Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) SISTEMAS DE BUQUES E PLATAFORMAS PETROLÍFERAS Código 730G02160
Titulación
Grao en Enxeñaría en Propulsión e Servizos do Buque
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
Piñon Quiñonero, Manuel
Correo electrónico
manuel.pinon@udc.es
Profesorado
Piñon Quiñonero, Manuel
Correo electrónico
manuel.pinon@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título
A41 Capacidade de selección dos sistemas para as operacións específicas de perforación, extracción e procesado off-shore de hidrocarburos, dende buques e plataformas petrolíferas.
A42 Capacidade de selección de equipos e compoñentes para os devanditos sistemas.
A43 Capacidade de dirección, coordinación e participación nos traballos de montaxe, probas e reparacións dos devanditos equipos e sistemas específicos en buques e plataformas petrolíferas de perforación e produción durante a súa construción.
A44 Capacidade de selección de equipos para control de posición de buques e plataformas petrolíferas móbiles.
A45 Capacidade de selección de equipos para fondeo e propulsores para posicionamento dinámico de buques e plataformas petrolíferas off-shore móbiles.
A46 Capacidade de dirección, coordinación e participación nos traballos de montaxe, probas e reparacións dos devanditos equipos nos buques e plataformas durante a súa construción no estaleiro.
A47 Capacidade de realización e interpretación dos balances eléctricos correspondentes ás operacións cos equipos específicos dos buques e plataformas petrolíferas e determinación do número e potencia dos grupos xeradores necesarios.
A48 Capacidade de aplicación das normativas e regulamentacións pertinentes das Sociedades de Clasificación, internacionais e estatais en aspectos construtivos así como de seguridade e protección medio ambiental.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Comportase con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B6 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B7 Actitude orientada ao traballo persoal intenso.
B11 Capacidade para encontrar e manexar a información.
B12 Capacidade de comunicación oral e escrita.
B14 Concepción espacial.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
A41
A42
A43
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Contidos
Temas Subtemas
Plataformas fijas de producción de petróleo. Plataformas “jacket”.
Plataformas de patas tensoras “TLP”.
Plataformas articuladas.
Plataformas susceptibles de ceder “compliant”.
Plataformas de gravedad.
Unidades de producción flotante. General.
Plataformas semisumergibles de producción.
Plataformas semisumergibles de producción.
Buques de prueba, producción y almacenaje de crudo.
Descripción de un FPSO de producción y almacenaje Diferencias entre las unidaes FPSO y los buques.
El mercado de las unidades flotantes de producción.
Monoboyas de amarre y carga Columnas de amarre y carga.
Sistema de carga sumergido (STL).
Consideraciones técnico-económicas en el diseño de monocascos de producción. Disposición general
Filosofía de diseño de las UPF´s desde el punto de vista de la seguridad. Normativa.
Control de proceso.
Parada de emergencia (ESD).
Detección de fuego y gases.
Control submarino.
Sistema de medición.
La clasificación de los FPSI por la Sociedades de Clasificación. Evaluación del diseño conceptual
El primer FPSO de BP “el SWOPS” -
Plantas de proceso Esquemas.
Disposiciones de plantas de proceso.
Separadores.
Areas de peligrosidad.
Tratamiento del crudo en refinerías.
Nomenclatura de los principales productos del petróleo.
Equipos específicos de un FPSO Turrets.
Sistema “Drag Chaín” .
Sistema “swivel”.
Sistema de fondeo.
Sistema “offloading”.
Bombas de carga.
Antorchas.
Generación de corriente.
Sistema de posicionamiento.
Sistema de control “ ICS”.
“Risers” de producción. -
Equipamiento submarino. -

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A41 A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B14 C3 0 5 5
Presentación oral A41 A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B14 C3 8 0 8
Sesión maxistral A41 A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B14 C3 50 50 100
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados
Presentación oral
Sesión maxistral

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Presentación oral A41 A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B14 C3 El trabajo realizado habrá de ser presentado en clase delante del profesor y sus compañeros. 50
Traballos tutelados A41 A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B14 C3 Cada alumno realizará un trabajo tutelado por el profesor para demostrar su asimilación del contenido de la asignatura.
50
Sesión maxistral A41 A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B14 C3 Exposición oral complementada con el uso de medios audiovisuales y un cierto debate entre profesor y estudiantes para transmitir de la mejor manera posible los conocimientos del profesor al alumno. Previamente se les facilita a los alumnos copia del tema que se va a presentar por medios audiovisuales, para facilitarles el seguimiento de las explicaciones. Aunque no es la mejor de las metodologías y no goza de buena prensa, la lección magistral sigue siendo la forma más eficiente de transmitir de forma rápida grandes caudales de información en el poco tiempo del que se dispone para la impartición de la materia. 0
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías