Competencias do título |
Código
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Competencias / Resultados do título
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A8 |
Coñecer as bases do deseño e funcionamento dun bioreactor. |
A9 |
Saber deseñar e executar un protocolo completo de purificación dunha molécula, orgánulo ou fracción celular. |
A10 |
Saber realizar o deseño, planificación, avaliación e optimización de sistemas de produción biotecnolóxica. |
A11 |
Deseñar e xestionar proxectos de base biotecnolóxica. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese (localización de problemas e identificación das causas e a súa tipoloxía). |
B2 |
Capacidade de organización e planificación de todos os recursos (humanos, materiais, información e infraestruturas). |
B3 |
Capacidade de xestión da información (con apoio de tecnoloxías da información e as comunicacións). |
B4 |
Capacidade de planificación e elaboración de estudos técnicos en biotecnoloxía microbiana, vexetal e animal. |
B5 |
Capacidade de identificar problemas, buscar solucións e aplicalas nun contexto biotecnolóxico profesional ou de investigación. |
B6 |
Capacidade de comunicación oral e escrita dos plans e decisións tomadas. |
B7 |
Capacidade para formular xuízos sobre a problemática ética e social, actual e futura, que propón a Biotecnoloxía. |
B9 |
Capacidade de Traballo en equipo multidepartamental dentro da empresa. |
B10 |
Capacidade de Traballo nun contexto de sostibilidade, caracterizado por: sensibilidade polo medio ambiente e polos diferentes organismos que o integran así como concienciación polo desenvolvemento sostible. |
B11 |
Racionamento crítico e respecto profundo pola ética e a integridade intelectual. |
B12 |
Adaptación a novas situacións legais, ou novidades tecnolóxicas así como a excepcionalidades asociadas a situacións de urxencia. |
B13 |
Aprendizaxe autónoma. |
B14 |
Liderazgo e capacidade de coordinación. |
B15 |
Sensibilización cara á calidade, o respecto medioambiental e o consumo responsable de recursos e a recuperación de residuos. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Deducir las bases del diseño y funcionamiento de un biorreactor utilizando balances de materia y energía en régimen estacionario y no estacionario |
AM8
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BM1 BM13
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Diseñar y ejecutar un protocolo completo de purificación de productos de interés biotecnológico |
AM9
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BM2 BM4 BM5 BM6 BM7 BM9 BM10 BM11 BM12 BM14 BM15
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Diseñar, planificar, optimizar y evaluar sistemas de producción biotecnológicos |
AM10
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BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM9 BM10 BM11 BM12 BM13 BM14 BM15
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Analizar y diseñar procesos biotecnológicos y operaciones asociadas |
AM11
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BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM9 BM10 BM11 BM12 BM13 BM14 BM15
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
MICROBIOLOGÍA |
Introducción a la microbiología. Bacterias. Levaduras. Hongos. Extremófilos . |
BIOTRANSFORMACIONES |
Tecnología microbiana. Biotransformación a nivel industrial. Caso práctico. |
BIOCATÁLISIS |
Tecnología enzimática. Biocatálisis en medios no convencionales. Catálisis avanzada |
BIORREACTORES |
Biorreactores ideales. Biorreactores reales de aplicación industrial. Biorreactores reales de aplicación medioambiental |
ESTERILIZACIÓN |
Esterilización por calor. Esterilización por filtración
Esterilización por radiación. |
SEPARACIÓN Y PURIFICACIÓN PRODUCTO |
Equipos. Disrupción celular, Separación de restos celulares: Filtración,
Floculación, Sedimentación y Centrifugación. Separación primaria el concentración: Extracción y Adsorción. Operaciones de purificación del producto: Precipitación, Cromatografía. Operaciones de membrana, Cristalización y Desecación |
CASO PRÁCTICO |
Diseño de un bioproceso a nivel industrial |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba de resposta breve |
A8 B1 B5 B13 |
2 |
13.5 |
15.5 |
Sesión maxistral |
A8 B1 B5 B13 |
32 |
32 |
64 |
Prácticas de laboratorio |
B2 B5 B6 B9 B13 B14 B15 |
3 |
0 |
3 |
Saídas de campo |
B1 B2 |
3 |
4.5 |
7.5 |
Traballos tutelados |
A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 |
2 |
38 |
40 |
Traballos tutelados |
A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B6 |
0 |
8 |
8 |
Portafolios do alumno |
A9 A10 |
0 |
11 |
11 |
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Atención personalizada |
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1 |
0 |
1 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba de resposta breve |
Prueba objetiva dirigida a provocar el recuerdo de una aprendizaje presentada. Se presenta un enunciado en forma de pregunta para responder con una frase específica, palabra, cifra o símbolo. |
Sesión maxistral |
Exposición por parte do profesor dos contidos sobre a materia obxecto de estudo, bases teóricas e/ou directrices dun traballo, exercicio ou proxecto a desenvolver polo estudante |
Prácticas de laboratorio |
Actividades de aplicación dos coñecementos a situacións concretas e de adquisición de habilidades básicas e procedimentais relacionadas coa materia obxecto de estudo. Desenvólvense en espazos especiais con equipamento especializado (laboratorios científico-técnicos, de idiomas, etc). |
Saídas de campo |
Realización de visitas de formación en empresas, institucións… del sector. A presenza do/a docente é necesaria durante a execución da actividade |
Traballos tutelados |
Realización de actividades que permiten a cooperación de varias materias e enfrontan aos alumnos, traballando en equipo, a problemas abertos. Permiten adestrar, entre outras, as capacidades de aprendizaxe en cooperación, de liderado, de organización, de comunicación e de fortalecemento das relacións persoais. |
Traballos tutelados |
Se realizarán seminarios con los diferentes grupos en los que se darán las directrices para la realización del trabajo tutelado |
Portafolios do alumno |
Memoria donde se recogerán los protocolos, procedimientos y resultados obtenidos durante la ejecución de las prácticas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Traballos tutelados |
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
Proba de resposta breve |
Portafolios do alumno |
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Descrición |
Realizaranse seminarios cos diferentes grupos nos que se darán as directrices para a realización do traballo
Para o alumnado con recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, o profesor adoptará as medidas que considere oportunas para non perxudicar a súa calificación. |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias / Resultados |
Descrición
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Cualificación
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Prácticas de laboratorio |
B2 B5 B6 B9 B13 B14 B15 |
Se evaluará la asistencia y el aprobechamiento mediante
informes/memoria de prácticas |
20 |
Traballos tutelados |
A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 |
Se realizará una memoria y la defensa oral del trabajo. Ambos
items serán evaluados |
30 |
Proba de resposta breve |
A8 B1 B5 B13 |
Prova na que se avaliará os coñecementos adquiridos |
50 |
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Observacións avaliación |
Al igual que el resto de las materias del Máster, la evaluación se realizará de manera continua durante las semanas asignadas a la docencia presencial. Tendrán prioridad para obtener MH aquellos alumnos que se evalúen en la primera oportunidad. Avaliación global. Os alumnos con dedicación a tempo
parcial ou con exención de asitencia poderán optar por ser avaliados
nesta modalidade se non reúnen as condicións para avaliación continua. Las pruebas de respuesta corta se celebrarán en la 1ª oportunidad el 13-nov-2018 (15-16 h) y el 26-jun-2019 (16-17 h) en la 2ª.
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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G. Antranikian, Extremophiles, , Publisher Springer
Dilip K. Arora et al, Handbook of fungalbiotechnology , 2004, Marcel Dekker
Graeme M. Walker, Yeast physiology andbiotechnology, 1998, John Wiley Sons
H.J. Rehm et al, Biotechnology a multi-volumecomprehensive treatise , 1991, VCH
W. Aehle, Enzymes in industry: production and applications, 2004, Wiley VCH
A. Wiseman, Handbook of enzyme biotechnology,1995, Halsted Press
B. Atkinson et al, Biochemical Engineeringand Biotechnology Handbook, 1991, The McMillan Press
F. Gòdia et al, Ingeniería Bioquímica, 1998,Síntesis
H.W Blanch et al, Biochemical Engineering,1997, Marcel Dekker
J. E. Bu'Lock et al, Biotecnología Básica,1991, Acribia
A. Illanes , Enzyme Biocatalysis. Principles and Applications, 2008, Springer
Kori Horikoshi. Extremophiles Handbook. 2011. Springer |
Bibliografía complementaria
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
Procesos e Produtos biotecnolóxicos/610475106 |
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Observacións |
Es aconsejable que los alumnos tengan conocimiento de inglés a nivel de compresión de textos, ya que parte de las fuentes de información que consultarán están publicadas en esta lengua.
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