambridgeshire] ; New
York: Cambridge University Press, 1983.
Horkheimer,
Max, Theodor W. Adorno, and Gunzelin Schmid Noerr. Dialectic of
Enlightenment : Philosophical Fragments, Cultural Memory in the Present.
Stanford, Calif.: Stanford University Press, 2002. (trad. Esp.: Horkheimer,
Max, and Theodor W. Adorno. Dialéctica
De La Ilustración. Translated by
J.J. Sánchez, Col.: "Biblioteca Universal De Círculo De Lectores, Serie
Ensayo Contemporáneo". Barcelona: Círculo de Lectores, 1999.)
Jacob,
James R. Henry Stubbe, Radical Protestantism and the Early Enlightenment.
Cambridge [Cambridgeshire] ; New York: Cambridge University Press, 1983.
Jacob,
Margaret C. The Enlightenment : A Brief History with Documents, Bedford
Series in History and Culture. Boston: Bedford/St. Martin's, 2001.
———. Living
the Enlightenment : Freemasonry and Politics in Eighteenth-Century Europe.
New York: Oxford University Press, 1991.
———. The
Radical Enlightenment : Pantheists, Freemasons, and Republicans, Early
Modern Europe Today ;. London ; Boston: Allen & Unwin, 1981.
Kramnick,
Isaac. The Portable Enlightenment Reader, The Viking Portable Library.
New York: Penguin Books, 1995.
Manuel,
Frank Edward. The Enlightenment, Sources of Civilization in the West.
Englewood Cliffs, N.J.,: Prentice-Hall,
1965.
Porter,
Roy. The Creation of the Modern World : The Untold Story of the British
Enlightenment. 1st American ed. New York: W.W. Norton, 2000.
———. The
Enlightenment. 2nd ed. Houndmills, Basingstoke, Hampshire ; New York:
Palgrave, 2001.
———. The
Enlightenment. Atlantic Highlands, NJ: Humanities Press International,
1990.
———. Enlightenment
: Britain and the Creation of the Modern World. London ; New York: Allen
Lane/Penguin Press, 2000.
Porter,
Roy, and Mikulás Teich. The Enlightenment in National Context.
Cambridge: Cambridge University Press, 1981.
Yolton,
John W. The Blackwell Companion to the Enlightenment. Oxford, UK ;
Cambridge, Mass., USA: Blackwell, 1992.
Smith,
N. A. The New Enlightenment : An Essay in Political and Social Realism.
London: J. Calder, 1976.
Smith,
Theresa Ann. The Emerging Female Citizen : Gender and Enlightenment in Spain,
Studies on the History of Society and Culture ;. Berkeley: University of California Press, 2006.
Spencer,
Lloyd. Introducing the Enlightenment. New ed. Thriplow: Icon, 2006.
Spencer,
Samia I. French Women and the Age of Enlightenment. Bloomington: Indiana
University Press, 1984.
———. Writers
of the French Enlightenment, Dictionary of Literary Biography ;. Farmington Hills, Mich.: Thomson Gale, 2005.
Tasset, José L. "En Torno a La
Ilustración." In Historia Universal Del Pensamiento Filosófico,
edited by Armando Segura, 543-602. Madrid: Síntesis, 2007.
Bibliografía complementaria
Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Materias que continúan o temario
Observacións
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías