Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Define concepts, principles, theories and specialized facts of different areas of chemistry. |
A2 |
Suggest alternatives for solving complex chemical problems related to the different areas of chemistry. |
A5 |
Properly assess risks and environmental and socioeconomic impacts associated with special chemicals |
A6 |
Design processes involving the treatment or disposal of hazardous chemicals |
A9 |
Promote innovation and entrepreneurship in the chemical industry and in research. |
B1 |
Possess knowledge and understanding to provide a basis or opportunity for originality in developing and / or applying ideas, often within a research context |
B4 |
Students should be able to communicate their conclusions, and the knowledge and the reasons that support them to specialists and non-specialists in a clear and unambiguous manner |
B5 |
Students must possess learning skills to allow them to continue studying in a way that will have to be largely self-directed or autonomous. |
B6 |
Innovate in the different areas of chemistry, demonstrating initiative and entrepreneurship |
B8 |
Evaluate responsibility in the management of information and knowledge in the field of Industrial Chemistry and Chemical Research |
B9 |
Demonstrate ability to analyze, describe, organize, plan and manage projects |
B10 |
Use of scientific terminology in English to explain the experimental results in the context of the chemical profession |
B11 |
Apply correctly the new technologies to gather and organize the information to solve problems in the professional activity. |
B12 |
Being able to work in a team and adapt to multidisciplinary teams. |
C1 |
CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes de carácter científico e técnico |
C2 |
CT2 - Traballar en equipo e adaptarse a equipos multidisciplinares. |
C3 |
CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional. |
C4 |
CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional. |
C5 |
CT5 - Demostrar unha actitude de respecto polas opinións, valores, comportamentos e prácticas doutros |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
• Coñecer o proceso de implementación dun sistema de xestión, o seu mantemento e mellora, xa sexa de Calidade, Medio Ambiente, Seguridade e Saúde ocupacional ou unha combinación destes. |
AC1 AC2 AC5 AC6
|
BC1 BC8 BC10 BC12
|
CC4 CC5
|
• Coñecer o proceso de auditoría de sistemas de xestión, e os seus principios e prácticas, de acordo á norma ISO 19011. |
AC1 AC6
|
BC8 BC12
|
CC4 CC5
|
• Asimilar os conceptos fundamentais dos sistemas de xestión e comprender os obxectivos e requisitos das Normas de referencia. |
AC9
|
BC5 BC6
|
CC1
|
• Formar técnicos na implantación e mantemento de sistemas de xestión na empresa/industria química, xa sexan de Calidade, Medio Ambiente, Seguridade e Saúde ocupacional ou unha combinación de estes. |
AC2 AC5 AC6
|
BC1 BC4 BC8 BC9 BC11 BC12
|
CC1 CC2 CC3
|
• Formar auditores/as potenciais nos principios e prácticas de auditorías de sistemas de xestión, de acordo á norma ISO 19011. |
AC2 AC5 AC6
|
BC1 BC4 BC8 BC9 BC11 BC12
|
CC1 CC2 CC3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Introdución. Aspectos e conceptos xerais. |
• Organización e estratexia empresarial
• Sistemas de xestión
• Acreditación e certificación |
Tema 2. Xestión de calidade: ISO 9001 |
• Calidade: concepto e evolución
• Modelo EFQM de Excelencia
• Custos da Calidade e da Non-Calidade
• Ferramentas da calidade
• Norma ISO 9001
|
Tema 3. Xestión ambiental: ISO 14001 e EMAS |
• Medio ambiente e sustentabilidade
• Sistemas de xestión ambiental: ISO 14001 e EMAS
• Ecoetiqueta
|
Tema 4. Xestión de prevención de riscos laborais: OSHAS 18001 |
• Introdución: Evolución e marco actual
• Obrigas
• Elementos chave dun sistema de xestión PRL
• Plan de prevención
• Riscos específicos
• Ferramentas
• Norma OHSAS 18001 |
Tema 5. Auditorías dos sistemas de xestión |
• Conceptos xerais e tipos de auditorías
• Etapas dunha auditoría
• Técnicas de auditoría
|
Tema 6. Integración de sistemas de xestión: Calidade, Medio Ambiente e Prevención. |
• Concepto e fundamentos
• Vantaxes e inconvenientes
• Diferencias e analoxías entre los sistemas
• Evidencias para un sistema integrado
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A5 A6 A9 B1 B4 B6 B10 B12 C3 C4 C5 |
12 |
30 |
42 |
Seminar |
A1 A2 A5 A6 A9 B1 B5 B6 B8 B9 B11 C1 C3 C4 |
7 |
10.0023 |
17.0023 |
Supervised projects |
A1 A2 A5 A6 A9 B1 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 |
2 |
12 |
14 |
Objective test |
A1 A5 A9 B1 B4 B5 B10 B12 C4 |
1 |
1 |
2 |
|
Personalized attention |
|
0 |
|
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Clases presenciais teóricas. Clases expositivas (utilización de pizarra, ordenador, canón), complementadas coas ferramentas propias da docencia virtual. |
Seminar |
Sesións interactivas relacionadas cos distintos contidos da materia con debates e intercambio de opinións co alumnado. Resolución de problemas e casos prácticos. |
Supervised projects |
Realización de traballos e informes escritos e Exposición oral (traballos, informes, problemas e casos prácticos) |
Objective test |
Exame de tipo mixto, con preguntas abertas e preguntas tipo test con resposta única ou múltiple, que versará sobre os contidos traballados nas e sesións maxistrais, seminarios e solución de problemas. Sen material de consulta. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Seminar |
Guest lecture / keynote speech |
Supervised projects |
|
Description |
Haberá atención personalizada tanto nas actividades presenciais indicadas e titorías presenciais como por correo-e, sobre calquera aspecto da materia e do traballo do/a alumno/a. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Seminar |
A1 A2 A5 A6 A9 B1 B5 B6 B8 B9 B11 C1 C3 C4 |
Resolución de problemas e casos prácticos, incluída a realización e exposición oral de traballos e e casos prácticos, e de informes por escrito |
25 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A5 A6 A9 B1 B4 B6 B10 B12 C3 C4 C5 |
Avaliación continuada da participación activa do/a alumno/a e resposta a preguntas e cuestións orais durante o curso. |
5 |
Objective test |
A1 A5 A9 B1 B4 B5 B10 B12 C4 |
Cuantificación en función da porcentaxe de respostas correctas. |
60 |
Supervised projects |
A1 A2 A5 A6 A9 B1 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C5 |
Resolución de problemas e casos prácticos. |
10 |
|
Assessment comments |
Para obter a cualificación de
non presentado, o/a estudante non poderá ter participado en máis dun 20 % das
actividades avaliables programadas.
|
Sources of information |
Basic
|
|
Básica (manuais de referencia). Cristina Abril Sánchez et al.: Guía para la integración de sistemas de gestión
: calidad, medio ambiente y seguridad y salud en el trabajo FC Editorial e Laborprex
auditores, 2010. Andrés Pastor Fernández et al.:
Sistemas integrados de gestión, Servicio de Publicacións da Universidade de
Cádiz, 2013. Signatura: 331-1017 (Ubicación: Económicas). Complementaria. César Camisón Zornoza et al.:
Gestión de la calidad: conceptos, enfoques, modelos y sistemas Pearson
Educación, 2006. José María Alonso, Pedro
Provedo: Gestión de la calidad 3ª ed, Santillana, 2005. Asociación Española de
Normalización y Certificación: Gestión de la calidad 2ª ed. AENOR, 2006. Eladio Romero González,
Evaluación y gestión medioambiental para planes, programas y proyectos de
ingeniería. Universidad de Sevilla, 2015. Enrique Claver Cortés et al.: Gestión de la calidad y gestión
medioambiental: fundamentos, herramientas, normas ISO y relaciones. 3ª ed.
Pirámide, 2011. José Ignacio García Ninet et
al.: Manual de prevención de riesgos laborales : seguridad, higiene y salud en
el trabajo. 3ª ed. Atelier, 2012. Faustino Menéndez Díez:
Higiene industrial : manual para la formación del especialista. 3ª ed. Lex Nova, 2004. MAPFRE: Manual de higiene
industrial, 3ª ed. MAPFRE, 1996. |
Complementary
|
|
“Cerrar
o círculo: Un plan de acción da UE para a economía circular” [COM (2015) 614
final]: http://eur-lex.europa.eu/resource.html?uri=cellar:8a8ef5e8-99a0-11e5-b3b7-01aa75ed71a1.0011.02/DOC_1&format=PDF
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|