Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A15 |
Coñecer os diferentes sistemas diagnósticos, as súass características e a súa interpretación, así como a manipulación das instalacións de radiodiagnóstico podolóxico e a radio protección*. Estrutura atómica da materia. Radioactividade. Interacción dos electróns e fotóns coa materia. |
A16 |
Desenvolver a habilidade de realizar as actividades radiolóxicas propias da podoloxía. Equipos de raios X. Magnitudes e unidades de formación de imaxes. Detección de radiacións. Control de calidade e calibración das instalacións de radiodiagnóstico. Radiobioloxía e radioprotección. Lexislación. Coñecer outras técnicas de obtención de imaxes diagnósticas do pé. Técnicas radiolóxicas. Interpretación radiolóxica. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B15 |
Sensibilidade cara temas medioambientais. |
B19 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer os diferentes sistemas diagnósticos,as suas características e a sua interpretación, así como a manipulación das instalacions de radiodiagnóstico podolóxico.
|
A15
|
B1 B4 B19
|
C1 C6
|
Describir a estructura atómica da materia, o concepto de radioactividade e a interacción dos electrons e fotons coa materia. |
A15
|
B1
|
C1
|
Realizar as actividades radiolóxicas propias da podoloxía, manexar equipos de raios X. |
A16
|
B2 B4 B19
|
|
Coñecer as técnicas de obtención de imáxenes diagnósticas do pe e as técnicas radiolóxicas e a sua interpretación radiolóxica |
A16
|
B1 B4 B19
|
C3 C8
|
Coñecer as magnitudes e unidades de formación de imáxenes, os métodos de detección de radiacións e os protocolos de control de calidade e calibración das instalacións de radiodiagnóstico. Lexislación |
A16
|
B1 B19
|
C6
|
Coñecer a radiobioloxía e a radioprotección.
|
A16
|
B15 B19
|
|
Desenrolar a habilidade de realizar as actividades radiolóxicas propias da podoloxía |
A16
|
B3 B4 B19
|
C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1.-PHYSICS OF RADIATIONS |
1-A: Atomic structure: Atomic structure. Atomic nuclei and radioactivity. Electromagnetic waves
1-B: Interaction of radiation with matter. Ionizing radiation: Concept and classification. X-rays: nature, production. Absorption of ionizing radiation. Interaction of photons with matter.
1-C: Magnitudes and Radiological Units |
2.-X-RAY EQUIPMENT |
2-A: The X-ray tube
2-B: Devices associated with the X-ray tube
2-C: Characteristics of the radiation produced by the X-ray tube
2-D: Imaging systems |
3.-CONVENTIONAL RADIODIAGNOSTIC FOUNDATIONS |
3-A: Geometry of the radiological image
3-B: Radiological densities: references and units of measurement
3-C: Physical Basis of X-ray
3-D: Radiological techniques and projections |
4.-DETECTION AND MEASUREMENT OF RADIATIONS |
4-A: Fundamentals of Radiation Detection
4-B: Dosimetry of ionizing radiation
4-C: Quality control of X-ray facilities |
5.-RADIOBIOLOGY |
5-A: Mechanisms of action of radiation. Cellular response
5-B: Total systemic and organic response to radiation
5-C: Effects of radiation |
6.-RADIOLOGICAL PROTECTION |
6-A: General radiological protection criteria
6-B: Operational radiological protection
6-C: Radiological specific protection in radiodiagnosis: general aspects
6-D: Particular aspects of the protection of patients and operating personnel in different radiodiagnostic units
6-E: Quality assurance in radiodiagnostic facilities |
7.-LEGISLATION ON RADIODIAGNOSTIC INSTALLATIONS |
7-A: General legal aspects and administration
7-B: Legal and administrative aspects at the national level. Technical and administrative management of facilities and personnel. Guidelines and standards at European level. |
8.-IMAGING DIAGNOSIS |
8-A: Radiology: Conventional Radiology. CT scan. Digital Radiology.
8-B: Ultrasound. Doppler
8-C: Magnetic Resonance
8-D: Nuclear Medicine
8-E: Methods of support in diagnostic imaging |
9.-THERAPEUTIC INSTRUMENTATION |
9-A: Interventional Radiology
9-B: Ultrasound |
10.-RADIODIAGNOSIS IN PODOLOGY |
10-A: Radiological anatomy of the foot and lower limb
10-B: Basic projections of the foot and lower limb
10-C: Other radiological projections of the foot and lower limb
10-D: Other imaging techniques in podiatry |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
B1 |
21 |
42 |
63 |
Seminar |
B2 B3 B4 B15 |
10 |
20 |
30 |
Case study |
A15 A16 B19 |
7 |
14 |
21 |
Supervised projects |
C3 C6 C8 |
4 |
20 |
24 |
Oral presentation |
C1 |
2 |
8 |
10 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Oral presentation complemented by the use of audiovisual media and the introduction of some questions addressed to students, with the purpose of transmitting knowledge and facilitating learning.
The master class is also known as "lecture", "expository method" or "master lesson". The latter modality is usually reserved for a special kind of lesson given by a teacher on special occasions, with content that is an original elaboration and based on the almost exclusive use of the word as a way of transmitting information to the audience. |
Seminar |
Group work technique with the purpose of intensive study of a theme. It is characterized by the discussion, the participation, the elaboration of documents and the conclusions to which all the components of the seminar have to reach |
Case study |
Methodology where the subject faces the description of a specific situation that raises a problem that has to be understood, valued and solved by a group of people, through a process of discussion. The student is faced with a specific problem (case), which describes a real situation of professional life, and must be able to analyze a series of facts, referring to a particular field of knowledge or action, to reach a Reasoned decision through a process of discussion in small work groups. |
Supervised projects |
Metodología diseñada para promover el aprendizaje autónomo de los estudiantes, bajo la tutela del profesor y en escenarios variados (académicos y profesionales). Está referida prioritariamente al aprendizaje de “cómo hacer las cosas”. Constituye una opción basada en la asunción por los estudiantes de la responsabilidad por su propio aprendizaje.
Este sistema de enseñanza se basa en dos elementos básicos: el aprendizaje independente de los estudiantes y el seguimiento de ese aprendizaje por el profesor-tutor. |
Oral presentation |
Intervention inherent in the teaching-learning processes based on verbal exposure through which students and teachers interact in an orderly manner, proposing questions, clarifying and exposing themes, works, concepts, facts or principles in a dynamic way. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Oral presentation |
Supervised projects |
|
Description |
A atención personalizada realizarase mediante titorías personalizadas directas e virtuais a demanda, e previa cita, individuais e grupais. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
B1 |
Examen por escrito tipo test de resposta única |
70 |
Oral presentation |
C1 |
O obxeto da presentación oral será a exposición en clase por todos os membros do grupo que realiza os traballos |
5 |
Supervised projects |
C3 C6 C8 |
Realizados en grupos reducidos sobre un tema da asignatura recomendado polo profesor. |
10 |
Seminar |
B2 B3 B4 B15 |
Os contidos impartidos nos seminarios serán obexto de valoración na proba escrita |
10 |
Case study |
A15 A16 B19 |
Na proba escrita incluiranse varias preguntas relacionadas co estudo de casos prácticos |
5 |
|
Assessment comments |
Los aspectos y criterios que se tendrán en consideración al evaluar las actividades que se harán entorno a dicha metodología son la asistencia, participación y compromiso individual y grupal, coherencia de los contenidos abordados, conocimientos demostrados en los exámenes teóricos y prácticos y competencias referidas para esta asignatura. El sistema de calificaciones se expresará mediante calificación numérica de acuerdo con lo establecido en el art. 5 del Real Decreto 1125/2003 de 5 de septiembre (BOE 18 de septiembre), por el que se establece el sistema europeo de créditos y el sistema de calificaciones en las titulaciones universitarias de carácter oficial y la validez en todo el territorio nacional. Sistema de calificaciones: 0-4.9=Suspenso 5-6.9=Aprobado 7-8.9=Notable 9-10=Sobresaliente 9-10 Matrícula de Honor (Graciable)
|
Sources of information |
Basic
|
Juan R Zaragoza (1992). Física e instrumentación médicas. Barcelona. Masson-Salvat
La Trobe University (). http://www.latrobe.edu.au/podiatry/Radiology/radiologyindex.html.
Universidad Autónoma de Barcelona (). http://www.radiologico.org/archivo/index.php.
Francisco J Cabrero Fraile (2004). Imagen radiológica: principios físicos e instrumentación. Barcelona. Masson
Kenneth L. Bontrager (2006). Proyecciones radiológicas con correlación anatómica. Madrid. Elsevier
Thomas H Berquist (2002). Radiología de pie y tobillo. Madrid. Marbán Libors S.L |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
General Human Anatomy /750G02001 | Specific Anatomy of the Lower Limb/750G02002 | General Pathology/750G02008 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|