Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A10 |
Avaliar actividades metabólicas. |
A18 |
Levar a cabo estudos de produción e mellora animal e vexetal. |
A21 |
Deseñar modelos de procesos biolóxicos. |
A26 |
Deseñar experimentos, obter información e interpretar os resultados. |
A29 |
Impartir coñecementos de Bioloxía. |
A30 |
Manexar adecuadamente instrumentación científica. |
A31 |
Desenvolverse con seguridade nun laboratorio. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar en colaboración. |
B6 |
Organizar e planificar o traballo. |
B8 |
Sintetizar a información. |
B9 |
Formarse unha opinión propia. |
B10 |
Exercer a crítica científica. |
B11 |
Debater en público. |
B12 |
Adaptarse a novas situacións. |
B13 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ampliar o coñecemento e as bases teóricas-prácticas sobre o uso de produtos
de orixe vexetal na industria e na saúde humana e animal. |
A10 A18 A26 A29 A30 A31
|
B2 B8
|
|
Ampliar os coñecementos especializados sobre os mecanismos fisiolóxicos relacionados coa agricultura e a producción vexetal. Coñecer al técnicas existentes para a mellora da producción vexetal. |
A10
|
B2
|
|
Adquirir unha primeira visión sobre o cultivo in vitro e a biotecnoloxía vexetal |
A26
|
B9
|
|
Elaborar e expoñer traballos sobre algún aspecto da Fisioloxía Vexetal Aplicada |
A21 A26 A29
|
B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introducción: a Fisioloxía Vexetal na agricultura
Tema 2. Produtividade vegetal e factores condicionantes na agricultura
Tema 3. Fitorreguladores do desenrolo na agricultura
Tema 4. Uso e mecanismo de acción de pesticidas e herbicidas
Tema 5. Introducción ós cultivos celulares. Metodoloxía xeral
Tema 6. Cultivos in vitro de tecidos vexetais.
Tema 7. Aplicacions actuais do cultivo de células e tecidos vexetais
Tema 8. Multiplicación vexetativa
Tema 9.-Teledetección
Tema 10.- Fluorescencia de clorofilas
Tema 11.- Productos industriais de orixen vexetal
Tema 12.- Metabolitos secundarios na salud humana
|
Desarrollo de los temas propuestos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A10 A18 A21 A26 A29 B2 B3 B8 |
18 |
45 |
63 |
Seminario |
B4 B5 B6 B9 B10 B11 B12 B13 |
10 |
25 |
35 |
Proba mixta |
A10 A18 B2 B6 B8 |
4 |
0 |
4 |
Prácticas de laboratorio |
A30 A31 |
20 |
26 |
46 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral do tema complementada con presentacions en Power Point, videos e/ou esquemas na pizarra. Durante o desenrolo do tema intercalaranse preguntas o alumno para que reflexione sobre elas e as conteste oralmente, previamente a su explicación polo profesor. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Realizaránse en grupos muo reducidos de 10-15 alumnos. Incluirá unha exposición final e un debate sobre o exposto. |
Proba mixta |
Constará de duas partes, nas cales evaluaránse os coñecementos adquiridos tanto teóricos coma prácticos. A proba mixta poderá incluir preguntas a desenrolar, tipo test ou problemas |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Os alumnos, en grupos de 10, reuniránse co profesor para a elaboración do traballo de seminario. Ademáis, en horario de tutorías, cada alumno poderá comentar coprofesor a marcha do traballo, así como todalas dudas que se lle presenten. Para os estudantes con dedicación a tempo parcial oficialmente recoñecida, a actividade de seminarios poderá ser substituida a petición do alumno por un traballo escrito |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A10 A18 B2 B6 B8 |
Examen dos coñecementos teóricos e prácticos.
40% teórico.
20% práctico. |
60 |
Seminario |
B4 B5 B6 B9 B10 B11 B12 B13 |
As actividades desenroladas durante os seminarios serán evaluadas de maneira contínua polo profesor. |
40 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación constará de dúas partes:
1) Parte teórica que inclúe os seminarios e parte da proba mixta 2) Parte práctica, incluída na proba mixta.
En cada unha delas hase de alcanzar un mínimo de 4 puntos sobre 10. Ademáis, será imprescindible obter un mínimo de 4 puntos en cada unha das dúas partes, teórica e práctica, da proba mixta final. A media de todas as actividades avaliables ha de alcanzar un mínimo de 5 puntos. Se a media resultase ser de 5 ou máis puntos, pero obtivéronse menos de 4 puntos nunha das partes da proba mixta (ou nunha das partes da avaliación), a nota final será de4,9 (suspenso).
Na segunda oportunidade (Xullo), realizarase únicamente a proba mixta, as cualificacións obtidas en seminarios mantéñense da primeira oportunidade. Se o alumno está suspenso na primeira oportunidade e a nota nunha das partes da proba mixta (teoría ou práctica) e de 5 ou máis puntos, manterase esa nota na segunda oportunidade, tendo só que realizar a outra parte da proba mixta, a non ser que manifeste a súa vontade de repetir a totalidade da proba mixta.
A asistencia ás prácticas considérase obrigatoria. A non asistencia a unha ou dúas sesións de prácticas será penalizada cun punto e dous puntos menos, respectivamente, na nota da parte práctica da proba mixta. Se o alumno non asistise a tres ou máis sesións de prácticas, terá suspensa a asignatura. Serán considerado como NON PRESENTADOS aqueles alumnos quenon concorran ás probas mixtas. Para os estudantes con dedicación a tempo parcial oficialmente recoñecida, a actividade de seminarios poderá ser substituida a petición do alumno por un traballo escrito
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Hammond, J., McGarvey, P., Yusibov, V. (1999). Plant Biotechnology. New products and Applications. Springer verlag.
Gonzalez–Fontes, A., Garate, A. & Bonilla I. (2010). Agricultural Sciences : Topics in Modern Agriculture . Studium Press LLC.
Patrick, G.L. (2009). An Introduction to Medicinal Chemistry . Oxford
Benítez Burraco, A. (2005). Avances recientes en Biotecnología vegetal e ingeniería genética de plantas.. Editorial Reverté.
BUCHANAN et al. (2015). Biochemistry and molecular biology of plants. Wiley-Blackwell – ASPB
Stenersen, J. (2004). Chemical pesticides mode of action and toxicology. CRC Press
Papageorgiou, G.C. (2010). Chlorophyll a Fluorescence. Springer
Cobb A.H. & Kirkwood R.C. (2000). Herbicides and their mechanisms of action. Sheffield Academic Press.
Slater, A., Scott, N.W. & Fowler, M.R. (2008). Plant Biotechnology: The Genetic Manipulation of Plants. Oxford University
Loyola-Vargas, V.M. e Vázquez-Flota F. (2006). Plant cell culture protocols.. Humana Press. 2nd Edition.
Trigiano, R.N. e Gray, D.J. (2007). Plant development and biotechnology.. CRC Press.
Taiz, L. & Zeiger, E. (2010). Plant Physiology, 5th Edition.. Sinauer Associates.
Crozier,A., Clifford,M.N. & Ashihara, H. (2006). Plant Secondary Metabolites. Blackwell
Font Quer, P. (2009). Plantas Medicinales, El Dioscórides renovado. Península
Murphy, D (2011). Plants, Biotechnology and Agriculture.. CABI Publishers
Ustin, S. y Gamon, J. (2010). Remote sensing of plant functional. New Phytologist (2010) 186: 795–816
Hay, R.K.M. & Porter, J.R. (2006). The physiology of crop yield, 2nd Edition.. Blackwell Publishing. |
|
Bibliografía complementaria
|
Sadras, V. & Calderini D. (2009). Crop physiology. Applications for genetic improvement and agronomy.. Academic Press.
Varios autores (2010). Guía práctica de la fertilización racional de los cultivos en España. . Ministerio de Medio Ambiente y Medio Rural y Marino.
Cobb, AH & Reade, J. (2010). Herbicides and plant physiology, 2nd edition.. Wiley-Blackwell.
Gianfagna, T (1995). Natural and synthetic growth regulators and their use in horticultural and agronomic crops. In: Davies, P.J. (Ed.) Plant hormones, pp 751-773.. Kluwer Academic Publishers.
Lucas, J. A. (1998). Plant pathology and plant pathogens.. Blackwell Science Ltd.
De Liñán, C. (2010). Vademécum de productos fitosanitarios y nutricionales.. Ediciones Agrotécnicas. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fisioloxía vexetal I/610G02027 | Fisioloxía vexetal II/610G02028 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Resposta das plantas en condicións adversas/610G02030 |
|
|