Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Xestionar todas as cuestións relativas ao ámbito das relacións laborais. |
A14 |
Adquirir as habilidades necesarias para poñer en funcionamento un Servizo de Prevención Propio ou Alleo e xestionalo. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B7 |
Desenvolver os coñecementos, habilidades e aptitudes que permitan unha idónea dirección e xestión laboral. |
B8 |
Saber recoñecer os aspectos económicos da Seguridade Social e das Relacións Laborais. |
B9 |
Desenvolver a capacidade de organización, planificación e toma de decisións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
CM1
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
|
|
CM2
|
Desenvolver os coñecementos, habilidades e aptitudes que permitan unha axeitada dirección e xestión laboral. |
AP2
|
BP7 BP8
|
|
Desenvolver a capacidade de organización, planificación e toma de decisións. |
AP14
|
BP9
|
|
Xestionar programas informáticos de aplicación no ámbito das relacións laborais. |
|
|
CM8
|
Adquirir coñecementos dabondo para unha axeitada organización laboral nos cadros de persoal. |
AP2
|
BP8
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
CM1 CM2 CM3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
BP2 BP3 BP4
|
CM7 CM8
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
CM3
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
CM4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PARTE I. CONTABILIDADE
|
Principios básicos de Contabilidade
Plan Xeral de Contabilidade (PEMES)
Marco conceptual da Contabilidade
Desenvolvemento do marco conceptual |
PARTE II. ANÁLISE DE ESTADOS FINANCEIROS |
Contas anuais e a súa función na información sobre a xestión empresarial
Análise patrimonial
Análise financeira
Análise económica
Análise da conta de resultados
Rendibilidade do capital investido e do accionista |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
B2 B4 B7 B8 |
1 |
1.5 |
2.5 |
Estudo de casos |
A2 B3 C1 C3 C7 |
10 |
20 |
30 |
Prácticas a través de TIC |
A14 B9 C8 |
13 |
6.5 |
19.5 |
Proba de resposta múltiple |
A2 B2 B3 |
1 |
3 |
4 |
Presentación oral |
B9 C4 C2 |
5 |
10 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Sobre un tema de actualidade económica empresarial |
Estudo de casos |
Aplicación dos conceptos vistos a empresas reais |
Prácticas a través de TIC |
Manexo de ferramentas informáticas para a preparación dos casos e das exposicións |
Proba de resposta múltiple |
Test sobre coñecementos adquiridos |
Presentación oral |
Exposición en clase dos casos estudados |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Guiarase a cada un dos alumnos con relación ás actividades propostas.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá poñerse en contacto co profesor nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
A2 B2 B3 |
Imprescindible superala |
50 |
Prácticas a través de TIC |
A14 B9 C8 |
Para a realización e presentación do caso práctico de análise de estados financeiros, será imprescindible o uso de TIC: folla de cálculo, ferramentas de presentación, bases de datos, etc. |
20 |
Discusión dirixida |
B2 B4 B7 B8 |
Valorarase a participación |
10 |
Presentación oral |
B9 C4 C2 |
Pedirase aos estudantes que presenten no aula un caso práctico de análise de estados financeiros, que haberá de ser resolto previamente e traballando en grupo. Na valoración deste caso práctico terase en conta o rigor na resolución do mesmo, a presentación realizada no aula e a resposta ás preguntas formuladas por profesorado e estudantes |
20 |
|
Observacións avaliación |
Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia:
Agás para as datas aprobadas na Xunta de Facultade no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá poñerse en contacto co profesor da materia nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario. As probas terán o mesmo formato que para os alumnos con dedicación a tempo completo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
GONZALEZ PASCUAL, J. (2008). Análisis de la empresa a través de su información económico-financiera. Pirámide
AMAT SALAS, O. (2000). Análisis económico financiero. Gestión |
|
Bibliografía complementaria
|
GARCIA LORENZO, R. VELAR MARTIN, L. Y CAÑADAS SANCHEZ, A.F. (2009). Análisis de los estados contables en el nuevo PGC 2008. ESIC |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|