O obxectivo desta materia é desenvolver os conceptos fundamentais da planificación e desenvolvemento das coleccións nas unidades de información, así como das técnicas existentes para a preparación de plans de desenvolvemento e de adquisición dos recursos informativos físicos e electrónicos e a xestión dos mesmos
Competencias do título
Código
Competencias / Resultados do título
Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe
Competencias / Resultados do título
Coñecer e comprender os conceptos da xestión de coleccións, e as súas implicacións sociais, éticas e tecnolóxicas
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8
B3 B4 B5 B6 B7 B8
C3 C4 C5 C7 C16 C17 C18 C19
Adquirir habilidades para traballar en planificación, formación e avaliación de coleccións
A2 A3 A5 A8
B1 B2 B3 B5 B8
C3 C5 C7 C10 C11 C12 C13 C14 C15
Coñecer e saber valorar a implicación das tecnoloxías nas coleccións
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7
B2 B3 B6 B8
C4 C7 C13 C16 C18 C19
Coñecer e adquirir habilidades sobre a importancia dos provedores, os profesionais, os usuarios e os cidadans na xestión de coleccións e os seus procesos.
A2 A4 A6 A7
B1 B2 B3
C3 C4 C5 C6
Contidos
Temas
Subtemas
Módulo 1.Xestión de coleccións: marcos conceptuais, sociais e tecnolóxicos
Módulo 2. Desenvolvemento das coleccións
Módulo 3. Mantemento das coleccións
Módulo 4.Coleccións electrónicas
M. 1. Tema 1. Xestión de coleccións: marcos conceptuais, sociais e tecnolóxicos
M. 2. Tema 2.Planificación e Programa
M. 2. Tema 3. Selección, adquisición e xestión de provedores
M.3. Tema 4. A avaliación de coleccións
M.3. Tema 5. A dixitalización de coleccións: planificación, proxectos e propiedade intelectual
M. 3. Tema 6. O expurgo
M. 4. Tema 7. Xestión de e-libros e revistas electrónicas
M4. Tema 8. Xestión de repositorios institucionais
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado
Metodoloxías
Metodoloxías
Descrición
Obradoiro
Metodoloxía variada (estudos de caso, análise de produtos de información, elaboración de contidos) deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados
Traballos tutelados
Realización en grupo dun traballo proposto pola profesora
Sesión maxistral
Exposición nas aulas dos contidos teóricos da materia. Resolución de problemas do alumnado
Resumo
Exposición comentada e escrita dos contidos das lecturas de artigos e capítulos de libros propostos en cada módulo
Proba de ensaio
Proba na que se busca responder por escrito preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta
esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico.
Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Descrición
Resolución de problemas que podan presentarse nas distintas metodoloxías mediante atención personalizada presencial en clase e/ou virtual
Orientación bibliográfica
Orientación sobre estructura e contidos do traballo
Valórase a capacidade de análise e resolución das prácticas propostas, a pertinencia na elaboración de contidos, e a estrutura e exposición escrita e oral dos mesmos.
Valoránse a estrutura, contidos e achegas innovadoras, así como a expresión escrita e pertinencia e redacción da bibliografía proporcionada
20
Proba de ensaio
A1 A2 A3 A6 B2 B3 B6 B7 C10 C15
Valóranse a comprensión, estructuración e exposición dos contidos da materia, expostos na sesión maxistral, e os adquiridos mediantes os materiais complementarios elaborados pola profesora, así como os derevidos das lecturas. Será obxecto de avaliación tamén a estructuración e a expresión escrita dos mesmos
50
Resumo
A1 A3 A6 B1 B3 B6 B7 C5 C6 C10 C11 C15
Valoránse a capacidade de síntese e análise crítico do texto, así como a interrelación con outros contidos da titulación e a expresión escrita
5
Observacións avaliación
Os/as alumnos/as que non realicen a avaliación continua co desenvolvemento das actividades de cada metodoloxía serán avaliados no exame oficial con contidos teóricos e prácticos
"Aqueles/as alumnos /as
que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida,
que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os
sistemas de avaliación correspondentes."
Fontes de información
Bibliografía básica
Johnson, P. (2014). Fundamentals of collection development & management. Chicago: ALA
Sayão, Luis [et al.] (2009). Implantação e gestão de repositórios institucionais : políticas, memória, livre acesso e preservação . Bahía : EDUFBA
Agee, Jim (2007). Acquisitions to global: An Introduction to Library Collection Management in the 21st Century. . Oxford
Gregory, V. L. (2011). Collection development and management for 21st Century Library Collections. New York, etc.
Kennedy, John (2006). Collection Management: A Concise Introduction. Wagga Wagga
IFLA (2012). Cuestiones clave para el desarrollo de colecciones con recursos electrónicos: Una guía para bibliotecas.
García gómez, F.J. (2006). Desarrollo y gestión de la colección local en la biblioteca pública. Buenos Aires
Alabaster, Carol (2002). Developing an outstanding Core Collection: A guide for libraries. Chicago
Johnson, Peggy (2013). Developping and managing electronic collections: The essentials. Chicago: ALA
Dahl, Mark, Banerjee, Kyle, Spalti, Michael (2006). Digital Libraries: integrating content and systems.. Chicago
IFLA (2014). Directrices para planificar la digitalización de colecciones de libros impresos antiguos y manuscritos .
Gaudet, F., Lieber, C. (2000). El expurgo en la biblioteca.. Madrid
American Library Association. Collection development Committee (1979). Guidelines for Collection Development. Chicago
IFLA (2016). IFLA Principles for Library eLending.
IFLA (2010). IFLA: Donaciones para las colecciones: Directrices para las bibliotecas [en liña], 2010.
Serrano Vicente, Rocio, Melero Melero, Remedios, Abadal, Ernest (2014). Indicadores para la evaluación de repositorios institucionales de acceso abierto. Murcia
Fuentes Romero, J. (2010). La colección de materiales en las bibliotecas. Madrid
Vicente García, Remedios de (2013). Los libros electrónicos en las colecciones de las bibliotecas públicas. Barcelona
Bluh, Pamela, Hepfer, Cindy (2006). Managing electronic resources: contemporary problems and emerging issues.. Chicago
Mouren, R., dir. (2007). Manuel du patrimoine en bibliothèque . Paris
Grupo Selección cooperativa (s.a.). Pautas para establecer una política de colecciones en una biblioteca pública.
Alonso Arévalo, J. (2013). Plataformas de préstamos de libros digitales en las bibliotecas públicas.
Universitat de Barcelona. Facultat de Biblioteconomia i Documentaciò (). PolDoc Hispanic.
Bibliografía complementaria
A bibliografía complementaria proporcionarase con cada un dos temas
Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Biblioteconomía/710G02012
Planificación e Xestión de Unidades de Información/710G02021
Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Materias que continúan o temario
Observacións
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías