Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Capacitar para xestionar os tributos relacionados co ámbito empresarial. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B8 |
Saber recoñecer os aspectos económicos da Seguridade Social e das Relacións Laborais. |
B9 |
Desenvolver a capacidade de organización, planificación e toma de decisións. |
B10 |
Adquirir os coñecementos necesarios nos campos laboral, tributario e de Seguridade Social para prestar servizos de asesoría socio-laboral. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacitar para xestionar os tributos relacionados co ámbito empresarial. |
AP4
|
BP1 BP2 BP4 BP5 BP8 BP9 BP10
|
|
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
Que os estudantes sepan aplicar os coñecementos adquiridos e a sua capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco coñecidoss dentro dos contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con a sua área de estudio. |
|
BP1 BP2
|
|
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido |
|
BP4 BP5
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
|
|
CM3 CM4 CM5 CM6 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
- Concreción da relación procedemento administrativo-procedeimentos tributarios. O procedemento de aplicación dos tributos e a normativa do procedemento administrativo. |
- |
- Aspectos xerais de os procedementos de aplicación dos tributos. Información y asistencia a os obligados tributarios. Colaboración social na xestion tributaria. Tecnologías informáticas e telemáticas. |
- |
- Normas comunes nos procedementos tributarios. Fases: iniciación, desarrollo e terminación. Obligación de resolver: plazos y efectos. A proba. As notificacions. Denuncia pública. Potestades de comprobación e investigación. |
- |
- A liquidación do tributo. |
- |
- Procedementos de xestión: declaracións, autoliquidaciones, comunicación de datos. Procedemento de devolución, procedemento iniciado por declaración, procedemento de verificación de datos, procedemento de comprobación limitada. |
- |
-A inspección dos tributos: funcions, facultades. Documentación dass actuaciones inspectoras. O procedemento inspector: fases. |
- |
- O procedimiento de recaudación: a recaudación en período voluntario.A recaudación en período executivo. O procedemento de apremio. O embargo. |
- |
- Procedemento sancionador en materia tributaria. |
- |
- Revisión de actos tributarios: a revisión de oficio: actos nulos de pleno dereito e anulables, a revocación,a rectificación de errores e a devolución de ingresos indebidos. |
- |
- Revisión de actos tributarios a través do recurso. O recurso de reposición. A reclamación económico-administrativa. Especial referencia a a suspensión do acto impugnado. O procedemento abreviado ante órganos unipersonais. |
- |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A4 B1 B2 B4 B5 B9 B10 C3 C4 C5 C6 C7 |
12 |
24 |
36 |
Sesión maxistral |
A4 B1 B2 B4 B5 B8 C3 C4 C5 C6 C7 |
14 |
28 |
42 |
Proba obxectiva |
A4 B1 B2 B4 B5 C3 C4 C5 C6 |
2 |
0 |
2 |
Estudo de casos |
A4 B1 B2 B4 B5 C3 C4 C5 C6 C7 |
12 |
24 |
36 |
Aprendizaxe colaborativa |
A4 B1 B2 B4 B5 C3 C4 C5 C6 C7 |
0 |
28 |
28 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Técnica mediante hay que resolverse uhna situación problemática concreta, a partir dos coñocementos que se han traballado, que pode ter más de unha posible solución. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais, a introducción de algunhas preguntas dirixidas a os estudantes, co a finalidade de transmitir coñocementos e facilitar o aprendixaxe.
La clase magistral es también conocida como “conferencia”, “método expositivo” o “lección magistral”. Esta última modalidad se suele reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasiones especiales, con un contenido que supone una elaboración original y basada en el uso casi exclusivo de la palabra como vía de transmisión de la información a la audiencia. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar si as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito enfróntase ante a descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e o dos outros membros do grupo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
Proba obxectiva |
Estudo de casos |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
A4 B1 B2 B4 B5 C3 C4 C5 C6 C7 |
Realizar un traballo en grupo sobre as materias seguintes, que se propoñen,
ou sobre outra calquera que o alumno propoña, sempre que este relacionada cos impostos. En principio proponse os seguintes traballos :
a) A repartición da fiscalidade dun pais entre impostos directos e indirectos.
b) Importancia dos tributos cedidos ás CCAA
c) A fiscalidade do comercio electrónico.
d) A Unión Europea e a armonización fiscal
e) Estudo dalgún outro modelo tributario doutro pais de Europa e a súa comparación con España |
30 |
Proba obxectiva |
A4 B1 B2 B4 B5 C3 C4 C5 C6 |
Examen práctico. |
70 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
1) PROCEDIMIENTOS TRIBUTARIOS Centro Estudios Financieros 2016 2) MEMENTO FISCAL 2017 Autores. Varios Edit. Francis Lefebre 3) SISTEMA FISCAL ESPAÑOL Varios autores Edit. Justel Portal Derecho 2012 4) SISTEMA FISCAL ESPAÑOL TOMOS I Y II Autor. Eduardo Albi.- Editorial Ariel 5) PRACTICUM, PROCEDIMIENTOS TRIBUTARIOS 2016:DUO Autores Gerardo Arranz Sandino y otros Edit Lex Nova 2015 6) MANUAL DE PROCEDIMIENTOS TRIBUTARIOS Autor: Fernando Casana Merino Edit. S.A. Iustel Portal de Derecho 2015 7) RECLAMACIONES Y RECURSOS TRIBUTARIOS Autor;Clemente Checa Gonzalez Edit. Aranzadi |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|