Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento das realidades interdisciplinares da Química e do Medio Ambiente, dos temas punteiros nestas disciplinas e das perspectivas de futuro. |
A16 |
Comprender a problemática asociada aos resíduos, os modos de xestionalos e as principais tecnoloxías de tratamento de resíduos. |
A18 |
Coñecer as implicacións económicas dos problemas ambientais, os instrumentos de política económica e os principais indicadores ambientais. |
A19 |
Coñecemento e interpretación da lexislación, normativa e procedementos administrativos básicos sobre medios acuosos, chans e atmosferas. Comprensión das bases científicas e económicas da sustentabilidade. |
A21 |
Comprender os fundamentos dos procesos de calidade e o modo de xestionalos. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Ser capaz de analizar datos e situacións, xestionar a información dispoñible e sintetizala, todo iso a un nivel especializado. |
B8 |
Comprender, a un nivel especializado, as consecuencias do comportamento humano na contorna ambiental. |
C2 |
Ser capaz de manter un pensamento crítico dentro dun compromiso ético e no marco da cultura da calidade. |
C4 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C7 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C10 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O obxectivo da asignatura é presentar ao alumno os conceptos básicos da xestión da calidade. Preténdese que o alumno entenda, asimile e sexa capaz de manexar estas ideas básicas para visualizar os elementos mínimos que debe abranguer un sistema de xestión da calidade nunha empresa. |
AM1 AM16 AM18 AM19 AM21
|
BM3 BM4 BM5 BM6 BM8
|
CM2 CM4 CM7 CM10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Introducción |
Definicións subxectivas e obxectivas da calidade |
Tema 2: Repercusión dos sistemas de xestión da calidade na sociedade |
A calidade implícita |
Tema 3: Modelos de xestión |
ISO 9000
ISO 17025
ISO 14000
EFQM
Responsabilidade social corporativa |
Tema 4: Problemas habituais |
Problemas habituais na aplicación dos sistemas de xestión da calidade
Organización do traballo
Participación dos empregados
Delegación dos mandos
Motivación e concienciación. Participación |
Tema 5: Xeralizando a Calidade |
Integración de sistemas:
medioambiente e seguridade e protección (Oshas 18000) |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A1 A21 B3 B4 B5 B6 C4 C10 |
1 |
6 |
7 |
Sesión maxistral |
A16 A18 A19 B3 B4 B8 C2 C7 C10 |
17 |
34 |
51 |
Estudo de casos |
A19 B4 B5 C2 C4 |
2 |
11 |
13 |
Proba obxectiva |
A1 A16 A21 B4 C2 C4 |
1 |
3 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Cada alumno realizará un traballo consistente na análise dun aspecto das guías internacionais de calidade |
Sesión maxistral |
Descripción e estudo dos fundamentos dos Sistemas de Xestión da Calidade. Problemas habituais e ventaxas da súa aplicación. |
Estudo de casos |
Tendo en conta a disponibilidade dos profesionais alleos á Universidade aos cais se ten solicitado a súa colaboración, abordaranse dous casos reais de implantación de sistemas de calidade na industria u organismos públicos. |
Proba obxectiva |
Resumo escrito dos casos prácticos presentados por persoas que desenvolven o seu traballo na empresa. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Nas sesións maxistraios poderanse discutir dúbidas que presenten los alunos. Este é a opción preferida para as dinámicas de traballo. Nembargantes, establecese a opción de consulta de dúbidas ou discusión da bibliografía fora do horario docente habitual (titorías).
Os traballos tutelados terán un período previo de reflexión co profesor para o seu enfoque e centrado.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A19 B4 B5 C2 C4 |
Asistencia e redacción dos resumos escritos de cada un dos casos de estudo. Calidade na redacción, extracción de ideas chave, extensión dos temas tratados |
30 |
Traballos tutelados |
A1 A21 B3 B4 B5 B6 C4 C10 |
Boa redacción, explicacións relevantes e capacidade de síntese |
15 |
Sesión maxistral |
A16 A18 A19 B3 B4 B8 C2 C7 C10 |
Asistencia ás clases maxistrais e aos casos prácticos; asemade, actitude participativa. Aporte de ideas e implicación nas discusións. |
35 |
Proba obxectiva |
A1 A16 A21 B4 C2 C4 |
Concisión na exposición das ideas que respondan ás cuestións plantexadas |
20 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia ás clases e Conferéncias (Charlas) é condición sine qua non para superar a asignatura La asistencia a las clases y conferencias (Charlas) es condición sine qua non para superar la asignatura Full attendance to the classes and talks represent a sine qua non condition to pass the subject.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
BADIA, A. (2002). Calidad, modelo ISO9001. Deusto
VALCARCEL, M.; RIOS, A. (1992). La calidad en los laboratorios analíticos. Barcelona, Reverte
JURAN, F.M.; GRYNA, F.M. (1993). Manual de control de la calidad. Madrid, Díaz de Santos y McGraw Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
A asistencia á clase e as actividades (nomeadamente, seminarios) é condición sine qua non para superar a asignatura. |
|