Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Planear a acción preventiva a desenvolver, nas situacións nas que o control ou redución dos riscos supón a realización de diferentes actividades, que implican a intervención de distintos especialistas. |
A6 |
Desenvolver o deseño e xestión dos sistemas de prevención de riscos laborais e a súa integración na empresa. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Planear a acción preventiva a desenvolver, nas situacións nas que o control ou redución dos riscos supón a realización de diferentes actividades, que implican a intervención de distintos especialistas. |
AP1
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5
|
|
Desenvolver o deseño e xestión dos sistemas de prevención de riscos laborais e a súa integración na empresa. |
AP6
|
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
CM1 CM3 CM4 CM5 CM7
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
CM6
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Política e organización de prevención de riscos laborais |
1.1. Declaración de principios e compromisos
1.2. Organización da actividade preventiva. Funcións e responsabilidades
1.3. Reunións periódicas de traballo
1.4. Obxectivos preventivos |
2. Plan de prevención de riscos laborais. |
Avaliación de riscos |
3. Planificación I. Medidas/actividades para eliminar ou reducir os riscos. |
3.1. Información dos riscos nos lugares de traballo
3.2. Formación inicial e continuada dos traballadores
3.3. Instrucións de traballo
3.4. Sinalización de Seguridade
3.5. Equipos de protección individual e roupa de traballo |
4. Planificación II. Actividades para o control de riscos. |
4.1. Inspeccións e revisións de seguridade
4.2. Mantemento preventivo
4.3. Observacións do traballo
4.4. Orde e limpeza nos lugares de traballo
4.5. Vixilancia da saúde dos traballadores
4.6. Control de riscos hixiénicos
4.7. Control de riscos ergonómicos e psicosociolóxicos
4.8. Comunicación de riscos detectados e suxestións de mellora
4.9. Seguimento e control das medidas correctoras
4.10. Permisos para traballos especiais |
5. Planificación III. Actuacións fronte a cambios previsibles. |
5.1. Novos proxectos e modificacións de instalacións, procesos ou substancias
5.2. Adquisicións de máquinas, equipos de traballo e produtos químicos
5.3. Consignación de instalacións e equipos circunstancialmente fóra de servizo
5.4. Perfís profesionais
5.5. Contratación e subcontratación: traballo, persoas e equipos
5.6. Accesos de persoal e vehículos foráneos
5.7. Seguridade de residuos |
6. Planificación IV. Actuacións fronte a sucesos previsibles. |
6.1. Plan de emerxencia
6.2. Primeiros auxilios
6.3. Investigación e análise de accidentes/incidentes. Control da sinestralidade |
7. Control da documentación e dos rexistros do sistema de prevención |
7.1 Rexistros documentais |
8. Auditorías do sistema de prevención. |
8.1. Base Legal da Auditoría
8. 2. Alcance da Auditoría
8. 3. Problemática da Auditoría
8.4. Requisitos legais cuxo cumprimento debe auditarse
8.5. Procedemento da auditoria |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Portafolios do alumno |
A1 A6 B1 B2 B3 |
0 |
10 |
10 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B4 B5 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
0 |
2 |
Estudo de casos |
A1 |
14 |
16 |
30 |
Mesa redonda |
A1 |
3 |
14 |
17 |
Proba obxectiva |
A1 |
2 |
10.5 |
12.5 |
Sesión maxistral |
A1 |
10 |
30 |
40 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Portafolios do alumno |
É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente
identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais
produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun
período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo
profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O
portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes
ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu
desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas,
autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do
alumno realizado polo profesor, etc. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Actividades realizadas polo alumnado que implican a asistencia e/ou
participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos,
xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións,
etc.) co obxectivo de profundar no coñecemento de temas de estudo
relacionados coa materia. Estas actividades proporcionan ao alumnado
coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas
novidades referentes a un determinado ámbito de estudo. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha
situación específica que suscita un problema que ten que ser
comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través
dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema
concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida
profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos,
referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para
chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en
pequenos grupos de traballo. |
Mesa redonda |
Técnica de dinámica de grupos en que un grupo de especialistas nun
tema, que teñen puntos de vista diverxentes ou contraditorios, levan a
cabo unha discusión diante dun grupo coordinados por un moderador. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo
distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou
non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado
rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades,
destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de
aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como
sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas:
preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de
discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode
construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a
introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa
finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método
expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese
reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en
ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e
baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da
información á audiencia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Mesa redonda |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Desarrollo de la materia teórica en el ámbito práctico, ayudando al alumno a trasladar de forma correcta los conocimientos aprendidos a la resolución de casos prácticos.
Participación del profesor en las discusiones para desarrollar el aspecto crítico del alumno.
Formar al alumno en la resolución práctica de los temas teóricos y en su exposición. Ayudar a la elección de temas complementarios a los conocimientos adquiridos para su exposición y presentación individual o colectiva.
Nuevas metodologías técnicas en el desarrollo de la lección magistral |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 |
PROBA ESCRITA |
70 |
Estudo de casos |
A1 |
RESOLUCIÓN DE CASOS |
30 |
|
Observacións avaliación |
En el caso de que algún alumno no pudiera por razón debidamente justificada, seguir esta metodología docente, deberá ponerse en contacto con el profesor para realizar una serie de trabajos y una prueba objetiva que permita validar sus conocimientos en la materia
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BIBLIOGRAFÍA
Gestión de la prevención de riesgos laborales en la pequeña y mediana empresa. INSHT/Textos on line/Gestión de la prevención
Orientaciones para facilitar la integración de la prevención de los riesgos laborales en el sistema general de gestión de la empresa. INSHT/Documentación/Textos on line/Gestión de la Prevención
Manual de procedimientos de prevención de riesgos laborales. Guía de elaboración. INSHT/Textos on line/Fichas técnicas y guías prácticas
Evaluación de riesgos laborales (2ª Edición). INSHT/Textos on line/ Fichas técnicas y guías prácticas:
Evaluación de las Condiciones de Trabajo en las PYMES. Cuestionarios. INSHT/Textos on line/Condiciones de Trabajo
SEGURIDAD EN EL TRABAJO. Instituto Nacional de Seguridad e Higiene en el Trabajo. ISBN 84-7425-536-8
HIGIENE INDUSTRIAL. Instituto Nacional de Seguridad e Higiene en el Trabajo. ISBN 84-7425-603-8
ERGONOMÍA. Instituto Nacional de Seguridad e Higiene en el Trabajo. ISBN 84-7425-653.4
MANUAL PARA EL TÉCNICO EN PREVENCIÓN DE RIESGOS LABORALES I. Agustín González Ruiz, Pedro Mateo Floría, Diego González Maestre Fundación CONFEMETAL. ISBN 978-84-96743-55-7. www.fundacionconfemetal.com
MANUAL PARA EL TÉCNICO EN PREVENCIÓN DE RIESGOS LABORALES II. Agustín González Ruiz, Pedro Mateo Floría, Diego González Maestre Fundación CONFEMETAL. ISBN 978-84-96743-55-7. www.fundacionconfemetal.com
SEGURIDAD EN EL TRABAJO. José Manuel Sánchez Rivero, Nuria Pizarro Garrido, Antonio Enríquez Palomino, Juana María González Barriga. Fundación CONFEMETAL. ISBN 978-84-96743-40-3. www.fundacionconfemetal.com
GESTIÓN DE LA HIGIENE INDUSTRIAL EN LA EMPRESA. Pedro Mateo Floría. Fundación CONFEMETAL. ISBN 978-84-96743-72-4-3. www.fundacionconfemetal.com
ERGONOMÍA Y PSICOLOGÍA. Diego González Maestre. Fundación CONFEMETAL. ISBN 84-96169-94-4. www.fundacionconfemetal.com
TÉCNICAS DE PREVENCIÓN DE RIESGOS LABORALES. SEGURIDAD E HIGIENE EN EL TRABAJO. José María Cortés Díaz. Editorial Tébar, S. L. ISBN 84-7360-223-4
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|