Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Capacidade de utilizar técnicas e instrumentos habituais na investigación biolóxica celular e molecular: que sexan capaces de manexar as técnicas e protocolos así como comprender as potenciais das mesmas, os seus usos e aplicacións |
A2 |
Capacidade de traballar de xeito seguro nos laboratorios coñecendo os manuais de operacións e as accións ante incidentes de risco |
A3 |
Capacidade de utilizar ferramentas Bioinformáticas a nivel de usuario |
A4 |
Capacidade para aplicar as técnicas moleculares ao estudio da célula vexetal e a súa fisioloxía, a súa resposta a estímulos externos e as súas aplicacións biotecnolóxicas |
A5 |
Capacidade de comprender o papel dos microorganismos como axentes patóxenos e como ferramentas biotecnolóxica |
A8 |
Capacidade de ter unha visión integrada dos coñecementos previamente adquiridos en relación coa Bioloxía Molecular, Celular e Xenética, cunha formulación interdisciplinar e un grao de experimentalidad moi elevado |
A9 |
Capacidade de comprender a estrutura, e función das proteínas a nivel individual e da proteómica, así como das técnicas necesarias para analizaras e estudar as súas interaccións con outras biomoléculas |
A10 |
Capacidade de modificar xenes, proteínas e cromosomas con aplicacións biotecnolóxicas |
A12 |
Capacidade para comprender, detectar e analizar a variación xenética, coñecer os procesos de genotoxicidad e as metodoloxías para a súa avaliación, así como realizar estudos de diagnóstico e risco xenético |
A13 |
Capacidade para integrarse profesionalmente en servizos do sector sanitario, farmacéutico, veterinario, produción animal, biotecnoloxía ou industrias do sector da alimentación |
B1 |
Capacidade de análise e síntese de problemas biolóxicos en relación coa Bioloxía Molecular, Celular e Xenética |
B2 |
Capacidade de toma de decisións para a resolución de problemas: que sexan capaces de aplicar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos na formulación de problemas biolóxicos e a busca de solucións |
B3 |
Capacidade de xestión da información: reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes razoados sobre cuestións científicas e biotecnolóxicas |
B4 |
Capacidade de organización e planificación do traballo: que sexan capaces de xestionar a utilización do tempo así como os recursos dispoñibles e organizar o traballo no laboratorio |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Manexar os aparatos necesarios para as técnicas celulares e moleculares |
AI1 AI2
|
|
|
Coñecer os protocolos de uso das diferentes técnicas |
AI1 AI2
|
|
|
Coñecer as aplicacións das distintas técnicas |
AI1 AI4 AI5 AI13
|
BI2
|
CM6
|
Plantexarse as formas de solucionar problemas metodolóxicos asociados a realización das técnicas |
|
BI1
|
|
Establecer relacións de uso entre as distintas técnicas e a sua posible combinación para a resolución de problemas |
|
BI1
|
|
Interpretar os datos procedentes das observacións e medidas no laboratorio |
|
BI3
|
|
Planificar, deseñar e desenrolar experimentos en relación coas técnicas aprendidas |
|
BI2 BI4
|
|
Manter unha actitude crítica de perfeccionamento da labor experimental |
|
|
CM6
|
Relacionar as propiedades químicas e estructurais das biomoléculas cás técnicas de laboratorio que sexan mais axeitadas para o seu illamento, purificación e caracterización |
AI1 AI9
|
BI1 BI2
|
|
Coñecer en profundidade as posibilidades e características da PCR e a PCR en tempo real |
AI2
|
BI3 BI4
|
|
Comprender e manexar as técnicas de DNA recombinante que poden utilizarse para o analise e manipulación das biomoléculas |
AI1 AI2 AI8 AI10
|
BI2
|
|
Utilizar métodos e técnicas para detectar e analizar a variación xenética |
AI1 AI3 AI12
|
BI3
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Purificación de biomoléculas |
Principios das técnicas de centrifugación e instrumentación. Centrifugación analítica e preparativa
Técnicas cromatográficas: principios e criterios de selección.
Fundamentos da electroforese. Tipos de electroforese
Isoelectroenfoque. Electroforese capilar. |
PCR |
Conceptos avanzados de PCR
Diferencias entre PCR e PCR en tempo real
Métodos de detección de amplicóns
Deseño de ensaios e analise de resultados |
Tecnoloxía dos marcadores moleculares |
Concepto e tipos de polimorfismos
Marcadores proteicos
Marcadores de DNA baseados na hibridación de ácidos nucleicos
Técnicas de PCR que xeneran patrón multi-locus
Marcadores de DNA baseados en PCR mono-locus
Polimorfismos dun so nucleotido |
DNA Recombinante |
Enzimas e protocolos utilizados nas técnicas de DNA recombinante
Xenotecas xenómicas
Xenotecas de expresión
Analise de xenotecas
Técnicas de transferencia e Blotting
Secuenciación
Técnicas de mutaxénese dirixida
Silenciamento
Usos e aplicación de organismos transxénicos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A4 A5 A10 A13 |
14 |
14 |
28 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A3 A12 B4 |
24 |
48 |
72 |
Traballos tutelados |
A1 A3 A8 A9 B1 B3 B2 |
0 |
42 |
42 |
Proba mixta |
A1 A3 A9 A12 B1 B2 C6 |
2 |
4 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Impartidas polo profesor ou/e exposición de traballos do alumno |
Prácticas de laboratorio |
Clases prácticas no laboratorio, resolución de problemas e casos prácticos |
Traballos tutelados |
Traballo Titorizado relacionado coas técnicas realizadas no laboratorio de prácticas. Realizaránse de maneira individual baixo a orientación do profesor.
|
Proba mixta |
Exámenes con cuestións sobre os contidos teóricos e prácticos |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Realizaranse Tutorías personalizadas centradas na orientación para a realización dun traballo tutelado, resolución de dudas e aclaracións.
O horario de TITORÍAS especificaráse o inicio do curso. Os alumnos tamen poderán solicitar cita e resolver dudas concretas, por correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A3 A8 A9 B1 B3 B2 |
Elaboración e redacción dun traballo tutelado. |
30 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A3 A12 B4 |
Nas diferentes sesións de prácticas, os alumnos resolverán situacións e problemas e/ou resolución de cuestionarios, que formarán parte da evaluación continua da asignatura. |
20 |
Proba mixta |
A1 A3 A9 A12 B1 B2 C6 |
Consistirá nun exámen con cuestions nas que o alumno terá que aplicar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos na asignatura. |
50 |
|
Observacións avaliación |
.-Os criterios de avaliación indicados aplicaranse ás dúas modalidades de matrícula (presencial e semipresencial).
.-A asistencia ás prácticas é condición necesaria para ser avaliado.
.-En caso de non superar a materia no exame da primeira oportunidade da convocatoria (Xaneiro), as cualificacións obtidas nos traballos tutelados e prácticas conservaranse para a segunda oportunidade (Xullo), e nas actas aparecerá a calificación de 4.
.-As matrículas de honra outorgaranse preferentemente entre os alumnos presentados na avaliación correspondente á primeira oportunidade da convocatoria, según a normativa de Cualificacións e Actas nos Graos e Másteres.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
M. L. Marina, A. Ríos, M. Valcárcel (2005). Analysis and detection by capillary electrophoresis . Amsterdam : Elsevier
Westermeier, Reiner. (2005). Electrophoresis in practice : a guide to methods and applications of DNA and protein separations. Weinheim : Wiley-VCH
Weiner MP, Gabriel SB, Stephens JC, (2007). Genetic variation: a laboratory manual. Cold Spring harbor Laboratory Press, New York.
Brown TA (2008). Genomes (3º ed). . Médica Panamericana, Buenos Aires.
Morteza G. Khaledi (1998). High-performance capillary electrophoresis theory, techniques, and applications . New York : John Wiley & Sons,
Nuez F, Carrillo JM, (2000). Los marcadores genéticos en la mejora vegetal.. Universidad Politécnica de Valencia.
Avise CJ (2004). Molecular markers, natural history, and evolution (2ª ed.). . Sinauer Associates, Sunderland, MA.
Keith Wilson and John Walker (1995). Principles and Techniques of Practical Biochemistry. Cambridge, University Press
Dorak, T. (2007). Real-Time PCR. Routledge Taylor and Francis.
Mackay, I. M. (2007). Real-time PCR in microbiology : from diagnosis to characterisation. Norfolk: Caister Academic Press.
Edwards, K., Logan J. & Saunders, N. (2004). Real-time PCR: an essential guide.. Horizon bioscience.
Logan J, Edawards K, Saunders N. (2009). Real-Time PCR: Current Technology and applications.. Caister Academic Press |
|
Bibliografía complementaria
|
|
Además se proporcionarán artículos científicos de revisión sobre los temas tratados en la asignatura en la plataforma virtual Moodle |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|