Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A7 |
Coñecer e aplicar as técnicas analíticas. |
A11 |
Coñecer e deseñar operacións unitarias de Enxeñaría Química. |
A12 |
Relacionar as propiedades macroscópicas coas de átomos e moléculas. |
A13 |
Comprender a Química dos principais procesos biolóxicos. |
A16 |
Adquirir, avaliar e utilizar os datos e información bibliográfica e técnica relacionada coa Química. |
A17 |
Traballar no laboratorio Químico con seguridade (manexo de materiais e eliminación de residuos). |
A18 |
Valorar os riscos no uso de sustancias químicas e procedementos de laboratorio. |
A20 |
Interpretar os datos procedentes de observacións e medidas no laboratorio. |
A23 |
Desenvolver unha actitude crítica de perfeccionamento na labor experimental. |
A24 |
Explicar, de xeito comprensible, fenómenos e procesos relacionados coa Química. |
A25 |
Relacionar a Química con outras disciplinas e recoñecer e valorar os procesos químicos na vida diaria. |
A27 |
Impartir docencia en química e materias afíns nos distintos niveis educativos. |
A28 |
Adquirir, avaliar e utilizar os principios básicos da actividade industrial, xestión e organización do traballo. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Coñecer as distintas tipoloxías de resíduos e as súas características |
A7 A12 A13 A17 A18 A20 A27
|
B3 B6
|
C1 C4 C7
|
Coñecer e valorar os aspectos básicos das técnicas e procesos para o manexo e tratamento de residuos. |
A11 A13 A23 A25 A27
|
B6
|
C5 C7
|
Avaliar a situación actual da xestión dos resíduos na comunidade ou nun ámbito territorial determinado. Valorar planos, propostas e proxectos relativos ao eido da xestión de resíduos
|
A16 A27 A28
|
B3
|
C3 C4 C6
|
Desenvolver actividades profisionais relacionadas coa xestión de residuos na administración, no ensino ou na empresa privada.
|
A24 A25 A27
|
B2 B3 B4 B6 B7
|
C4 C5 C6 C7 C8
|
Elaborar esquemas, cadros e resumos |
|
B1 B2 B3
|
|
Desenvolver a capacidade de traballar en grupo |
|
B5 B7
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. OS RESIDUOS |
1.1. Definición. Tipos e características. Inventarios.
1.2. Impacto ambiental dos residuos e da súa xestión.
1.3. Alternativas de tratamento. Evolución. Aspectos económicos
1.4. Lexislación e Planos de xestión.
|
2. PREVENCIÓN
|
2.1. Razóns para a prevención. Introdución á minimización de residuos e emisións.
2.2. Planificación da minimización de residuos e emisións nas actividades produtivas e nos servizos.
2.3. Redución en orixe e reutilización de residuos sólidos urbanos.
|
3. CLASIFICACIÓN E RECOLLIDA SELECTIVA DE RESÍDUOS |
3.1. Recollida selectiva de residuos sólidos urbanos.
3.2. Lexislación e planificación da recollida selectiva de envases e residuos de envases.
3.3. Recollida de residuos perigosos e especiais.
|
4. RECICLAXE DE FRACCIÓNS DE RESÍDUOS |
4.1. Clasificación de RSU en destino. Calidade e comercialización.
4.2. Balances ambientais da reciclaxe e da compostaxe.
|
5. EDUCACIÓN AMBIENTAL NA XESTIÓN DOS RESIDUOS |
5.1. Estratexias de educación ambiental. Programa de educación ambiental para a xestión de residuos sólidos urbanos.
|
6. TECNOLOXIAS DE TRATAMENTO.
I: A compostaxe de residuos.
|
6.1. O proceso de compostaxe. Parámetros de control
6.2. Tecnoloxías de compostaxe
|
7. TECNOLOXIAS DE TRATAMENTO.
II: Biometanización |
7.1. Dixestión anaerobia
7.2. A tecnoloxía anaerobia para o tratamento da fracción orgánica dos residuos sólidos urbanos
|
8. TECNOLOXIAS DE TRATAMENTO.
III: Tratamentos térmicos |
8.1. Procesos Térmicos. Datos enerxéticos dos residuos. Incineración de RSU
8.2. Avaliación e control da contaminación de incineradoras.
|
9. TECNOLOXIAS DE TRATAMENTO.
IV: Tratamentos fisicoquímicos |
9.1. Residuos perigosos. Procedemento de xestión no CTRIG
9.2. Métodos de tratamento fisicoquímico. Exemplos
|
10. XESTIÓN E TRATAMENTO DE RESIDUOS ESPECIAIS |
10.1. Residuos agrogandeiros. Residuos sanitarios.
10.2. Residuos da construción e derrubo (RCD). Lodos de depuración.
10.3. Pneumáticos usados. Aceites de locomoción e outros. |
11. VERTIDO CONTROLADO DE RESIDUOS |
11.1. Tipos e normativa sobre vertedoiros. Deseño, operación e control de vertedoiros.
11.2. Exemplos: Vertedoiro de RSU de Compostela; Vertedoiro de RP de As Somozas. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
|
24 |
36 |
60 |
Prácticas de laboratorio |
|
6 |
12 |
18 |
Proba obxectiva |
|
3 |
0 |
3 |
Seminario |
|
9 |
27 |
36 |
Saídas de campo |
|
3.5 |
5.25 |
8.75 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor exporá oralmente e axudándose de medios audiovisuais os contidos básicos da materia. Realizará preguntas e outras observacións para dirixir a atención do alumno sobre os aspectos claves. Facilitará ao alumno os esquemas, gráficos, táboas e resumo que considere oportuno. |
Prácticas de laboratorio |
Experimentación de procesos, e métodos de seguimento dos mesmos e caracterización de residuos, seguida da obtención de resultados experimentais, a súa análise e valoración, e a obtención de conclusións. Contarán con un guión previo e elaborarán unha memoria do traballo. Implicará a consulta de fontes bibliográficas específicas. |
Proba obxectiva |
Consiste nun exame con posibilidade de dous tipos de perguntas, preguntas tipo subtema e preguntas breves, que versarán sobre os contidos traballados na materia. |
Seminario |
Formulación de problemas teóricos ou practicos e achega de documentación para a súa análise, estudo-debate e conclusións no grupo. |
Saídas de campo |
Realizarase unha visita a unha instalación de tratamento de residuos, na que o/a alumno/a deberá recoller información directa, completala con información adicional (independente ou de diversas fontes), analizala criticamente e sacar conclusións. Elaborarán unha memoria do traballo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Saídas de campo |
Prácticas de laboratorio |
Seminario |
|
Descrición |
Haberá atención personalizada, por correo-e ou en tutorías presenciais (individuais ou en pequeno grupo), sobre calquera aspecto da materia e do traballo do/a alumno/a. A atención ao/á alumno/a en relación coas prácticas de laboratorio terá lugar directamente durante a súa realización. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Saídas de campo |
|
Realización das saídas de campo (visitas a plantas de tratamento) e elaboración dunha memoria conforme ós aspectos formais básicos. |
5 |
Sesión maxistral |
|
Avaliación continuada da participación do/a alumno/a nas mesmas. Volorarase a asistencia ás clase e a participación do/a alumno/a. |
20 |
Prácticas de laboratorio |
|
A asistencia ás prácticas e a elaboración dunha memoria conforme valorarase neste apartado. |
10 |
Proba obxectiva |
|
Valoración da resposta a cada unha das preguntas na escala de 0 a 10, en relación cos contidos tratados na materia. O profesor indicará o peso relativo de cada unha das preguntas. |
50 |
Seminario |
|
Avaliación continuada da participación do/a alumno/a e dos resultados acadados do seu traballo (exercicios, revisión de temas e lecturas). |
15 |
|
Observacións avaliación |
As memorias de laboratorio e traballos e/ou exercicios de seminario deberán ser entregadas nun prazo máximo que especificará o profesorado con antelacion suficiente.
A cualificación de "non presentado " darase a quen participara en menos do 20% do conxunto das actividades programadas.
Tanto a asistencia ás saídas de campo e ás prácticas de laboratorio como a superación das mesmas (por medio das memorias correspondentes) é condición necesaria para supera-la materia en tódolos casos.
Nas convocatorias extraordinarias computará en exclusiva a correspondente proba obxectiva.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
G. Tchobanoglous, H. Theisen and S.Vigil (1994). GESTIÓN INTEGRAL DE RESIDUOS SÓLIDOS. Madrid. McGraw-Hill
Institut Cerdá (1994). MANUAL DE MINIMIZACIÓN DE RESIDUOS Y EMISIONES INDUSTRIALES. Barcelona
DOG e BOE (Varios). Normativa sobre Residuos. -
X.E. Castells (2000). RECICLAJE DE RESÍDUOS INDUSTRIALES. Madrid. Díaz de Santos |
|
Bibliografía complementaria
|
Moreno Casco, J. / Moral Herrero, R. (2008). COMPOSTAJE . Madrid. Mundi Pres.
Alfonso del Val (1991). EL LIBRO DEL RECICLAJE: MANUAL PARA LA RECUPERACIÓN Y APROVECHAMIENTO DE LAS BASURAS . Ed. Integral
(). http://www.envirowise.gov.uk/; www.sogama.es;.
(). http://www.xunta.es/conselle/cma/; http://www.xunta.es/conselle/cma/; http://www.adega.info; http://reports.eea.europa.eu; http://www.epa.gov/epaoswer/non-hw/reduce/;.
Varios Autores (1994). OS RESIDUOS NA GALIZA. Baía Edicións, A Coruña
Xunta de Galicia (2010). PXRUG- Plan de Xestión de Residuos Urbanos de Galicia 2010-2020. Santiago de Compostela |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|