Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A8 |
Illar, analizar e identificar biomoléculas. |
A18 |
Levar a cabo estudos de produción e mellora animal e vexetal. |
A26 |
Deseñar experimentos, obter información e interpretar os resultados. |
A29 |
Impartir coñecementos de Bioloxía. |
A30 |
Manexar adecuadamente instrumentación científica. |
A31 |
Desenvolverse con seguridade nun laboratorio. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar en colaboración. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nunha contorna de traballo. |
B8 |
Sintetizar a información. |
B13 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ser capaz de elaborar e expoñer un tema no eido da Fisioloxía Vexetal |
A8 A18 A29
|
B1 B8
|
|
Ter un coñecemento actualizado dos mecanismos do funcionamento dos vexetais e a súa regulación. |
A8 A18 A29
|
|
|
Ser capaz de realizar experimentación básica no eido da Fisioloxía Vexetal. |
A8 A26 A30 A31
|
B2
|
|
Ter unha actitude crítica e constructiva sobre a Fisioloxía Vexetal. |
|
B3 B13
|
|
Ser capaz de traballar en grupo para resolver cuestións relativas á Fisioloxía Vexetal |
|
B1 B2 B5 B7
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
DESENVOLVEMENTO DAS PLANTAS |
Tema 1. - A PAREDE VEXETAL.
Tema 2. - INTRODUCIÓN AO DESENVOLVEMENTO VEXETAL.
Tema 3. - AUXINAS.
Tema 4. - XIBERELINAS.
Tema 5. - CITOQUININAS.
Tema 6. - ETILENO.
Tema 7. - ACIDO ABSCÍSICO.
Tema 8. - OUTRAS FITOHORMONAS.
Tema 9. - SISTEMA FITOCROMO E OUTROS FOTORRECEPTORES.
Tema 10. - CICLO VITAL DA PLANTA E DESENVOLVEMENTO VEXETATIVO.
Tema 11. - MOVEMENTOS DAS PLANTAS.
Tema 12. - FLORACIÓN.
Tema 13. - FISIOLOXÍA DA REPRODUCIÓN.
Tema 14. - FORMACIÓN E MADURACIÓN DE FROITOS.
Tema 15. - FISIOLOXÍA DA DURMICIÓN E DA XERMINACIÓN.
Tema 16. - ENVELLECEMENTO, ABSCISION E MORTE DAS PLANTAS. |
Programa de prácticas |
Práctica 1.- Desenvolvemento e senescencia foliar.
Práctica 2.- Actividade peroxidasa ao longo do talo.
Práctica 3.- Indución da actividade das alfa-amilasas por giberelinas en sementes de cebada.
Práctica 4.-Efecto dunha auxina sobre o crecemento do coleoptilo de avea.
Práctica 5.- Método de medida da respiración durante a xerminación.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A8 A18 A29 B1 B8 B13 |
28 |
70 |
98 |
Prácticas de laboratorio |
A8 A26 A30 A31 B2 B3 B5 B7 B13 |
15 |
15 |
30 |
Seminario |
A18 A29 B1 B2 B3 B5 B7 B8 B13 |
4 |
10 |
14 |
Proba mixta |
A8 A18 A26 A29 A30 A31 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral do tema complementada con presentacións en Power Point, vídeos e/ou esquemas de pizarra. Durante o desenvolvemento do tema se intercalan preguntas ao alumno para que reflexione sobre elas e as resposte oralmente, previamente á súa explicación polo profesor. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo interactivo dun ou varios temas. Realizarase en grupos moi reducidos de aproximadamente 10 alumnos. |
Proba mixta |
Constará de dúas partes, nas cales se avaliarán os coñecementos adquiridos tanto teóricos como prácticos. A proba mixta poderá incluír preguntas a desenvolver, tipo test ou problemas. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Os alumnos, en grupos de aproximadamente 10, reuniranse co profesor para a elaboración do traballo de seminario. Ademais, en horario de tutorías, cada alumno poderá comentar co profesor a marcha do traballo, así como todas as dúbidas que se lle presenten.
Para os estudantes con dedicación a tempo parcial oficialmente recoñecida, a actividade de seminarios poderá ser substituida a petición do alumno por un traballo escrito |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A18 A29 B1 B2 B3 B5 B7 B8 B13 |
As actividades desenvolvidas durante os seminarios serán avaliadas de maneira contínua polo profesor. |
10 |
Proba mixta |
A8 A18 A26 A29 A30 A31 |
Exame dos coñecementos teóricos e prácticos. 70% teórico 20% práctico. |
90 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación constará de dúas partes: 1) Parte teórica que inclúe os seminarios e parte da proba
mixta 2) Parte práctica, incluída na proba mixta. En cada unha delas hase de alcanzar un mínimo de 4 puntos
sobre 10. Ademais, será imprescindible obter un mínimo de 4 puntos en cada unha
das dúas partes, teórica e práctica, da proba mixta final. A media de todas as
actividades avaliables ha de alcanzar un mínimo de 5 puntos. Se a media
resultase ser de 5 ou máis puntos, pero obtivéronse menos de 4 puntos nunha das
partes da proba mixta (ou nunha das partes da avaliación), a nota final será de
4,9 (suspenso). Na segunda oportunidade (Xullo), realizarase unicamente a proba
mixta, as cualificacións obtidas en seminarios mantéñense da primeira
oportunidade. Se o alumno está suspenso na primeira oportunidade e a nota nunha
das partes da proba mixta (teoría ou práctica) é de 5 ou máis puntos, manterase
esa nota na segunda oportunidade, tendo só que realizar a outra parte da proba
mixta, a non ser que manifeste a súa vontade de repetir a totalidade da proba
mixta. A asistencia ás prácticas considérase obrigatoria. A non
asistencia a unha ou dúas sesións de prácticas será penalizada cun punto e dous
puntos menos, respectivamente, na nota da parte práctica da proba mixta. Se o
alumno non asistise a tres ou máis sesións de prácticas, terá suspensa a
asignatura. Serán considerado como NON PRESENTADOS aqueles alumnos que
non concorran ás probas mixtas. Para os estudantes con dedicación a tempo parcial oficialmente recoñecida, a actividade de seminarios poderá ser substituida a petición do alumno por un traballo escrito
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
BUCHANAN et al. (2015). Biochemistry and molecular biology of plants, 2nd edition. Wiley-Blackwell – ASPB
BARCELÓ J, NICOLÁS G, SABATER B, SÁNCHEZ R (2001). Fisiología Vegetal. Ed. Pirámide, España
TAIZ, L. & ZEIGER, E. (2007). Fisiología Vegetal. (Traducción de la 3ª edición). Universitat Jaume I, España
AZCÓN-BIETO J, TALÓN M. (2008). Fundamentos de Fisiología Vegetal. McGraw Hill/ Interamericana, España.
SMITH, A.M. et al. (2010). Plant Biology. Garland Science, EE. UU.
TAIZ, L. & ZEIGER, E. (2010). Plant Physiology. Sinauer Associates, Massachusets
TAIZ, L., ZEIGER, E., MOLLER, I.M. & MURPHY, A. (2015). Plant Physiology and Development. Sinauer associates, Massachusets
JONES, R. et al. (2013). The molecular life of plants. Wiley-Blackwell – ASPB |
|
Bibliografía complementaria
|
SCOTT, P. (2008). Physiology and Behaviour of Plants.. John Wiley & Sons Ltd England
HELDT, H.W. (1997). Plant Biochemistry and Molecular Biology.. Oxford University Press. Oxford (UK).
MOHR, H., SCHOPFER, P. (1995). Plant Physiology. . Ed. Springer, Berlín.
SITTE, P., WEILER, E.W., KADEREIT, J.W., BRESINSKY, A., KÖRNER, C. (2004). Strasburger Tratado de Botánica. Ed. Omega, Barcelona.
BUCHANAN, B.B., GRUISSEM, W., JONES, R.L (2000). Biochemistry and molecular biology of plants. . ASPP, Rockville Maryland.
SALISBURY FB, ROSS CW. (2000). Fisiología delas plantas. Paraninfo, Madrid
AZCÓN-BIETO J, TALÓN M. (1993). Fisiología y Bioquímica Vegetal. . Interamericana. McGraw Hill. España
HOPKINS W.G., HÜNER, N.P.A (2009). Introduction to Plant Physiology.. John Wiley & Sons, INC, New York.
CASAL J. (2006). Las plantas entre el suelo y el cielo. Editorial Eudeba
BOWSHER, C., STEER, M., TOBIN, A. (2008). Plant Biochemistry. GS Garland Science, New York
ALBERSHEIM et al. (2010). Plant Cell Walls from Chemistry to Biology. Garland Science, EE.UU.
RIDGE, I. (2002). Plants. Oxford University Press. Oxford (UK).
ÖPIK, H, ROLFE, SA, WILLIS, AJ. (2005). The physiology of flowering plants.. Cambridge University Press (UK). |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Química/610G02001 | Física/610G02002 | Citoloxía/610G02007 | Histoloxía/610G02008 | Bioquímica I/610G02011 | Bioquímica II/610G02012 | Intrudución á Botánica: Botánica xeral/610G02023 | Fisioloxía vexetal I/610G02027 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Organografía microscópica/610G02009 | Xenética/610G02019 |
|
Materias que continúan o temario |
Fisioloxía vexetal aplicada/610G02029 | Resposta das plantas en condicións adversas/610G02030 |
|
|