Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a contabilidade financeira da empresa marítima e naval |
A6
|
B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B16 B17 B18 B20 B22
|
C3 C5 C6 C7 C8
|
Capacidade para a planificación |
A6
|
B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B16 B17 B18 B20 B22
|
C3 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer os sistemas de control de custos na construcción e reparación naval |
A6
|
B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B16 B17 B18 B20 B22
|
C3 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer a elaboración de orzamentos na construcción e reparación naval |
A6
|
B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B16 B17 B18 B20 B22
|
C3 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: |
- Coñecer a contabilidade financeira da empresa marítima e naval.
- Capacidade para a planificación da producción.
- Coñecer os sistemas de control de custos na construción e reparación naval
- Coñecer a elaboración de orzamentos na construción e reparación naval
|
BLOQUE I: SISTEMAS DE CONTROL DE CUSTOS |
Tema 1: Introdución á contabilidade de xestión.
Tema 2: Sistemas de contabilidade de custos.
Tema 3: Sistemas de custos completos.
Tema 4: Sistemas de custos estándar.
Tema 5: Sistemas de custos variables. Análise custo-volumen-beneficio.
Tema 6: Sistemas de custos ABC. |
BLOQUE II: CONTABILIDADE FINANCEIRA EN EMPRESAS NAVAIS |
Tema 7: Ratios de control.
Tema 8: A empresa e o seu patrimonio.
Tema 9: As contas.
Tema 10: Libros contables.
Tema 11: O ciclo contable. |
BLOQUE III: PLANIFICACIÓN DE PROXECTOS NAVAIS |
Tema 12: Avances de situación.
Tema 13: Curvas de control de proxectos.
Tema 14: A mellora continua e as curvas de aprendizaxe. |
BLOQUE IV: ELABORACIÓN DE ORZAMENTOS |
Tema 15: Elaboración de orzamentos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
A6 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B16 B17 B18 B20 B22 C3 C5 C6 C7 C8 |
7.5 |
0 |
7.5 |
Esquemas |
B12 B16 B17 B18 B20 C3 C5 C6 C7 C8 |
7.5 |
0 |
7.5 |
Portafolios do alumno |
A6 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B16 B17 B18 B20 B22 C3 C5 C6 C8 |
15 |
0 |
15 |
Prácticas a través de TIC |
A6 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B17 B18 B20 C3 |
15 |
0 |
15 |
Proba obxectiva |
A6 B2 B3 B4 B5 B10 C3 |
15 |
0 |
15 |
Sesión maxistral |
A6 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B16 B17 B18 B20 B22 C3 C5 C6 C7 C8 |
37.5 |
0 |
37.5 |
Solución de problemas |
A6 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B16 B17 B18 B20 B22 C3 C5 C6 C7 C8 |
30 |
0 |
30 |
Estudo de casos |
A6 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B16 B17 B18 B20 B22 |
0 |
7.5 |
7.5 |
Traballos tutelados |
A6 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B16 B17 B18 B20 B22 C3 C5 C6 C7 C8 |
0 |
10 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Esquemas |
Un esquema é a representación gráfica e simplificada da información que conleva uns determinados contidos de aprendizaxe. |
Portafolios do alumno |
É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os traballos tutelados requiren unha atención personalizada do alumnado para guialo no proceso de elaboración dos mesmos.
Esta será levada a cabo mediante titorías co alumnado grupais ou individuais e de formas diversas (presenciais, correo electrónico, etc.). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A6 B2 B3 B4 B5 B10 C3 |
Elaboración dunha proba obxectiva con contidos teóricos e prácticos |
70 |
Solución de problemas |
A6 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B16 B17 B18 B20 B22 C3 C5 C6 C7 C8 |
Resolución de problemas propostos pola profesora |
10 |
Estudo de casos |
A6 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B16 B17 B18 B20 B22 |
Resolución de casos propostos pola profesora |
10 |
Traballos tutelados |
A6 B2 B3 B4 B5 B10 B12 B14 B16 B17 B18 B20 B22 C3 C5 C6 C7 C8 |
Elaboración dun un varios traballos tutelados sobre os contidos da materia |
10 |
|
Observacións avaliación |
Tanto as metodoloxías aplicadas coma o sistema de avaliación poderán sufrir modificacións para adaptarse á heteroxeneidade do alumnado.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Laura Castro Santos (2015). Apuntes de la asignatura.
A. Alonso (1997). Conceptos de organización industrial productiva. Marcombo
F. Pereira, J.Mª Rosanas, E. Ballarín y Mª J. Grandes (2012). Contabilidad para Dirección. IESE Business School
Boletín Oficial del Estado (2007). Plan General de Contabilidad. Boletín Oficial del Estado |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|