Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento das realidades interdisciplinares da Química e do Medio Ambiente, dos temas punteiros nestas disciplinas e das perspectivas de futuro. |
A2 |
Deseño de novas especies químicas e materiais con propiedades determinadas. |
A3 |
Capacitar ao alumno para o desenvolvemento dun traballo de investigación nun campo da Química ou do Medio Ambiente, incluíndo os procesos de caracterización de materiais, o estudo das súas propiedades fisicoquímicas e biolóxicas e dos procesos que poden sufrir no medio natural. |
A4 |
Coñecer en profundidade as características e fundamentos de diversos modelos químicos para o estudo de sistemas orgánicos, inorgánicos e biolóxicos, incluídos os materiais con proxección tecnológica. |
A8 |
Coñecer os fundamentos das interaccións intermoleculares e as súas aplicacións no campo da catálise supramolecular,recoñecemento molecular e biocatálise. |
A20 |
Coñecemento dos principais tipos de produtos naturais: enzimas, receptores moleculares, etc. Entender a súa participación en procesos de catálise e autoensamblaxe. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B7 |
Ser capaz de planificar adecuadamente desenvolvementos experimentais, a un nivel especializado. |
C1 |
Ser capaz de traballar en equipos, especialmente nos interdisciplinares e internacionais. |
C3 |
Ser capaz de adaptarse a situacións novas, mostrando creatividade, iniciativa, espírito emprendedor e capacidade de liderado. |
C5 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C8 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C9 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C11 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o concepto de produto natural e a súa clasificación, as súas principais aplicacións e as rutas metabólicas máis importantes. |
AM3 AM4 AM20
|
BM2
|
CM1 CM3
|
Coñecer os fundamentos da biocatálisis e as súas principais aplicacións. |
AM4 AM8 AM20
|
BM2 BM7
|
CM5 CM9
|
Coñecer as características e propiedades dos principais receptores moleculares artificiais. |
AM1 AM2 AM3 AM4 AM8
|
BM1 BM2 BM3 BM5
|
CM9
|
Coñecer os aspectos máis importantes do autoensamblaje supramolecular. |
AM2 AM8 AM20
|
BM1
|
CM8 CM11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Unidade 1 Química de Produtos Naturais. |
Tema 1 Importancia do seu estudo e principais aplicacións
Tema 2 Principais rutas biogenéticas do metabolismo secundario
Tema 3 Clasificación dos produtos naturais e exemplos ilustrativos |
Unidade 2 Biocatálisis |
Tema 1 Introdución á biocatálisis
Tema 2 Reaccións de Hidrólisis encimáticas como modelo de biocatálisis |
Unidade 3 Química Supramolecular |
Tema 1 Conceptos básicos en Química supramolecular
Tema 2 Recoñecemento molecular de cationes
Tema 3 Recoñecemento molecular de aniones
Tema 4 Recoñecemento molecular de moléculas neutras
Tema 5 Autoensamblaje e dispositivos moleculares |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A8 A20 B1 B2 B3 B5 C8 C9 C11 |
13 |
40 |
53 |
Prácticas de laboratorio |
A2 A8 A20 B1 B2 B7 C3 C1 |
10 |
10 |
20 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A2 A3 A4 A8 A20 B1 B2 C5 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición por parte do profesor dos contidos teóricos da materia. |
Prácticas de laboratorio |
Os alumnos realizarán dúas prácticas: Unha práctica relacionada coa biocatálisis e outra coa química supramolecular. |
Proba de resposta múltiple |
Consistirá nunha proba escrita sobre os contidos da materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Levarase a cabo nas entrevistas que o alumno ten que realizar antes de comezar os experimentos programados nas prácticas da materia.
O alumnado con recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia será atendido en réxime de horas de titorías (previa cita). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A2 A8 A20 B1 B2 B7 C3 C1 |
Este apartado computará el 30% de la calificación final.
|
30 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A2 A3 A4 A8 A20 B1 B2 C5 |
Este apartado computará el 70% de la calificación final.
|
70 |
|
Observacións avaliación |
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, a realización das prácticas de laboratorio será facilitada dentro da flexibilidade que permitan os horarios de coordinación e os recursos materiais e humanos. O alumnado a tempo parcial será evaluado únicamente mediante a proba mixta que en su caso incluirá cuestións sobre as prácticas que computarán con un 10% na nota final da proba mixta.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
S. M. Colegate y R. J. Molyneux (1993). Bioactive Natural Products: Detection, Isolation and Structural Determination. CRC Press, Boca Raton
H. Dugas y C. Penney (1996). Bioorganic Chemistry, a Chemical Approach to Enzyme Action. Springer-Verlag
K. Faber (2004). Biotransformations in Organic Chemistry. Springer-Verlag
Varios Autores (1999). Molecular Catenanes, Rotaxanes and Knots.. Wiley-VCH, Weinheim
Varios Autores (2000). Molecular Self-Assembly, Organic versus Inorganic Approaches.. Springer-Verlag
R. J. P. Cannell (1998). Natural Products Isolation. Ed. Human Press, New Jersey
Schneider, H. J., Yatsimirsky (2000). Principles and Methods in Supramolecular Chemistry. . Wiley, Chichester
P. Gil Ruiz (2002). Productos Naturales. Ed. Universidad Pública de Navarra, Pamplona
Steed, J. W., Atwood, J. L (2000). Supramolecular Chemistry.. Wiley, Chichester
Beer, P. D., Gale, P. A., Smith, D. K (1999). Supramolecular Chemistry. . Oxford University Press, Oxford
R. B. Silverman (2000). The Organic Chemistry of Enzyme-Catalyzed Reactions. . Academic Press |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Elucidación de Mecanismos de Reacción/610500013 | Reactividade Orgánica e Química Organometálica/610500020 | Química Sostible/610500021 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|