Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Utilizar a terminoloxía química, nomenclatura, convenios e unidades. |
A3 |
Coñecer as características dos diferentes estados da materia e as teorías empregadas para describilos. |
A4 |
Coñecer os tipos principais de reacción química e as súas principais características asociadas. |
A5 |
Comprender os principios da termodinámica e as súas aplicacións en Química. |
A6 |
Coñecer os elementos químicos e os seus compostos, as súas formas de obtención, estrutura, propiedades e reactividade. |
A7 |
Coñecer e aplicar as técnicas analíticas. |
A9 |
Coñecer os rasgos estruturais dos compostos químicos, incluíndo a estereoquímica, así como as principais técnicas de investigación estrutural. |
A10 |
Coñecer a cinética do cambio químico, incluíndo a catálise e os mecanismos de reacción. |
A11 |
Coñecer e deseñar operacións unitarias de Enxeñaría Química. |
A14 |
Demostrar o coñecemento e comprensión de conceptos, principios e teorías relacionadas coa Química. |
A15 |
Recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos. |
A16 |
Adquirir, avaliar e utilizar os datos e información bibliográfica e técnica relacionada coa Química. |
A21 |
Comprender os aspectos cualitativos e cuantitativos dos problemas químicos. |
A24 |
Explicar, de xeito comprensible, fenómenos e procesos relacionados coa Química. |
A25 |
Relacionar a Química con outras disciplinas e recoñecer e valorar os procesos químicos na vida diaria. |
A28 |
Adquirir, avaliar e utilizar os principios básicos da actividade industrial, xestión e organización do traballo. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer o que se considera Ciencia dos Materiais e o seu carácter interdisciplinar.
Adquirir nocións básicas sobre distintos criterios de clasificación de materiais.
|
A14 A25
|
B1 B2
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer as familias de materiais (metais, cerámicas, polímeros e materiais compostos).
Coñecer as súas propiedades físicas (mecánicas, eléctricas, magnéticas e ópticas) máis
importantes e ser capaz de relacionalas coa súa composición, estrutura e microestrutura.
Adquirir unha visión xeral dos métodos de preparación (síntese e procesado) dos
distintos tipos de materiais. |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A14 A15 A16 A21 A24 A25
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Desenvolver criterios fundamentais sobre selección e deseño de materiais como "sólidos útiles". |
A1 A14 A15 A16 A24 A25 A28
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introdución á Ciencia dos Materiáis |
• Ambito de estudio da ciencia dos materias
• Criterios de clasificación de materiais
• Criterios de selección de materiais
|
Grandes familias de materiais |
• Metais e aliaxes (aceiros, fundicións e aliaxes non férreas)
• Materiais cerámicos (arxilas, refractarios, abrasivos, cementos, vidros, cerámicas avanzadas)
• Polímeros (termoplásticos, termoestables, elastómeros)
• Materiais compostos
|
Microestructura dos materiais |
• Diagramas de fases temperatura-transformación (TT)
• Diagramas de fases temperatura-tempo-transformación (TTT)
|
Propiedades dos materiais |
• Propiedades mecánicas
• Propiedades eléctricas
- condutores electrónicos
- semicondutores (transistores, células fotovoltaicas)
- supercondutores
- illantes (dieléctricos, condensadores)
- condutores iónicos (baterías, pilas de combustible)
• Propiedades magnéticas
- dia- e para-magnetismo
- ferro-, ferri-, e antiferro-magnetismo
- principais aplicacións (motores, grabación magnética)
• Propiedades ópticas (láseres, celas solares, fibra óptica)
|
Síntese e procesado dos materiais |
Síntese e procesado dos materiais |
Exemplos de selección materiais |
Exemplos de selección materiais |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Mixed objective/subjective test |
|
4 |
0 |
4 |
|
Personalized attention |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Mixed objective/subjective test |
• Exame final, de carácter obrigatorio (a realizar nas convocatorias oficiais, de xuño, setembro e/ou decembro).
Neste exame avaliarase a comprensión da materia en conxunto, dado que o obxectivo fundamental é que o alumno teña unha visión global, sendo capaz de relacionar as estruturas e composicións dos distintos tipos de materiais coas súas propiedades e aplicacións. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Mixed objective/subjective test |
|
Description |
E moi recomendable a realización de titorías individuais ou en grupos reducidos ao longo do curso académico. Estas consisten en entrevistas persoais levadas a cabo cos alumnos, de CARACTER VOLUNTARIO por parte dos mesmos, e co obxecto de resolverlles dúbidas ou orientalos en calquera aspecto relativo á materia. Estas titorías poderán ser realizadas no horario de titorías do profesor, ou en calquer outro horario previamente acordado entre o profesor e o alumno. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
|
Véxase apartado "observacións avaliación". |
100 |
|
Assessment comments |
• No exame final avaliarase a comprensión da materia en conxunto, dado que o obxectivo fundamental é que o alumno teña unha visión global, sendo capaz de relacionar as estruturas e composicións dos distintos tipos de materiais coas súas propiedades e aplicacións.
|
Sources of information |
Basic
|
A.G. SHACKELFORD (1998). Introducción a la Ciencia de Materiales para Ingenieros. Madrid, Prentice Hall
A.G. SHACKELFORD (2005). Introducción a la Ciencia de Materiales para Ingenieros . Madrid, Prentice Hall
W.D. CALLISTER Jr (1995). Introducción a la Ciencia e Ingeniería de los Materiales . Barcelona, Reverté |
|
Complementary
|
W.F. SMITH (1998). Fundamentos de la Ciencia e Ingeniería de Materiales . Madrid, McGraw-Hill
J.C. ANDERSON (1990). Materials Science. Londres, Chapman&Hall
L.E. SMART, E.A. MOORE (1995). Química del Estado Sólido. Wilmington, Addison-Wesley Iberoamericana
L.E. SMART, E.A. MOORE (2005). Solid State Chemistry. Boca Raton, Taylor&Francis
A.R. WEST (1999). Solid State Chemistry. Chichester, JohnWiley&Sons
A.R. WEST (1992). Solid State Chemistry and its Applications. Chichester, John Wiley&Sons |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Química Inorgánica Avanzada/610311402 | Experimentación en Química Inorgánica/610311406 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Aínda que se trata dunha materia cuadrimestral, ten unha ELEVADA CARGA (6 CRÉDITOS ECTS). Ademais é unha materia onde os coñecementos de cada unidade son á base para a correcta comprensión dos da unidade seguinte. Por isto, recoméndase moi encarecidamente a súa preparación progresiva. |
|