Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A1 |
Utilizar la terminología química, nomenclatura, convenios y unidades. |
A7 |
Conocer y aplicar las técnicas analíticas. |
A11 |
Conocer y diseñar operaciones unitarias de Ingeniería Química. |
A13 |
Comprender la Química de los principales procesos biológicos. |
A14 |
Demostrar el conocimiento y comprensión de conceptos, principios y teorías relacionadas con la Química. |
A16 |
Adquirir, evaluar y utilizar los datos e información bibliográfica y técnica relacionada con la Química. |
A20 |
Interpretar los datos procedentes de observaciones y medidas en el laboratorio. |
A21 |
Comprender los aspectos cualitativos y cuantitativos de los problemas químicos. |
A22 |
Planificar, diseñar y desarrollar proyectos y experimentos. |
A24 |
Explicar de manera comprensible, fenómenos y procesos relacionados con la Química. |
A25 |
Relacionar la Química con otras disciplinas y reconocer y valorar los procesos químicos en la vida diaria. |
A27 |
Impartir docencia en química y materias afines en los distintos niveles educativos. |
B2 |
Resolver un problema de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B6 |
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
B7 |
Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Coñecer a problemática da contaminación da auga, as actuacións en prvención e as tecnoloxías dispoñibles para a súa depuración. |
A7 A11 A13 A22 A24 A25
|
B3
|
C1 C6
|
Resolver problemas relacionados cos distintos procesos de tratamento da auga. |
A11 A13 A24 A27
|
B2 B3
|
C6
|
Coñecer os parámetros de caracterización da auga e a súa determinación no laboratorio. |
A1 A7 A20
|
B2
|
C1 C6
|
Interpretar datos e resultados obtidos de medidas de laboratorio. |
A1 A14 A16 A20 A21 A24
|
B2 B3
|
C6
|
Manexar a bibliografía para a busca de información científico-técnica. |
A13 A14 A16
|
B6 B7
|
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Introdución |
- Augas residuais: orixen, volumes e características
- Efectos ambientais do vertido de augas residuais
- Lexislación.
- Alternativas e clasificación dos métodos de tratamento
|
Tema 2. Prevención da contaminación. Tecnoloxías limpas. |
- Prevención na orixe e minimización
- Minimización de augas residuais na industria. Exemplos
- saneamento ecolóxico: ECOSAN
- Medidas e opcións de reforma do modelo convencional de saneamento |
Tema 3. Tratamentos físicos |
- Tratamentos preliminares: Desbaste. Reixas, Tamices, Desareadores, Teoría da sedimentación de partículas discretas, Dimensionamento dun desareador, Rendemento, Desengraxado
- Sedimentación: Sedimentadores: clasificación. Sedimentación clase II. Tanques de sedimentación primaria. Sedimentación clase III: sedimentación zonal ou retardada. Sedimentación clase IV: zona de compresión. Sedimentación acelerada. Sedimentadores secundarios. Dimensionado dos tanques de sedimentación secundaria.
- Flotación. |
Tema 4. Procesos químicos de tratamento |
- Coagulación e floculación: Dinámica de partículas coloidais. Estabilidade. Forzas de atracción e repulsión entre partículas coloidais cargadas. Efecto da concentración iónica da solución. Punto isoeléctrico. Efecto do pH. Desestabilización de coloides. Coagulación.
- Oxidación e redución química: Oxidación completa e oxidación parcial. Oxidación e substitución. Oxidación con osíxeno. Oxidación con ozono. Oxidacións con permanganato e con compostos de cloro (Cl2 e ClO2).
- Outros procesos químicos. |
Tema 5. Bases cinéticas e microbiolóxicas dos procesos biolóxicos |
- Introdución aos procesos biolóxicos
- Parámetros cinéticos no proceso aerobio
- Parámetros cinéticos no proceso anaeróbio
- Parámetros cinéticos na eliminación biolóxica de nutrientes |
Tema 6. Tecnoloxías do tratamento aerobio |
- Proceso de lodos activos. Balance e deseño
- Aireación. Transferencia de osíxeno. Equipos de aireación
- Aireación prolongada. Balace e deseño
- Lagoas aireadas. Balance e deseño
- Filtros percoladores. Balance e deseño |
Tema 7. Tecnoloxías do tratamento anaerobio |
- Sistemas de biomasa suspendida
- Sistemas de biomasa adherida.
- Sistemas híbridos. |
Tema 8. Eliminación de nutrientes (N e P) |
- Introdución. Ciclo do N.
- Balances e deseño dunha planta de nitrificación combinada
- Desnitrificación.
- Eliminación de P por precipitación.
- Eliminación biolóxica de fósforo.
- Procesos de eliminación de N e P. Clasificación e esquemas dos procesos máis utilizados, AO, AAO, Bardenpho, Phostrip, SBR. |
Tema 9. Tratamentos naturais e de baixo custo |
- Fosa séptica e Tanque Imhoff.
- Tratamento en dixestores anaerobios
- Depuración en humidais construídos
- Sistemas de depuración dixestor-humidal
- Algúns exemplos de instalacións e prestacións
- Parámetros de deseño e dimensionamento |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Prueba mixta |
A1 A7 A11 A13 A14 A16 A20 A21 A22 A24 A25 A27 B2 B3 B6 B7 C1 C6 |
4 |
246 |
250 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Prueba mixta |
Probas escrita: exame presencial. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Prueba mixta |
|
Descripción |
Haberá atención personalizada, por correo-e ou en tutorías presenciais. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Prueba mixta |
A1 A7 A11 A13 A14 A16 A20 A21 A22 A24 A25 A27 B2 B3 B6 B7 C1 C6 |
Avaliarase o coñecemento da materia a través da realización dun exame presencial. |
100 |
|
Observaciones evaluación |
O aprobado requerirá unha nota media mínima de 5 (sobre 10) na proba escrita.
|
Fuentes de información |
Básica
|
|
Metcalf & Eddy. Tratamiento, evacuación y reutilización de aguas residuales. Labor. Barcelona (1995).
Henze, M., Harremoes, P., Jansens, J. & Arvin, E. Wastewater treatment. Springer-Verlag, New York (1995).
Weber, W.J. Control de la calidad del agua. Procesos fisicoquímicos. Ed. Reverté. Barcelona (1979).
APHA, Standard Methods for the Examination of Water and Wastewater. 20th ed., Washington DC, USA (1998).
VV.AA. Auga e sustentabilidade.Adega Cadernos nº 11. Santiago de Compostela (2003).
Lens, P; Zeeman, G. e Lettinga, G. (Ed.). Decentralised sanitation and reuse; concepts, systems and implementation. IAW Plublishing, London (2001).
Ramalho, R. S. Tratamiento de aguas residuales. Ed. Reverté. Barcelona (1991).
Proyecto Depuranat. Gestion sostenible del agua residual en entornos rurales. Ed. Netbiblo (ISBN978-84-9745-383-7), A Coruña (2008).
C.P. Leslie Grady, Jr.; Glen T. Daigger; Nancy G. Love and Carlos D. M. Filipe. Biological Wastewater Treatment. Third Edition IWA Publishing, CRC Press Taylor and Francis Group. (2012)
|
Complementária
|
(). . www.agua-dulce.org
(). . www.ecodes.org
(). . www.unizar.es/fnca
(). . www.depuranat.itccanarias.org
(). . www.gtz.de/en/themen/umwelt-infrastruktur/wasser/9399.htm
Cuesta e Neira (Ed.) (2009). Auga e sustentabilidade. Enfoques para unha nova política de augas . (Lugo: Vicerreitoría de Cultura da Universidade de Santiago). |
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
Otros comentarios |
É importante ter coñecementos de ferramentas informáticas tales como as follas de cálculo, procesadores de texto, etc. |
|