Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A8 |
Adquirir coñecementos para unha idónea organización laboral nos cadros de persoal. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Adquirir un coñecemento amplo das institucións básicas do ámbito socio-laboral especialmente do Dereito do Traballo e da Seguridade Social. |
B7 |
Desenvolver os coñecementos, habilidades e aptitudes que permitan unha idónea dirección e xestión laboral. |
B9 |
Desenvolver a capacidade de organización, planificación e toma de decisións. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir coñecementos previos de análise económica, co fin de que o alumno comprenda e domine as ferramentas que lle permitan aproximarse á análise do funcionamento do mercado de traballo. |
AP8
|
BP1 BP2 BP3 BP5
|
|
Coñecer a estrutura e o funcionamento do mercado de traballo desde a perspectiva propia da economía laboral, tanto nos aspectos microeconómicos como macroeconómicos. |
|
BP2 BP3 BP4
|
CM4
|
Saber recoñecer a incidencia de determinadas accións de política económica sobre a economía no seu conxunto e, moi especialmente, sobre o mercado laboral |
|
BP2 BP3
|
CM4
|
Coñecer o funcionamiento do mercado de traballo na Unión Europea, en España e en Galicia, desde unha perspectiva económica, e moi especialmente as políticas económicas adoptadas e as súas implicacións e consecuencias. |
|
BP2 BP3 BP6
|
CM4
|
Utilizar axeitadamente as fontes de información relativas á economía laboral e ao mercado de traballo e realizar traballos prácticos a partir daquelas. |
|
BP2 BP3 BP7 BP9
|
CM3 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- O MERCADO DE TRABALLO NOS MODELOS NEOCLÁSICOS |
1.1.- Oferta de traballo
1.2.- Demanda de traballo
1.3.- Equilibrio no mercado de traballo. Salario real e nivel de emprego.
|
2.- O MERCADO DE TRABALLO NA ECONOMÍA KEYNESIANA |
2.1.- Supostos keynesianos para o mercado de traballo.
2.2.- Oferta e demanda de traballo na nova economía keynesiana.
2.3.- Paro voluntario e involuntario
|
3.- MOBILIDADE, DESEMPREGO E DISCRIMINACIÓN |
3.1.- Mobilidade. Efectos da emigración. Externalidades.
3.2.- Desemprego. Medición, tipoloxías e evolución.
3.3.- Discriminación no mercado de traballo. |
4.- POLÍTICAS DE FOMENTO DE EMPREGO |
4.1.- Políticas macroeconómicas.
4.2.- Políticas activas. |
5.- ASPECTOS TERRITORIAIS DO MERCADO DE TRABALLO |
5.1.- Estrutura do mercado de traballo no Estado Español.
5.2.- O mercado de traballo en Galicia. Estrutura, políticas e perspectivas. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A8 B6 |
4 |
6 |
10 |
Sesión maxistral |
B3 C4 C8 |
13 |
26 |
39 |
Traballos tutelados |
B4 B5 B7 B9 C3 |
4 |
8 |
12 |
Proba obxectiva |
B1 B2 B9 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Breve repaso a coñecementos elementais de teoría matemática, microeconomía e macroeconomía para familiarizar ao alumno coa linguaxe e metodoloxía a utilizar no desenvolvemento do programa |
Sesión maxistral |
Presentación e explicación por parte do profesor dos temas incluídos no programa con apoio de TICs. As devanditas presentacións faranse cunha dinámica participativa por parte do alumnado. O profesor será quen de autorizar, no seu caso, o uso de dispositivos e TICs polo alumnado durante as clases maxistrais. |
Traballos tutelados |
Realización de traballos de investigación breves (5-10 páxinas) sobre temas relacionados co programa. Dirixidos polo profesor, afectuararse de forma individual eu en grupos reducidos. |
Proba obxectiva |
Proba final para aqueles alumnos/as que non superen a materia ao longo do curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Apoio a aqueles alumnos que teñan especial dificultade cos coñecementos previos de teoría económica e cos instrumentos matemáticos de análise.
Establecemento da temática dos traballos a realizar. Orientación nos contidos e nas fontes de información. Titoría sobre os avances dos traballos, presentación, conclusións, etc.
Asesoramento na sistemática de presentación. Uso de TICs. Formación de grupos de discusión. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
B3 C4 C8 |
Avaliarase de forma contínua, mediante control presencial, probas curtas e comentarios de textos. |
40 |
Traballos tutelados |
B4 B5 B7 B9 C3 |
A avaliación terá en conta a temática tratada, o grao de síntese asi como as conclusións e coherencia das mesmas co procedemento de análise levado a cabo. |
30 |
Proba obxectiva |
B1 B2 B9 |
Estas probas representan o 30% da nota final. |
30 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
http://traballo.xunta.es/ (). Consellería de Traballo.
http://www.ces-galicia.org/ (). Consello Económico e Social de Galicia.
http://www.ces.es (). Consello Social (España).
Mc. Connell , S.L. Brue y D.A. Macpherson (2007). Economía Laboral. Madrid
L. Toharia (1998). El mercado de trabajo en España. Madrid
J.A. Palacio Morena y C. Alvarez Aledo (2004). El mercado de trabajo: análisis y políticas. Madrid
L. Toharia (Director) (2005). El problema de la temporalidad en España: un diagnóstico. Madrid
Ll. Fina Sanglas (2001). El reto del empleo. Madrid
http://www.ige.eu (). Instituto Galego de Estatística.
http://www.ine.es (). Instituto Nacional de Estatística.
L. Toharia (Compilador) (2000). Los mercados transacionales de trabajo. Madrid
http://www.mtas.es (). Ministerio de Traballo e Asuntos Sociais.
http://www.economiaefacenda.org/observatorio/index.htm (). Observatorio da economía galega.
http://www.seg-social.es (). Seguridade Social.
http://www.sepe.es (). Servizo Público de Emprego Estatal. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|