Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A20 |
Coñecer e desenvolver as técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e pronóstico, e deseñar o plan de tratamento ortopodolóxico da patoloxía da extremidade inferior. Traumatismos óseos e músculo ligamentosos. Patoloxía do antepé e do retropé. Deformidades conxénitas. Lesións neurolóxicas. Amputacións. Asimetrías. |
A22 |
Deseñar, obter e aplicar mediante diferentes técnicas e materiais os ortesis plantares e ortesis dixitais, próteses, férulas. Ortesioloxía plantar e digital. Estudo do calzado e calzadoterapia. Prescrición de tratamentos ortopédicos da extremidade inferior. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B9 |
Fomento dunha segunda lingua de interese para a profesión. |
B18 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
B19 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Deseñar, obter e aplicar mediante diferentes técnicas e materiais os ortesis plantares e ortesis dixitais, próteses, férulas. Ortesioloxía plantar e digital. Estudo do calzado e calzadoterapia. Prescrición de tratamentos ortopédicos da extremidade inferior. |
A22
|
|
|
Conocer y desarrollar las técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico y pronóstico, y diseñar el plan de tratamiento ortopodológico de la patología de la extremidad inferior. Traumatismos óseos y músculo ligamentosos. Patología del antepié y del retropié. Deformidades congénitas. Lesiones neurológicas. Amputaciones. Asimetrías. |
A20
|
|
|
Aprender a aprender. |
|
B1
|
|
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
|
B3
|
|
Fomento dunha segunda lingua de interese para a profesión. |
|
B9
|
|
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
|
B18
|
|
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica |
|
B19
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA I.- Metodología de confección de soportes plantares.
|
I.1.Definicion de ortesis. Distintos tipos de ortesis.
I.2. Partes de una ortesis. Elementos de una ortesis.
I.3. Forma de confeccion de las distintas ortesis.Defectos en la adaptacion de las ortesis. |
TEMA II. Materiales utilizados en la confeccion de las ortesis. Clasificacion. Criterios de eleccion. Comparativa de materiales.
|
II.1.Moldes.Tecnica de toma de moldes. Valoracion del negativo y positivo. Materiales utilizados |
TEMA III. Tratamiento de las patologias de antepié. |
III.1 Antepié varo/valgo
III.2.Primer radio plantarflexionado.
III.3.Sesamoiditis.
III.4.Metatarsalgias |
TEMA IV. Tratamiento de las patologias de retropié. |
IV.1.Retropié varo.
IV.2.Fascitis plantar.
IV.3.Sindrome del canal tarsiano.
IV.4.Talalgias. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A20 B1 |
20 |
50 |
70 |
Traballos tutelados |
B1 B3 B9 B18 C1 C3 |
5 |
10 |
15 |
Proba mixta |
B3 B19 C1 |
1 |
15 |
16 |
Prácticas de laboratorio |
A22 |
18 |
27 |
45 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación oral complementada polo uso dos medios de comunicación e introducindo algunhas preguntas para os alumnos, a fin de transmitir o coñecemento e facilitar a aprendizaxe. As sesións principais incidir sobre os principais contidos do temario. |
Traballos tutelados |
Realización e exposición dun tema relacionado coa materia |
Proba mixta |
A proba obxectiva contase con 20 preguntas de resposta breve(test) e a realización dun máximo de 4 casos clínicos. As preguntas estarán relacionadas cos contidos desenvolvidos tanto nas sesións maxistrais, como nos seminarios e en practicas de laboratorio. Para obter a cualificación de apto débese superar polo menos o 50% de cada unha das partes. A forma de avaliación achegarase na propia folla do exame. |
Prácticas de laboratorio |
As prácticas serán presenciais e obrigatorias. Será necesario para superar a materia o realizalas na súa totalidade.
O alumno deberá entregar o último día de prácticas as ortesis plantares que realizou para a súa cualificación. Para obter o apto nas prácticas deberase asistir ás mesmas e entregar as ortesis para a súa posterior avaliación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os alumnos en grupos de 5 realizarán un traballo tutelado, sobre algun contido do temario e farase un seguimento da súa aprendizaxe. O traballo expoñerase en clase.
Farase un seguimento individual dos coñecementos do alumno. Realizará varios tratamentos ortopodologicos que entregará para valorar os seus coñecementos. As prácticas son de asistencia obrigatoria.Débense ter as prácticas cursadas para poder aprobar a materia |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A22 |
Las prácticas serán presenciales y obligatorias. Será necesario para superar la materia el haberlas realizado en su totalidad.
El alumno deberá entregar el último día de prácticas las ortesis plantares que realizó para su calificación. Para obtener el apto en las prácticas se deberá asistir a las mismas y entregar las ortesis para su posterior evaluación. |
20 |
Traballos tutelados |
B1 B3 B9 B18 C1 C3 |
Realizarase un traballo en grupo de máximo 5 persoas, sobre algún dos contidos da materia. O traballo será obrigatorio para superar a materia e farase unha exposición en clase. |
10 |
Proba mixta |
B3 B19 C1 |
Avaliaranse os coñecementos adquiridos.A proba obxectiva contase con 20 preguntas de resposta breve(test) e a realización dun máximo de 4 casos clínicos. As preguntas estarán relacionadas cos contidos desenvolvidos tanto nas sesións maxistrais, como nos seminarios e en practícalas de laboratorio. Para obter a cualificación de apto débese superar polo menos o 50% de cada unha das partes. A forma de avaliación achegarase na propia folla do exame |
70 |
|
Observacións avaliación |
Situacións especiais de avaliación: 1.Cualificación de matricula de honra: se concedera automaticamente ao alumno que obteña un 10 na cualificación media da materia. No caso de que houbese máis alumnos nesa situación, realizarase unha proba específica de desempate, que consistirá nun novo exame de características similares á proba obxectiva. Devandito exame fixásese en día e hora de acordo cos interesados, 3 días do cieree das actas. 2.Convocatorias de segunda e posteriores matrículas:Para aqueles alumnos/as que cursen a materia e realicen as prácticas obrigatorias de forma completa coa cualificación de apto, deben de ter en conta que poden volver cursar toda a materia novamente ou presentarse só ao exame teórico final, tendo en conta que a cualificación do exame téorico fará media coas cualificacións das prácticas de laboratorio, actividades de seminario e recensión, do curso académico no que curse a materia e supere ditas probas. 3.Alumnos con matricula parcial:Deberan solicitala e aprobarse sempre ao comezo de curso, en caso de non aprobarse a avaliación realizásese da forma ordinaria. 4.Cualificación de non presentado:Outorgásese naqueles casos nos que o alumno ademais de non presentarse ao exame, non presentase nin o traballo nin asistise ás prácticas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Munuera Martínez, Pedro Vicente (2009). El primer radio: biomecanica y ortopodologia. Santander : Exa
Williams, Anita Ellen (2010). Footwear and foot orthoses. Edinburgh : Churchill Livingstone
M. Rueda (2004). Los desequilibrios del Pie . Paidolibro Barcelona
Levy Benasuly, Ana Esther (2003). Ortopodologia y aparato locomotor. Barcelona : Masson
Moreno de la Fuente,J.L (2009). Podologia general y biomecanica. Elsevier |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía específica do membro inferior/750G02002 | Patoloxía xeral/750G02008 | Podología xeral/750G02012 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Biomecánica do membro inferior/750G02013 | Patoloxía Podolóxica 1/750G02021 |
|
Materias que continúan o temario |
Ortopodoloxía 3/750G02019 | Ortesioloxía dixital e calzadoterapia/750G02020 |
|
|